Spg. omkring spærring af telefon
Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-07-02 16:36

Hej NG.

Jeg har været til fodboldstævne idag, hvor jeg mistede min mobiltelefon, som
jeg hurtigt fik spærret. Men jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan
hjælpe mig med. Hvis jeg da er havnet i den rigtige nyhedsgruppe

1. Når telefonen er spærret, kan andre så gå ind og læse de beskeder, som
jeg allerede har modtaget, se mine telefonnumre i telefonbogen osv.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-07-02 16:37

Michael Sørensen skrev:

>1. Når telefonen er spærret, kan andre så gå ind og læse de beskeder, som
>jeg allerede har modtaget, se mine telefonnumre i telefonbogen osv.

Telefonnumre og SMS-beskeder ligger i SIM-kortet. Man kan kun få
adgang til disse data hvis man kender PIN-koden (eller selvfølgelig
hvis telefonen var tændt da den blev snuppet).

Der kan ikke ringes fra din telefon når den er spærret, men der er
adgang til de ting du nævner, ja. Man kan ikke ændre PIN-koden uden at
kende den, og derfor vil den som har den nu ikke have adgang til dine
data når telefonen bliver slukket/løber tør for strøm (med mindre
han/hun kender koden).

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 20:02

> Telefonnumre og SMS-beskeder ligger i SIM-kortet.

Alt det skrevne er til dels rigtigt, men visse telefoner gemmer dataerne
(sms-beskeder, telefonnumre, kalenderoplysninger m.m.) i selve telefonen og
IKKE på simkortet. I såfald kan man godt få adgang til oplysningerne, hvis
altså du ikke har simkortskiftekode på. Man kan også få adgang til den hvis
du har slået din pinkode fra.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-07-02 20:12

KGB skrev:

>Alt det skrevne er til dels rigtigt, men visse telefoner gemmer dataerne
>(sms-beskeder, telefonnumre, kalenderoplysninger m.m.) i selve telefonen og
>IKKE på simkortet.

Korrekt - det glemte jeg at skrive - til trods for at min egen
telefoner gør dette (Nokia 6210)

>I såfald kan man godt få adgang til oplysningerne, hvis
>altså du ikke har simkortskiftekode på.

Alligevel kan man vidst få adgang - dataene ligger i telefonen og kan
udlæses med datakabel.

>Man kan også få adgang til den hvis
>du har slået din pinkode fra.

Ja.

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 22:14

> Alligevel kan man vidst få adgang - dataene ligger i telefonen og kan
> udlæses med datakabel.

ouch

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : StefanNeess

Dato : 07-08-02 08:24

Jep alle der ved hvordan man kommer
til indbakken i din mobil kan med andre ord ja alle
med hjerne kan godt læse dine beskeder......

http://www.kandu.dk/