Req: En fæl lugt ønskes
Fra : Thomas Demant

Dato : 27-07-02 17:01

Jeg skal bruge noget væske eller en gasart, der lugter meget grimt. Jeg har
overvejer rådne æg, men jeg har ikke lyst til at have dem at ligge (de kunne
jo gå i tu...), og at fremstille svovlbrinte (H2S) ved jeg ikke rigtigt om
er en god ide, da der jo så kan opstå problemer med svovlbrinte forgiftning
(arbejdsstyrelsens grænseværdien på 15 mg/m3 er lidt lidt).
Så er der nogen der har en ide til hvor jeg kan få fat i en fælt lugtende
væske eller gasart eller hvordan jeg kan lave en?

--
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-02 17:08

Thomas Demant skrev:

>Så er der nogen der har en ide til hvor jeg kan få fat i en fælt lugtende
>væske eller gasart eller hvordan jeg kan lave en?

Mon ikke de alle vil være giftige? Der er jo et rimeligt
sammenfald mellem ubehag og giftighed.

--
Bertel

Fra : Thomas Demant

Dato : 27-07-02 17:16

> Mon ikke de alle vil være giftige? Der er jo et rimeligt
> sammenfald mellem ubehag og giftighed.
Ja, desvære, men jeg håber at finde hjælp her.

--
Thomas

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-07-02 17:42

d. 27/07/02 18:16 skrev Thomas Demant på thomas.demant@adslhome.dk i
artiklen 3d42c754$0$115$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ja, desvære, men jeg håber at finde hjælp her.

Jeg vil umiddelbart foreslå en tur på landet, hvor de fleste landbrug burde
ligge inde med et udbud af forskellige ubehagelige lugte. Ammoniak ville
selvfølgelig være bedst, men gylle fra en svinefarm burde være godt nok.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : merlin

Dato : 27-07-02 18:32

Jeg mener at jeg har hørt noget om smørsyre engang

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 18:46

In news:dk.videnskab merlin wrote:

>Jeg mener at jeg har hørt noget om smørsyre engang

Jeg skulle netop til at foreslå det samme. Men jeg har ingen idé om,
om det er giftigt. Det lugter af afføring for at sige det pænt.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Thomas Demant

Dato : 27-07-02 18:47

> Jeg mener at jeg har hørt noget om smørsyre engang
Det er heller ikke så godt, da det er forbundet med både er eksplotionsfare,
når det blandes med luft, og desuden er ætsende.

--
Thomas

Fra : 15kw

Dato : 27-07-02 18:53

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i
> [...]
> Så er der nogen der har en ide til hvor jeg kan få fat i en fælt lugtende
> væske eller gasart eller hvordan jeg kan lave en?

Hjortetaksolie "er ikke sikker på stavemåden", det lugter meget grimt og jeg
tror ikke det er giftigt da det bliver brugt til at holde fluer og insekter
væk fra sårede dyr.
PS hvis du får det på fingrede er det meget svert at fjerne lugten.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Thomas Demant

Dato : 27-07-02 18:57

> [...]
insekter
> væk fra sårede dyr.
> PS hvis du får det på fingrede er det meget svert at fjerne lugten.
Når, ja. Det havde jeg ikke tænkt på. Det er klart en mulighed.
Tak for hjælpen (hvis der er flere foreslag er de meget velkomne).

--
Thomas

Fra : nevermind

Dato : 31-07-02 11:11

On Sat, 27 Jul 2002 18:00:49 +0200, "Thomas Demant"
<thomas.demant@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>Så er der nogen der har en ide til hvor jeg kan få fat i en fælt lugtende
>væske eller gasart eller hvordan jeg kan lave en?

smørsyre!
find det hos din lokale kemi distributør.

Fra : K.B.S.

Dato : 02-08-02 02:15

Du kan købe i spøg og slæmt forretninger noget der hedder "Fart gas" og det
lugter virkeligt dårligt.

--
M.V.H.
K.B.S.

Fra : Thomas Demant

Dato : 02-08-02 21:44

> Du kan købe i spøg og slæmt forretninger noget der hedder "Fart gas" og
det
> lugter virkeligt dårligt.
Jeg mener nu det er blevet ulovligt at sælge det.

--
Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-08-02 00:31

K.B.S. <vildsi@hotmail.com> skrev i en
> Du kan købe i spøg og slæmt forretninger noget der hedder "Fart gas" og
> [...]

Eller send min kammerat på druk i tre dage, og afslut med at fodre ham med
masser af løg og chilli. Da gælder det om at komme væk omgående, og blive
væk, klogeligst i flere dage!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen