GPRS gratis i øjeblikket?
Fra : Lasse

Dato : 28-07-02 10:23

Hej igen,

Er GPRS gratis i øjeblikket hos alle operatører? - har da hørt de har lidt
problemer med at kunne faktuere, eller er det bare fordi der ikke er kunder
nok? Har nogen fået en faktura på GPRS-forbrug fra f.eks. Orange, Telia el.
andre?

/Lasse

Fra : søren poulsen

Dato : 28-07-02 11:00

"Lasse" <lasse@iloveu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunder
> nok? Har nogen fået en faktura på GPRS-forbrug fra f.eks. Orange, Telia

jeg har fået en fra sonofon så de er ihvertfald ikke gratis tværtimod
1000kr på en mrd

--
Mvh. Søren Poulsen
smeden32@mail.dk

Fra : Leif

Dato : 28-07-02 11:54

"Lasse" <lasse@iloveu.dk> wrote in message
> [...]
kunder
> nok? Har nogen fået en faktura på GPRS-forbrug fra f.eks. Orange, Telia

Hej. hvad er en GPRS ?

Fra : søren poulsen

Dato : 28-07-02 12:47

"Leif" <1@1.com> skrev i en meddelelse

> Hej. hvad er en GPRS ?

dette er kopiert fra www.tdc.dk
" GPRS
Har du behov for altid at være på?
Fremtidens mobile behov kræver let tilgængelig adgang til de informationer
du har brug for, når du har brug for dem. Med GPRS-teknologien er du altid
online og betaler kun for mængden af overført data.

Nogle gange har du måske behov for at være i kontakt med virksomhedens
intranet, netværk og database, f.eks. under et kundebesøg, eller når du
arbejder hjemmefra.

Med en mobiltelefon og en bærbar PC kan du arbejde uafhængigt af
virksomhedens fysiske rammer - og stadig have adgang til internet og
virksomhedens netværk. Det betyder, at du kan være opdateret hele tiden og
samtidig være lige så tilgængelig for kollegerne, som hvis du var på arbejde
i virksomheden.

Med GPRS kan du i fred og ro læse dine e-mails, dine WAP sider eller
Internet sider uden at det koster noget. Du betaler kun for den mængde data
du sender og modtager, ikke for den tid du er tilsluttet. Det er heller ikke
længere nødvendigt at afslutte en WAP session for at foretage eller modtage
en telefonsamtale"

--
Mvh. Søren Poulsen
smeden32@mail.dk

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 13:45

"søren poulsen" <smeden32@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du behov for altid at være på?
> Fremtidens mobile behov kræver let tilgængelig adgang til de informationer

*LOL* Dem jeg kender der står for udvikling af T3 (mobilt bredbånd) siger
GPRS var passe før det kom på markedet. Det eneste der kan holde det i live
er mobilselskabernes manglende lyst til at investere i T3 ...

Så citatet "fremtidens mobile behov..." afspejler tydeligt TDC's fremtidige
investeringsplaner

Men derudover en "okay" ting Blot AAALLLLTTTT for dyr !

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 28-07-02 19:14

On Sun, 28 Jul 2002 14:45:05 +0200, "KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote:

> [...]
>GPRS var passe før det kom på markedet. Det eneste der kan holde det i live
>er mobilselskabernes manglende lyst til at investere i T3 ...
Det er vist 3G (UMTS og EGDE/E-GPRS) du taler om, men ok. Det varer
nok liiiiiige nogle år endnu før det kører... Såeee. GPRS er et
udemærket alternativ til de normale 9,6/14,4 kbps på alm GSM net, med
GPRS kan man både opnå pakkekoblet netværk, og ca. 56kbps (optimalt
med en klasse 8/10 telefon).

/Thomas

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 19:40

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> skrev i en meddelelse

> Det er vist 3G (UMTS og EGDE/E-GPRS) du taler om, men ok.

Yup, sorry!

>Det varer
> nok liiiiiige nogle år endnu før det kører... Såeee. GPRS er et

Den ene af teknikerne der arbejder for NOKIA i Sverige påstår ellers
hårdnakket at de har det kørende ... hvor har du din info fra?
(Han (videre-)udvikler, afprøver, tester og vedligeholder det, men det
virker sådan set alerede, siger han)

> udemærket alternativ til de normale 9,6/14,4 kbps på alm GSM net, med
> GPRS kan man både opnå pakkekoblet netværk, og ca. 56kbps

enig, GPRS er ikke dårligt, MEN det er alt, ALT AALLTT for dyrt i Danmark -
og så udbyder Telmore det af mystiske årsager ikke (tror nok de vil satse på
3G) !?

>(optimalt med en klasse 8/10 telefon).

Hvad er det ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-07-02 17:32

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote in

> [...]
> fra? (Han (videre-)udvikler, afprøver, tester og vedligeholder
> det, men det virker sådan set alerede, siger han)

Selvom Nokia selv har noget kørende så kan det sagtens tage lang tid
før det når ud til forbrugerne. Teleselskaberne har jo nogle
investeringer der lige skal tjenes hjem, så selvom der kom noget smart
ville de nok kun investere i det hvis konkurrenterne gjorde og de
derfor var nødt til det for ikke at miste kunder.

Jeg kender da også et par udviklere hos Nokia i Aalborg der arbejder
(har arbejdet) med software til nye telefoner og der har jeg da også
set nogle telefoner for ½ år siden der først lige er begyndt at komme
frem - såeh - "ting tager den tid ting tager"

Flemming

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 29-07-02 18:44

Præcis!

/Thomas

Fra : søren poulsen

Dato : 28-07-02 20:14

> [...]
> udemærket alternativ til de normale 9,6/14,4 kbps på alm GSM net, med
> GPRS kan man både opnå pakkekoblet netværk, og ca. 56kbps (optimalt

vil lige sige jeg ikke har skrevet ovenstående
det jeg sendte var klippet fra www.tdc.dk

--
Mvh. Søren Poulsen
smeden32@mail.dk

Fra : Kenni Lund

Dato : 29-07-02 15:01

-SNIP-

> [...]
live
> er mobilselskabernes manglende lyst til at investere i T3 ...

Årh, fedt!!! En trådløs T3 linie direkte til mobilen.....dét må helt klart
være fremtiden...

Sorry, kunne ikke lade være.... :)

Mvh.
--
Kenni Lund
www.turbogris.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-07-02 12:43

> [...]

> har lidt problemer med at kunne faktuere, eller er det bare fordi
> der ikke er kunder nok? Har nogen fået en faktura på GPRS-forbrug

Det eneste sted jeg har læst at forbruget var gratis var hos TDC, men
der stod "i en forsøgsperiode". Om den så er overstået ved jeg ikke,
men abonnementet er rimelig dyrt.

Flemming

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 28-07-02 13:05

Jeg har i lige bestilt GPRS abonnement hos TDC og konsulenten sagde, at
efter 1.august begynder trafik-faktureringen.

Kamran

Fra : Grev Dracula

Dato : 28-07-02 16:30

Jeg har haft både gratis abonnement og forbrug i mere end et år, men
TeleDanmark netop meddelet, at de begynder at fakturere fra 1. august

On Sun, 28 Jul 2002 11:23:09 +0200, "Lasse" <lasse@iloveu.dk> got up
and slammed his beer jug into the table, and hollered:

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 29-07-02 16:32

> [...]
kunder
> nok? Har nogen fået en faktura på GPRS-forbrug fra f.eks. Orange,

Hej Lasse

GPRS bliver faktureret af Orange på baggrund af forbrug (... De har vel
også brug for alle de penge de kan skrabe sammen...)

MVH

Nikolaj

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-02 16:45

> GPRS bliver faktureret af Orange på baggrund af forbrug (... De har vel
> også brug for alle de penge de kan skrabe sammen...)

Ja jeg har lige fået en regning fra Orange hvor de 500,-kr. var Gprs, så de
kan desværre godt finde ud af det.

Mine 500,- fylder heller ikke meget i forhold til den milliard de mangler

Frank

Fra : ASC

Dato : 07-08-02 12:35

Frank <NO WAY - EAT MY SHORTS!> wrote in article
<3d4562e1$0$2231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> kan desværre godt finde ud af det.
>
> Mine 500,- fylder heller ikke meget i forhold til den milliard de mangler

Hej Frank,

hvordan kan du komme op på 500 kr. i forbrug?
har du koblet en laptop eller en PDA til din GPRS telefon?

mvh
Aage Schrader

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-07-02 22:48

Hej

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> wrote:

>GPRS bliver faktureret af Orange på baggrund af forbrug (... De har vel
>også brug for alle de penge de kan skrabe sammen...)

Ja, og lidt til, ser det ud til. Som det pt. ser ud, er det måske et
spørgsmål om Orange eksisterer i Dk efter August !.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-07-02 18:26

> Ja, og lidt til, ser det ud til. Som det pt. ser ud, er det måske et
> spørgsmål om Orange eksisterer i Dk efter August !.

På et hasteindkaldt pressemøde forsikrer de at det gør de, de har bare
"visse problemer"

*LOL*

--
Michael