Hvorfor er Ericsson T39m på vej ud...
Fra : Morten

Dato : 27-07-02 04:33

Der er en ting som undrer mig meget, Ericssons (efter min mening) bedste
telefon uden farveskærm T39 er åbenbart ved at blive udfaset, jeg kunne med
nød og næppe opspore en mårkeblå udgave men under ingen omstændigheder en af
de to andre farver...

Nu kommer spørgsmålet så, hvorfor fjerner Ericsson en telefon med GRPS,
Bluetouth, IrDA, WAP, Tripleband og mere, fra makedet når Nokia dårlig nok
har en topmodel der understøtter alt dette??? - nogen som gider forklare?
;)

Mvh
Morten

Fra : Christian

Dato : 27-07-02 10:56

Tja idag hedder de jo "Sony Ericsson", så alle Ericsson modellerne
udfaser.....
Der kommer med garanti en afløser.

Christian

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-07-02 11:56

"Morten" <mdj@mdjspam.dk> wrote in message
> [...]
nok
> har en topmodel der understøtter alt dette??? - nogen som gider

Jeg forstår ikke alltid hvordan Ericsson tenker. Allerede i vår kunngjorde
de at de ville slutte å produsere T39. Da hadde T39 vært en salgssuksess fra
første dag, og den hadde ikke vært på markedet ett år en gang!!! Telefonen
er et lite mesterverk.

Jeg forsto heller ikke hvordan Erisson kunne produsere ungdomstelefonen T20s
uten T9-ordbok. Den fikk gode testresultater, men man etterlyste T9. Hvem
presterer så å lansere en oppgradering av T20s - nemlig T20e - UTEN T9?? Jo,
Ericsson!

Når man skal utvikle og senere vurdere et produkt, kan det være nyttig å
sammenligne litt med konkurrentenes eventuelle suksess eller fiasko. I
Finland finnes et firma som sysler med mobiltelefoner. Firmaet, som
forresten heter Nokia, prøvde å lansere utskiftbare deksler, for å
tiltrekkes unge kjøpere, en kundegruppe de så et potensiale i. De lanserte
sogar nedlastbare ringetoner og logoer, i sin bestreben på å tilfredsstille
de unge, som tydelig var opptatt av image.

Historien forteller tydelig at Nokia hadde suksess. Jeg tviler ikke på at
Nokia på grunn av dette fikk mange kunder, som tenkte mest på utseende.
Dette pågikk i flere år, før Ericsson begynte å gjøre noe med det. Mens det
gikk fremover for Nokia, gikk det helt andre veien med Ericsson. Til dags
dato har ikke Ericsson produsert mange telefoner med utskiftbare deksler.

Storselgeren T65 har det ikke, ei heller R600. Kan man leve uten denne
egenskapene, er det alle tiders telefoner. Jeg har hatt flere
Ericssontelefoner, og de har vært av meget god kvalitet. Skal bli spennende
å se hvordan T200 kommer til å gjøre det. T200 er en typisk ungdomsmodell,
men har den utskiftbart deksel? Neiiiiiida... Da må man vente til T300
kommer langt utpå høsten.

T39 er en av de telefonene, som desidert fikk Ericsson på vei fremover
igjen. Jeg har en, men den har jeg til salgs på QXL, til det som ser ut til
å bli en god pris. Det er med tungt hjerte jeg selger den.

Som du ser, er det ikke alt med Ericsson som kan forklares, uten at de er
noe enestående tilfelle.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-07-02 12:22

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@chello.no1234567> skrev i en meddelelse

Hej Thorolv!

Tak for et godt indlæg. Du har helt ret i dine udtalelser!
--
Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Morten

Dato : 27-07-02 12:46

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@chello.no1234567> skrev i en meddelelse

> Mvh
>
> Thorolv Valentinsen

Tak for et godt svar, jeg kan kun give dig helt ret.... jeg er nu glad for
at jeg nåede at få fat i en (t39) før de forsvandt helt... :)

Mvh
Morten

Fra : KGB

Dato : 27-07-02 21:10

> [...]

nok
> har en topmodel der understøtter alt dette??? - nogen som gider

Helt enig ... (Dog har NOKIA nogle hurtige menuer som Erix slet ikke kan
hamle op med - endnu!!)
Men hvad jeg så heller ikke forstår i samme overbæring er, hvorfor Erix
udfasede R520 kort efter den var kommet på markedet ?!? R520 er jo stort set
det samme som en T39, dog har den en ekstra funktion som jeg er MEGET glad
for (konferencetelefon - man slår højtaleren til og så kan alle høre og
tale; man behøves ikke holde den op til øret og kan stå i kø hos DSB i
timevis etc. etc.) samt den har stor skærm, hvilket jeg også er meget glad
for.

Så egentligt har de udfaset telefonen der (imho) overgår T39 ...
?!?!?!?!?!?!?!?
Erix burde for længst have fået sig nogle nye rådgivere. Det er jo tydeligt
at de gamle svenske nisser de har i sin stab ikke fatter en skid af hvad der
er trend og hvad der sælger. (Bliver meget ofte irreteret over det, da de
nemt kunne have overgået andre telefonproducenter hvis de havde lyttet lidt
mere til sine kunder og gjort mere for dem!!!)

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-07-02 11:52

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote:

[klip]
>Helt enig ... (Dog har NOKIA nogle hurtige menuer som Erix slet ikke kan
>hamle op med - endnu!!)
[klip]

Ikke helt rigtigt. T66 har lynhurtige menuer og T9. Man tror næsten det
er en Nokia. Noget andet underligt ved den er, at sender man en kontakt
via sms, bliver den sendt i Nokias Smart Messaging format - ikke EMS,
som alle SE ellers bruger!

Peter

Fra : KGB

Dato : 29-07-02 14:07

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er en Nokia. Noget andet underligt ved den er, at sender man en kontakt
> via sms, bliver den sendt i Nokias Smart Messaging format - ikke EMS,

Hmmn, mystisk ... lyder virkeligt som en nokia

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk