Et lille problem
Fra : lobe

Dato : 29-07-02 19:05

Hej

Jeg har et lille problem:
Jeg har et bundkort Spacewalker HOT-66/P. Jeg har fundet en nyere bios til
kortet, men jeg kan ikke få den nye bios indlæst. Jeg bruger "awdflash.exe"
og så .bin-filen, men får så denne besked: Insufficient Memory.
Jeg Bruger en startdiskette.
Hvad gør jeg galt ?
Hjælp please.

Fra : Bachelor

Dato : 29-07-02 23:44

"lobe" <lobe@henriksen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3d4582c4$0$2189$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> kortet, men jeg kan ikke få den nye bios indlæst. Jeg bruger "awdflash.exe"
> og så .bin-filen, men får så denne besked: Insufficient Memory.

Prøv f.eks med en bootdiskette i stedet for
Ta' en diskette i win98 f.eks. højreklik og formater
og vælg overfør systemfiler.

Fra : Leony

Dato : 30-07-02 07:36

> [...]

"awdflash.exe"
> og så .bin-filen, men får så denne besked: Insufficient Memory.

Jeg kan ikke finde dit bundkort på spacewalker's hjemmeside, ej heller en
søgning på Google gav resultat.
Har du et link til info om dit board?
Hvis ikke, hvilken cpu er der i boardet?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : lobe

Dato : 30-07-02 16:43

> [...]
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Hej Leony

Jeg har fundet kortet på www.shuttle.com/english/download.htm dog ikke med
betegnelsen /P. Men bios versionen på min computer er "6610S032" som er
beskrevet som den ældste. Cpu'en er P2 350 Mhz.

MVH Benny

Fra : Leony

Dato : 31-07-02 07:43

> Jeg har fundet kortet på www.shuttle.com/english/download.htm dog ikke med
> betegnelsen /P. Men bios versionen på min computer er "6610S032" som er
> beskrevet som den ældste. Cpu'en er P2 350 Mhz.

Grunden til at jeg spurgte var at de helt gamle mobos ikke kunne
BIOSopgraderes, det kunne være det var sådan et du havde.

Fra : Bachelor

Dato : 30-07-02 11:06

> [...]
> kortet, men jeg kan ikke få den nye bios indlæst. Jeg bruger "awdflash.exe"
> og så .bin-filen, men får så denne besked: Insufficient Memory.

Jeg tror egentlig nærmere det tyder på, at din bin-fin ikke passer
til din BIOS så så kan man jo sige, at det var heldig du ikke fik
den flashet.