Er Asus A7V266-C et godt køb?
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 29-07-02 00:00

Jeg overvejer alvorligt at købe et Asus A7V266-C bundkort. Jeg
synes prisen på 650 kr. gør det til et attraktivt valg. Men hva'
ved jeg? Bør jeg gå efter et bundkort med KT333 chipset? Andre
chipset?

Thomas L. Christensen, Svendborg

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 31-07-02 14:53

Jo det er absolut et godt køb - der er ATA133 og det nye Asus C.O.P 0 Cpu
Overheat Protection, dvs at du IKKE kan brænde din processor af, hvis den
bliver for varmt, sætter bundkortet automatisk farten ned eller slukker Pc
hvis det er nødvendigt.
Jeg selv har Asus A7V266-E med ATA100 og også med noget Cpu varme
beskyttelse dog ikke efter C.O.P princippet.
Ellers er A7V266-C/E ens mht til chipset (via KT266A) og ydelse (266mhz
ddr-ram).
E-modellen er fra november og C-modellen fra januar, men hvis du vil spare
lidt flere penge kan undvære C.O.P og ATA133 og "nøjes" med ATA100 og en
anden form for varmebeskyttelse så er E-modellen absolut et godt køb.
Men stadig C-modellen er ligeså god og stabil.
Du kan selvfølgelig fx købe A7V333 med via KT333 chipset og ddr-ram
understøttelse op til PC2700, men reelt er dette bundkort/chipset og med
disse ram maksimalt 5% hurtigere end fx A7V266-C/E med PC2100 ddr-ram, men
igen er det nye og noget dyere.
Ellers vil jeg godt anbelfale både C-model og E-model da de også
understøtter AMD nye CPU T-Bred som snart kommer.
MVH
Niels

Thomas L. Christensen <tlc@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:73t8kughl4nc9ugl8lvll9ihkcr4rrs1ra@news.cybercity.dk...

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 31-07-02 17:39

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote:

[Er Asus A7V266-C et godt køb?]

>Jo det er absolut et godt køb - [snip]

Ja, ATA133 og DDR 2100 RAM lyder jo på papiret godt, men vi ved
jo også godt at papir kan være taknemmeligt...

>E-modellen er fra november og C-modellen fra januar, men hvis du vil spare
>lidt flere penge kan undvære C.O.P og ATA133 og "nøjes" med ATA100 og en
>anden form for varmebeskyttelse så er E-modellen absolut et godt køb.

Sjovt nok er E-modellen dyrere...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628054
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628002

>Men stadig C-modellen er ligeså god og stabil.

Prisen gør mig en smule mistænkelig - man plejer at få hvad man
betaler for, så derfor ville jeg gerne lige høre nogle erfaringer
inden jeg beslutter mig. Fx. ved jeg ikke om der har været
problemer med chipsettet, om det overhovedet er det rigtige
chipset at gå efter, eller om der fx. er problemer med at få
kortet til at spille sammen med det mest almindelige hardware.

> [...]
>disse ram maksimalt 5% hurtigere end fx A7V266-C/E med PC2100 ddr-ram, men

Hehe... Nej, det er ikke nogen kunst at finde noget der er
marginalt hurtigere. Kunsten er at finde det der giver mest
valuta for pengene.

>Ellers vil jeg godt anbelfale både C-model og E-model da de også
>understøtter AMD nye CPU T-Bred som snart kommer.

Okay, med din kommentar, og det faktum at folk ikke har stået på
tæerne af hinanden for at fortælle om deres dårlige erfaringer,
så tror jeg jeg vil forsøge mig med sådan et kort.

Tak for din kommentar.

Thomas L. Christensen, Svendborg

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 01-08-02 18:41

Jeg selv har kørt med et Asus A7V266-E i lidt over et havlt år, og der har
IKKE været nogen som helst problemer, hverken med chipset osv, der er heller
ikke det problem med at GF4ti4600 ikke kan side i fordi der på andre
bundkort sidder en kondensator i vejen så man ikke kan presse grafikkortet i
agp-porten, dette problem er IKKE på dette bundkort.
Og hvis du opdaterer til bios version 1007 kan du sætte den nye AMD T-Bred
cpu i.
Har igen problemer haftmed dette KT266A chipset bundkort, rigtig god
kvalitet og nyttig medfølgende software.
Et godt køb. Et af de hurtigste (hvis ikke det hurtigste) KT266A bundkort.
Ingen RAM problemer heller.
Så du burde ikke bekymre dig i at investere i dette produkt.

nyhedsmeddelelse:s43gkus09p5rqf5eklt13hes0ln9pnnq7n@news.cybercity.dk...