Trobs. under 98SE inst.
Fra : Rio

Dato : 29-07-02 20:25

Hej alle i gruppen .

Jeg er i gang med at installere Windows 98 SE På en Siemens Pc .
Men når jeg har skrevet A:/Install Checker den systemet og skriver følgende
: Standard Mode : Invalid DPMI Return from 0367:5F92
Hvorfor skriver den det og hvad kan jeg gøre for at fjerne det ?
Er der nogle der kan hjælpe mig ?

Kalle.

Fra : TB303

Dato : 29-07-02 21:28

Rio <edvina@get2net.dk> skrev i news:0Gg19.116$uo4.3338@news.get2net.dk
> [...]
> : Standard Mode : Invalid DPMI Return from 0367:5F92
> Hvorfor skriver den det og hvad kan jeg gøre for at fjerne det ?

hvorfor skriver du A:/Install ???
Jeg starter normalt med at boote fra en alm. Win98SE Startdiskette (her er
det jo en god ide at lave den FØR man evt. formaterer harddisk) og beder den
om at indlæse cd-rom support.Efter den er færdig smider jeg Win-cd´en i og
starter Install fra cd-rom.

Fra : Kalle

Dato : 29-07-02 23:21

Hej TB303.

At skrive a:/install er det samme som at skrive fx : d:/install .

Kalle

Fra : TB303

Dato : 29-07-02 23:40

Kalle <trepo@hotmail.com> skrev i news:edj19.147$uo4.3982@news.get2net.dk
> Hej TB303.
>
> At skrive a:/install er det samme som at skrive fx : d:/install .

ok så blev jeg det klogere

Fra : Bachelor

Dato : 29-07-02 23:40

"Kalle" <trepo@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:edj19.147$uo4.3982@news.get2net.dk...
> Hej TB303.
>
> At skrive a:/install er det samme som at skrive fx : d:/install .

Det er da noget sludder. Der er da en verden til forskel på
hvor der bliver kigget efter install.exe og den findes næppe
på diskette med mindre det er dos der skal installeres.

Fra : M.N.

Dato : 30-07-02 14:38

"Kalle" <trepo@hotmail.com> wrote in message
> Hej TB303.
>
> At skrive a:/install er det samme som at skrive fx : d:/install .
>
> Kalle

KLIP

næ, for han har da ikke Win 98 på diskette.

Mogens

Fra : Joe Sandøe

Dato : 30-07-02 00:06

"Rio" <edvina@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> : Standard Mode : Invalid DPMI Return from 0367:5F92
> Hvorfor skriver den det og hvad kan jeg gøre for at fjerne det ?

?
Hvad er det præsis der er på den diskette?
Er Windows CD'en ikke på en cd?
Og i så fald skal du jo henvise til det drev, med mindere at du kan vælge at
boote fra cd-rom fra bios.
VH Joe

Fra : Frank Andersen

Dato : 30-07-02 20:22

Man kan jo skrive flere ting:
Bare skriv install når disketten er færdig med at indlæse CD driver og
starte pc.
Eller skift drev til det drev som disketten lige har lavet som et foreløbigt
drev og skriv install her, eller skifte til CD drevets bogstav og skriv
install. Man kan vel også boote på Win.CD og installere derfra, men det har
jeg aldrig prøvet.
men alt det besvarer jo ikke mandens spørgsmål vel ?

Fra : Bachelor

Dato : 30-07-02 20:51

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:3d46e760$0$1536$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> jeg aldrig prøvet.
> men alt det besvarer jo ikke mandens spørgsmål vel ?

Der står lidt her:
http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/21992.html

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 01-08-02 22:01

> [...]
> : Standard Mode : Invalid DPMI Return from 0367:5F92
> Hvorfor skriver den det og hvad kan jeg gøre for at fjerne det ?

Jeg ved ikke hvad DPMI er men
Prøv at køre opstart med cd.rom, tast: (d:) enter og (cd:\win98) enter (
format c:) enter . Når c drevet er formatteret går den automatisk til c
drev, så er det bare at taste: ( install ) så kører installationen. Det er
ikke nødvendig at bruge startdiskette til denne metode.
M.v.h.
Ernst A.