"Pligter"
Fra : Michael

Dato : 29-07-02 13:15

Go'daw i den extremt varme sommerhede!

Jeg kom til at tænke på her for lidt siden, om mænd og kvinder har bestemte
"pligter" i et parforhold. Eller evt. i det intime forhold??

Altså sådan noget med, det er jo ofte at man hører at det er mandens "pligt"
at skulle invitere sin pige ud og spise, og ik omvendt.

Måske er det bare et tåbeligt spørgsmål, men er der nogen der har en
kommentar? Eller evt. nogle forslag??

Ved ik helt om I ved hvad jegh mener. Det jeg prøver at komme frem til er,
hvilke steder det er typisk at det er kvinden som tager initiativet og
omvendt.

Mvh
Michael

--
|---------------------------------------------------------------------|
There are three types of people in this world:

Fra : Sanne Bülow

Dato : 29-07-02 23:20

Michael <Michael_hopla@hotmail.com> scribbled:

> Go'daw i den extremt varme sommerhede!

Pyha, den er lidt slem, når man nu er tvunget til at gå på arbejde

> Jeg kom til at tænke på her for lidt siden, om mænd og kvinder har
> bestemte "pligter" i et parforhold. Eller evt. i det intime forhold??

Jeg går udfra du mener om der ligger nogle generelle forventninger, når man
er i et forhold.

> Altså sådan noget med, det er jo ofte at man hører at det er mandens
> "pligt" at skulle invitere sin pige ud og spise, og ik omvendt.

Jeg tror ikke det med at manden inviterer kvinden ud er så udbredt, men jeg
kan kun snakke for mig selv, jeg forventer det absolut ikke, det er da
dejligt når det sker, men det er ligeså tit mig der inviterer ham ud som
omvendt og sådan har det været i alle de forhold jeg har været i. Men at se
det som en pligt syntes jeg er lidt ekstremt

> [...]
>
> Ved ik helt om I ved hvad jegh mener. Det jeg prøver at komme frem
> til er, hvilke steder det er typisk at det er kvinden som tager

Måske det i nogen tilfælde er "typisk" kvinden der tager intiativ til det
praktiske og manden til det sjove? Men alt hvad der er typisk syntes jeg
ofte ikke er særligt befordrende, da det pålægger den ene part nogen
forventninger, som han/hun måske ikke altid har lyst til eller mulighed for
at honorere.

Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 30-07-02 00:54

On Mon, 29 Jul 2002 14:14:51 +0200, "Michael"
<Michael_hopla@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at skulle invitere sin pige ud og spise, og ik omvendt.
>
>Måske er det bare et tåbeligt spørgsmål, men er der nogen der har en

Øh jaee... lad være med sådan noget fis .... når man først skal til at
følge et eller anden konvesionelt sæt af regler for at have
medmenskelig kontakt af den ene eller anden art - så går der sgu altid
lort i den før eller sener

>Ved ik helt om I ved hvad jegh mener. Det jeg prøver at komme frem til er,
>hvilke steder det er typisk at det er kvinden som tager initiativet og
>omvendt.

Puhh nu er Kvinder jo itl Herens pris forkselig som folk er flest -
men hvis hensigten er af ren difts retet karekter vil jeg anbefale 2-3
flakser rød vin og hvis du så ellers kan komme i en sådan posion så at
du kan få knæet til at kørei mod skam benet - så skal du side i et tæt
på ubeskirveligt uheld hvis du for et horn så fremet du er nåed så
langt !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 11:25

Fra : Michael

Dato : 30-07-02 11:25

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Bejler du til én eller hvad?
> Der er forskel på, hvad man gør når man lærer en partner at kende, og det
> man gør, når forholdet er etableret.

> Ingen steder vil jeg mene. Selvfølgelig er der visse ting, der er oplagte
> kvindeopgaver og mandeopgaver, men det er efterhånden ret diffust. Kom med
> nogle eksempler evt.
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> Mark
> www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
> Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Hej igen :)

Næh, jeg bejler ik til nogen. Jeg sad bare og læste og parforhold på en
hjemmeside, og kom bare til at tænke på det.
Så det var sådan set bare en tanke, og så skrev jeg den her for at høre hvad
andre, mænd/kvinder, mente :)

Mvh
Michael

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-07-02 18:38

Mark Thomas Gazel skrev:

Hej Mark

Tak for sidst, det var hyggeligt.

> Øh, jow. Jeg laver lejlighed

Se da for katten at komme igang, i stedet for at sidde foran pcen og
fede den, kan du ikke se at din kommende viv tripper for at du skal
blive færdig til den store dag?

> Næh, men en vis opdeling sker af sig selv, vil jeg mene.

Klart, alle kan jo ikke være lige gode til alting.

> Næh,

Nåh, det hører jeg ellers tit, især fra etablerede forhold. De, de
etablerede forhold, korser sig og vender det hvide ud af øjnene, når
jeg bemærker at jeg ikke har noget imod handlekraftige kvinder, som
selv kan tage skeen i den anden hånd og invitere mig ud. Til gengæld
spørger de altid temmeligt interesseret til, hvis jeg har været i byen
og ikke lige har været til at få fat i om morgenen.

Nåja, jeg falder jo egentlig udenfor målgruppen, da jeg er single.

> det er de fleste mænd for sløve til.

Tal for dig selv!

Bevares, der er mange sløve mænd, men de lader nu ikke kvinderne noget
efter.

Hmm, dejavu: Mandepower nu!

> Jeg er i hvert fald.

Det bliver meget bedre, når du får lidt bedre tid, ikke?

> I et begyndende forhold vil der nok være noget med at vise opmærk-
> somhed på forskellig vis. Jeg kan dårlig huske hvad jeg gjorde, men
> det virkede da

Var det på grund af, at du gjorde det spontant uden at lægge større
planer? (sådan har jeg det i alt fald: det virker kun hvis jeg gør det
spontant)

> Ingen steder vil jeg mene.

Joda, de ting hun er bedre til at gøre og omvendt.

> Selvfølgelig er der visse ting, der er oplagte kvindeopgaver og
> mandeopgaver,

Jeg kender f.eks. ingen kvinder som kan lappe en cykel, ordentligt.
--
Fix Outlook Express 5.*: