Hjælp :O( min computer vil ik spille!!!
Fra : Shaft

Dato : 30-07-02 09:37

Hjælp mig min computer vil ik spille nogen af de nye spil den låser sig
efter ca. 1-5 min.

(GTA3 - Duke Nukem Manhattan Project - Star Wars JK II Jedi Outcast -
Counter-Strike 1.5)

Jeg har prøvet at formater 2 gange uden held

Jeg køre:
Winxp
Athlon1800+
512 Ram
Riva TNT 2 32mb
Så brudte den ik kunne køre de spil der???

Fra : Carsten Matzon

Dato : 30-07-02 09:48

> Jeg køre:
> Winxp
> Athlon1800+
> 512 Ram
> Riva TNT 2 32mb
> Så brudte den ik kunne køre de spil der???

At din maskine låser kunne tyde på driver problemer...
Syntes det er en ret fed maskine du har dig der men damn det TNT2 kort det
blegner i forhold til resten af din maskine.Hvis du gerne vil spille de
titler du nævner så skulle du overveje et GF3 eller GF4 ... Ikke MX
modellerne... =)

Carsten

Fra : Shaft

Dato : 30-07-02 10:04

Ja jeg har tænkt på at skifte grafikkort men det koster
så end til jeg har penge nok vil jeg gerne spille de spil bare med en lille
opløsning eller sådan noget.

det er et ASUS grafik kort hvis det kan hjælpe?

Fra : Renegade

Dato : 30-07-02 10:02

Shaft <danny@post4700.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d46569a$0$272$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
lille
> opløsning eller sådan noget.
>
> det er et ASUS grafik kort hvis det kan hjælpe?

Rent umiddelbart kunne det godt lyde som et varme problem også.
Har du tjekket temperaturen i maskinen?

Fra : Mogens

Dato : 30-07-02 10:11

On Tue, 30 Jul 2002 11:04:20 +0200, "Shaft" <danny@post4700.dk> wrote:

>Ja jeg har tænkt på at skifte grafikkort men det koster
>så end til jeg har penge nok vil jeg gerne spille de spil bare med en lille
>opløsning eller sådan noget.
>
>det er et ASUS grafik kort hvis det kan hjælpe?

Måske en nyere grafik driver kan hjælpe.
Pørv evt en Detonator driver. Den virker med
alle Nvidia chip kort ( også TNT 2 )

www.tweakup.dk
http://www.tweakup.dk/download/nvidia.htm

mvh Mogens

Fra : Shaft

Dato : 30-07-02 10:23

Min cpu ligger på 74 nå kun windows køre. er det for meget?
Hvor finder jeg Detonator driver til xp? for den jeg kan se er kun til me og
98

Fra : Jackie

Dato : 30-07-02 10:47

"Shaft" <danny@post4700.dk> wrote in message
> Min cpu ligger på 74 nå kun windows køre. er det for meget?
> Hvor finder jeg Detonator driver til xp? for den jeg kan se er kun til me
og
> 98

Hvad køler har du siddende på din CPU? Det kan meget vel være der at
problemet er, når systemet bliver ustabilt ved ekstra CPU belastning.

Kører selv med samme CPU og Silent Viking Køler, og min CPU temp. i Windows
er på 40 C. Ved 100% belastning i meget lang tid kan den komme op på 45 C.

Tror klart det er et varmeproblem, som gør at din maskine går ned.

Og Detonator driverne findes på nvidia.com.

Jackie

Fra : Shaft

Dato : 30-07-02 10:56

Jeg mener det er den her: Molex Silent Socket A
nu har jeg fundet Detonator driver på nivida men så vil den ik downloade
den!!!
er der andre steder jeg kan prøve???

Fra : Rune Manscher

Dato : 30-07-02 22:03

"Jackie" <jackieloa"REMOVE"@hotmail.com> wrote in message

> Kører selv med samme CPU og Silent Viking Køler, og min CPU temp. i
Windows
> er på 40 C. Ved 100% belastning i meget lang tid kan den komme op på 45 C.

Jeg kører med en XP1900/Silent Viking, og har også problemer med at visse
spil (Neverwinter Nights) og 3DMark 2000/2001 går ned. Min temperatur ligger
pt. på 48 grader, men jeg har da set den på ca 54. Jeg har ingen anelse om
hvad den ligger på lige inden programmerne går ned.

*Rune

Fra : DWM

Dato : 31-07-02 17:51

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pt. på 48 grader, men jeg har da set den på ca 54. Jeg har ingen anelse om
> hvad den ligger på lige inden programmerne går ned.

Din temp lyder ikke til at være voldsomt høj. Måske det er din strømforsyning
der ikke er god/kraftig nok. Har du mulighed for at ændre Vcore i din bios?
Det kan hjælpe at sætte den lidt højere.

/Kenneth Iversen

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-08-02 09:42

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
news:3d4814d5$0$17811> Din temp lyder ikke til at være voldsomt høj. Måske
det er din strømforsyning
> der ikke er god/kraftig nok.

Den er på 400 watt, det skulle vel være nok ?

> Har du mulighed for at ændre Vcore i din bios?

Det mener jeg. Pt. står den på 1,77

> Det kan hjælpe at sætte den lidt højere.

Det må jeg prøve. Hvad hjælper det på ?

*Rune

Fra : DWM

Dato : 01-08-02 19:28

>Den er på 400 watt, det skulle vel være nok ?

Det har mere at gøre med hvor mange Amp. den kan levere men ellers
jo. Det burde være rigeligt.

> Det mener jeg. Pt. står den på 1,77

Nu har jeg ikke samme processor som dig (har P4) så jeg kan ikke sige
hvor højt du kan gå. Min står på 1.625 i BIOS men giver reelt kun ca 1.5
til processoren ifølge BIOS monitoren. Det var nødvendigt for mig at
uppe vcore for at få et stabilt system selvom den ikke er overclocked
(hvor det primært er at man upper vcore)

> Det må jeg prøve. Hvad hjælper det på ?

Den giver lidt mere strøm til processoren og kan være det som
kan hjælpe til at få et stabilt system. Start med at sætte den op
meget lidt af gangen og prøv så at køre de spil for at se om det
hjælper. Rådfør dig evt. hos gutterne i news:dk.edb.hardware.overclocking
for at høre om hvor langt du kan gå op.

/Kenneth Iversen

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-08-02 10:42

> [...]
> meget lidt af gangen og prøv så at køre de spil for at se om det
> hjælper. Rådfør dig evt. hos gutterne i news:dk.edb.hardware.overclocking

Jeg har prøvet at sætte den lidt op, men det gjorde tilsyneladende ikke
nogen positiv forskel. Jeg må nok til at teste mit bundkort og agp-port,
hvilket jeg vil til at gøre.

Tak for hjælpen,

*Rune

Fra : Mogens

Dato : 30-07-02 11:08

On Tue, 30 Jul 2002 11:22:59 +0200, "Shaft" <danny@post4700.dk> wrote:

>Hvor finder jeg Detonator driver til xp? for den jeg kan se er kun til me og
>98

Længere nede på siden. Der står Windows 2000 og XP

mvh Mogens

Fra : Søren

Dato : 30-07-02 11:42

> [...]
> Min cpu ligger på 74 nå kun windows køre. er det for meget?
> Hvor finder jeg Detonator driver til xp? for den jeg kan se er kun til me

ER køleren monteret korrekt ?, er det en amd 1800+ BOX version, i så fald:
du har vel ikke fjernet den voks/belægnig der var på køleren ?.
Hvis det ikke er en BOX version, har du husket kølepasta mellem køler og cpu
?

> lille

Du kan få et brugt Geforce2 TI til 350-450 kr, med et sådan vil du opleve
et voldsomt performance boost, i forhold til dit TNT 2

Søren.

Fra : Shaft

Dato : 30-07-02 12:06

ER køleren monteret korrekt ?
Det tror jeg hvordan kan man montere den forkert da?

det er en ikke BOX version, og jeg har husket kølepasta mellem køler og cpu

men jeg er rimelig sikker på at det har noget med varmen og gøre for jeg har
prøvet at pille den ene sidde af kabinettet og nu kan jeg køre gta3 i 7min
før den låser sig

Fra : DWM

Dato : 30-07-02 18:36

"Shaft" <danny@post4700.dk> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg hvordan kan man montere den forkert da?

Ved at der enten er luft mellem køler og cpu eller ved at der er for meget
kølepaste på.

> det er en ikke BOX version, og jeg har husket kølepasta mellem køler og cpu

Hvor meget pasta har du proppet på?
Der skal kun et _meget_ tyndt lag på.

> men jeg er rimelig sikker på at det har noget med varmen og gøre for jeg har
> prøvet at pille den ene sidde af kabinettet og nu kan jeg køre gta3 i 7min
> før den låser sig

Det er der ingen tvivl om at det er.

/Kenneth Iversen

Fra : Frank Andersen

Dato : 30-07-02 21:24

Molex er vist heller ikke det rigtige valg til din CPU. De køler ikke
særligt godt

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-07-02 10:54

Shaft wrote:

> Hjælp mig min computer vil ik spille nogen af de nye spil den låser sig
> efter ca. 1-5 min.

Prøv og kør uden låg på, det giver bedre køling, og hvis problemet
fortsætter er det måske en ustabil strømforsyning eller også er der måske
en BIOS opdatering til dit motherboard.

Mvh

Bruno

Fra : Stoffer

Dato : 31-07-02 08:56

Hej
Jeg har selv en athlon comp. hvori jeg havde et Asus TNT2 m.32mb (V3800
mener jeg) grafikkort i og den frøs også hele tiden.
En driveropdatering kunne hjælpe mig lidt, med det var stadig galt.
Jeg købte mig et nyt grafikkort og nu er prob. løst.
Jeg syntes også at have læst engang at de to sammensætninger kunne skabe
konflikter. Derfor råder jeg dig til at sælge/bytte det du har og få et
andet end Asus.

Stoffer.

Fra : Shaft

Dato : 31-07-02 10:23