Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opbevaring af negativer
Fra : Michael Schroeder

Dato : 15-02-01 23:53

Hvordan opbevarer I jeres negativer ???

Jeg spørger fordi jeg godt kunne bruge et bedre system end det jeg forlod
for en del film siden

- og en skotøjsæske hvor de afrivelige "flapper" står i lag bryder jeg mig
ikke om - der skal være system over sagerne.

Jeg har før arkiveret negativ-pakkerne i nogle "papir" lommer der passer til
en A4 mappe. Der kan sidde 4 film på en side. Men lommerne holder ikke i
længden.

Min fotopusher er ikke meget behjælpelig - han sætter sine "flapper" i
ringbind - men det synes jeg er et urimeligt spild af plads (altså i
ringbindet)

mvh Michael Schrøder

Fra : Søren Blom

Dato : 16-02-01 02:22

Her bliver negativerne gemt i nogen "Hama Negativ lommer" de fås både i
"madpakkepapir" og helt klare. Begge dele kan med fordele bruges når man tit
har haft i sine negativer, da de giver et hurtigt overblik over hvad der er
på dem.
De sidder i Ringbind, og der kan være 7 strimler pr. side.
Sådan har jeg altid opbevaret mine negativer og har fuld tillid til det

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Paul Nilsson

Dato : 16-02-01 22:53

Hej Michael
Søren har helt ret. fidusen er at det er pergamyn ("madpakkepapirtypen")
som er helt anstistatisk = intet støv/ridser selv mange år efter.....
Kan fås som 35mm = 1 strimmel pr. bane, praktisk hvis du vil se hvert
negativ.
Ellers prøv 6x6 neg.lommer, her samler man en portion i en bane f.ex.
ferien sommer i en, påsketuren i en osv. og skriver udfor hver bane
hej PN