Bios-knas
Fra : Torben Frandsen

Dato : 26-07-02 14:23

Hej

Kan nogen hjælpe mig med følgende:

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: ACPI
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 5
Dato: 26-07-2002
Klokkeslæt: 15:02:00
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: BELMAN-PC2
Beskrivelse:
AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0xcf8),
som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan
medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få
teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på
Data:
0000: 00 00 00 00 04 00 52 00 ......R.
0008: 00 00 00 00 05 00 05 c0 .......À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Skal man flashe eller skifte en indstilling i BIOS-opsætningen? Eller noget
helt tredje?

Torben

Fra : TB303

Dato : 26-07-02 14:50

Torben Frandsen <tf@remove.belman.dk> skrev i
> [...]
> medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at

> teknisk support.
>
> Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på
> http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
> Data:
> 0000: 00 00 00 00 04 00 52 00 ......R.
> 0008: 00 00 00 00 05 00 05 c0 .......À
> 0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
> 0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
> 0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
>
> Skal man flashe eller skifte en indstilling i BIOS-opsætningen? Eller

prøv at resette cmos.Kik i din manual til bundkort hvordan.Det er typisk en
jumper der skal flyttes eller fjernes et vist antal sek.

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-07-02 19:55

> prøv at resette cmos.Kik i din manual til bundkort hvordan.Det er typisk
en
> jumper der skal flyttes eller fjernes et vist antal sek.

Det er typisk på hver side af CMOS(garanteret et sølvbatteri) at du skal
kortslutte det.
Kig i bundkortsmanualen hvis du er i tvivl om hvor det er eller besøg
hjemmeside, der lægger nok et link.

Ved du hvem som har produceret bundkortet?

Mvh

Martin

Fra : Torben Frandsen

Dato : 30-07-02 12:11

"Martin Andersen" <martin.a@mail1.stofanet.dk> wrote

> [...]
> hjemmeside, der lægger nok et link.
>
> Ved du hvem som har produceret bundkortet?

Næh. Men jeg tror, jeg vil black-maile hardware-pusheren i stedet )

Torben