MS Windows
briani 27239
Er jeg den eneste der...
Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 07:35

har den mening/opfattelse at..

Windows XP kører skam stabilt nok, men det er sgu så pokkers tungt at køre
iforhold til windows 2000. Det er fint nok når det er nyinstalleret men når
programmerne bliver installeret så går det galt. Eller måske er det mig som
er kritisk og ikke kan klare at skulle vente nogen ekstra sekunder for at
explorer popper op når man dobbeltklikker på ikonet i forhold til windows
2000. Nok er windows 2000 ikke så fansy som XP men det kører meget
hurtigere, er ikke så "tungt" og når man dobbeltklikker på et ikon til et
program fx explorer så kommer det frem med det samme.

For at der ikke skal komme en masse indlæg om jeg bare skal købe en større
computer så har jeg:

Intel Pentium 4 2Ghz
512 mb apacer ram
Asus Bundkort
Asus Geforce 2 mx
Seagate barracuda Fluid Hdd

Hvis der er en kyndig person som venligst kunne fortælle mig de direkte
forskelle mellem XP og 2000. Jeg har ikke kunnet hitte ud af hvorfor man
skal vælge XP frem for 2000. Altså hvilke fordele/ulemper er der. Hvad er
grunden til at Microsoft lavede et nyt styresystem som ligger så tæt på af
windows 2000 i forvejen.
Er det bare smartere eller hvad ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-02 11:38

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> wrote in message
> forskelle mellem XP og 2000. Jeg har ikke kunnet hitte ud af hvorfor man
> skal vælge XP frem for 2000. Altså hvilke fordele/ulemper er der. Hvad er

Jamen så synes jeg da at du skulle hive XP ud igen og vende tilbage til
Win2000. Der er ikke nogen grund til at fedte rundt med noget som man ikke
kan se meningen med, når det gamle var meget bedre. LAD VÆRE med at
opgradere for opgraderingens skyld.

If it works, don't fix it...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 30-07-02 15:21

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

> [...]
>iforhold til windows 2000. Det er fint nok når det er nyinstalleret men når
>programmerne bliver installeret så går det galt.
[snip]

Jeg synes ikke at jeg oplever nogle hastighedsændringer efter at have
installeret progs på XP. Dog har jeg kørt "Bootvis" en enkelt gang for
at forkorte boot-tiden lidt.
Jeg har brugt et par enkelte tweaks fra www.tweakxp.com . Men det er
mest udseende-mæssigt.

>Intel Pentium 4 2Ghz
>512 mb apacer ram
>Asus Bundkort
>Asus Geforce 2 mx
>Seagate barracuda Fluid Hdd

Min : AMD XP1800+ | Asus A7V333 | 256 MB PC2700 | ASUS V6800 | IBM
GXP75

> [...]
>grunden til at Microsoft lavede et nyt styresystem som ligger så tæt på af

Jeg på ingen måde mere kyndig end jeg selv har læst mig frem til ved
at bruge [F1].
Der hvor XP vinder hos mig, er bl.a ved Remote Desktop Connection.
Sammenlignet med en XP->W2K forbindelse hvor diverse remote-progs er
afprøvet, vinder en XP->XP forbindelse klart i
hastighedssammenligning.
Jeg har en extra maskine stående under bordet, og hvis det ikke var
for det lille skilt i toppen af skærmen, ville jeg glemme at jeg
remotede.

Udseendet på XP er pænt, og kan gøres _rigtig_ pænt. Det er ikke et
tungtvejende argument, men jeg synes at det er rart med lidt guf for
øjnene.

Er man spilletypen, er det måske værd at lægge mærke til at andre har
haft problemer med at afvikle enkelte spil under W2K, mens samme spil
er afviklet uden problemer under XP. Dette har jeg dog ingen
erfaringer med.

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 30-07-02 16:24

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> writes:

> [...]
> hurtigere, er ikke så "tungt" og når man dobbeltklikker på et ikon til et
> program fx explorer så kommer det frem med det samme.

Alle versioner af Windows kører langsomere og langsomere jo længere de
har været installeret og jo flere programmer man får smidt på den.

Dog synes jeg at XP er den der "holder" hastigheden bedst i forhold
til tidligere versioner af Windows. Det skal lige skydes ind at jeg
kun bruger Windows til spil, så jeg lægger nok færre mærkelige
programmer ind end de fleste.

At den så bruger afsindigt mange ressourcer og er temmelig langsom fra
starten af, er en anden historie.

Du kan vælge "Optimer til bedste ydelse" et sted i egenskaber for
denne computer. (Sidder ikke lige på en Windows maskine nu). Det giver
i hvert et lidt mere "real time-agtigt feel" (...Det kan man hvist
ikke sige

Hvis du laver meget fil-arbejde og ikke spiller så meget kan det måske
betale sig at reservere hukommelsen til cache og ikke programmer.

I kontrolpanelet under administration er der noget der hedder
tjenester, der fandt jeg et par programmer som jeg ikke havde brug
for. Jeg ved egentlig ikke om det frigiver andet end lidt ram (som du
har rigeligt af), men det er værd at prøve, bare pas på du ikke
stopper noget som ikke skal stoppes.

Desuden er jeg 100% enig med Jesper, hvis du har bedst performance med
2000 så behold den.

Christoffer Olsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-07-02 21:15

Jacob wrote:
> Nok er windows
> 2000 ikke så fansy som XP men det kører meget hurtigere, er ikke så
> "tungt" og når man dobbeltklikker på et ikon til et program fx
> explorer så kommer det frem med det samme.

Har prøvet at rette i regedit?
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop MenuShowDelay
Sæt værdien til 0.

mvh
Henning