ECS K7S5A - Kan det køre med XP processor?
Fra : Peter Haslev

Dato : 28-07-02 08:23

Jeg har netop købt et brugt K7S5A (med LAN og audio), men er i tvivl om,
hvorvidt det kan køre med en Athlon XP.

På ECS´ homepage står der, at der findes to udgaver af boardet; en rev. 1.x
og en rev. 3.0.
Ifølge ECS kan rev. 3.x køre med XP, men rev. 1.x kan ikke - er det korrekt
eller er det et spørgsmål om at opdatere bios?
Der står intet på mit board om hvilken "revision" det er! Hvordan finder jeg
ud af det?
Ved siden af soklen er der to "klistermærker" hvor der står "XP" - refererer
det til, at man kan benytte en XP processor eller er det noget andet?

Er der andre der også har et K7S5A, hvor der intet står om "revision" men
stadig kører med en XP processor?

Jeg vil nødigt investere i en ny XP processor uden, at den virker på mit
board.

Håber der er nogle kloge hoveder, der kan afklare mit problem!

Mvh
Peter Haslev

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-07-02 09:11

> Jeg har netop købt et brugt K7S5A (med LAN og audio), men er i tvivl om,
> hvorvidt det kan køre med en Athlon XP.

Du skulle undre mig hvis du ikke kan ! Jeg kender mange der har dette board
og som kører med XP'er..
Men jeg ved ikke hvilken rev det er. Men jeg er 99 % på at alle deres board
kan klare det, -hvis ikke andet, så efter en bios opdatering..
Men måske er der andre der ved mere ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 28-07-02 11:28

> [...]
>hvorvidt det kan køre med en Athlon XP.

>Der står intet på mit board om hvilken "revision" det er! Hvordan finder jeg

Jeg har selv et K7S5A ver. 1, men kan ikke på boardet se noget
versionsnummer.
Sisoft Sandra siger imidlertid version 1.

Henrik

Fra : Boje

Dato : 29-07-02 11:07

har et k7s5a bord med ver. 1 og det kan køre med en athlon XP op til
2000 Mhz med den bios som jeg har i og den er fra december 2001 men
der er kommet et par nye update i året.

mvh Boje

Fra : Henrik Abildgaard

Dato : 29-07-02 13:49

Jeg har også et K7S5A med nyeste BIOS, og kører med en Athlon XP 2000+, uden
problemer.

/Henrik