"Komplet" liste over spil?
Fra : Niels Andersen

Dato : 29-07-02 19:38

Findes der en mere eller mindre komplet liste over computerspil til diverse
platforme?

Jeg arbejder på en side om at snyde i computerspil, og overvejer en ændring
i database-strukturen.

Jeg kunne forestille mig sådan en liste, hvor hvert spil har fx. id, titel
og platform. Meget gerne yderligere oplysninger som producent, distributør,
url... Måske enda krydsreferencer til andre udgaver af spillet.

Det kunne fx. være en butik, som er villig til at jeg bruger deres id'er,
og ripper siden for listen over spil. Til gengæld kunne jeg så fx. have
link til spillet på deres hjemmeside, forfra man så kan købe det.

Men det skal være en temmelig komplet liste, før den er bedre end
ingenting...

--
Mvh.

Niels Andersen
Snydekoder? http://snyd.dk

Fra : Rasmus

Dato : 29-07-02 20:42

On Mon, 29 Jul 2002 20:37:42 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>platforme?
>
>Jeg arbejder på en side om at snyde i computerspil, og overvejer en ændring

Man bør ikke snyde i computerspil. Det er sølle.

Fra : MaRk

Dato : 29-07-02 20:42

"Rasmus" <rapperen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man bør ikke snyde i computerspil. Det er sølle.

og spile af penge, man snyder sig selv for en masse spille glæde.....

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-07-02 22:10

MaRk wrote in <3d459a99$0$73462$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> og spile af penge, man snyder sig selv for en masse spille glæde.....

Jeg vil tro at omkring 9/10 af den glæde jeg har fået ud af mine spil, er
kommet mens jeg har brugt snydekoder.

Balancen er selvfølgelig ændret et stykke efter minuttaksten for at være på
nettet er kommet under en krone, og man kan bruge mere tid på multiplayer.
Men ca. på samme tid droppede næsten al min interesse for at spille. Jeg er
derfor ikke specielt godt til nogen spil, og så ryger fidusen i multiplayer
stort set igen.

Er jeg så en dårlig person, eller må jeg godt have lov til at bruge mit
software som det passer mig?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Devast8or

Dato : 29-07-02 21:59

Så længe vi snakker singleplayer kan du jo sådan set ikke bestemme hvordan
folk skal spille.....

Og til Niels: Er der en grund til at du ikke bare fyrer dine spil i basen
efterhånden som du har koderne til dem? En snydebase hvor halvdelen af
spillene mangler koder er der jo heller ikke så meget ved :). Bare en tanke
fra min side. Men held og lykke med projektet, og lad os vide når den er
kommet op (siden altså).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-07-02 22:14

Devast8or wrote in <n%h19.29077$3k2.502402@news010.worldonline.dk>:
> Så længe vi snakker singleplayer kan du jo sådan set ikke bestemme hvordan
> folk skal spille.....

Herligt, jeg er ikke alene her. :)

> Og til Niels: Er der en grund til at du ikke bare fyrer dine spil i basen
> efterhånden som du har koderne til dem? En snydebase hvor halvdelen af
> spillene mangler koder er der jo heller ikke så meget ved :).

Det er også sådan jeg gør nu. :) (har nogle tusinde spil efterhånden).
Det er skam ikke meningen at der skal dukke tomme sider op, mens man leder
efter snydekoder. En sådan liste skulle bruges til nye funktioner på sitet.
Ingen løfter, men dette står på tavlen:

Forum hvor man kan snakke om at bruge snydekoderne, strategier, eller hvad
det nu kunne være. Ved at knytte et rum eller en tråd til et spil i listen,
kan systemet automatisk henvise mellem diskussioner, artikler, snydekoder
osv.

Det kan også bruges når man forespørger koder, som ikke er i databasen. Ved
at vælge spillet på en liste, i stedet for bare at skrive navnet, er det
meget nemmere at få det til at flyde. Fx. sørge for at personen får besked,
når spillet er der.

> Bare en tanke fra min side.

Jamen tak for den, selv om jeg havde tænkt på det i forvejen. :)

> Men held og lykke med projektet, og lad os vide når
> den er kommet op (siden altså).

Den kører skam allerede, og du er da velkommen til at kigge på den. :)

http://snyd.dk

--
Mvh.

Niels Andersen
Snydekoder? http//snys.dk

Fra : Rasmus

Dato : 29-07-02 23:44

On Mon, 29 Jul 2002 22:59:11 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

>Så længe vi snakker singleplayer kan du jo sådan set ikke bestemme hvordan
>folk skal spille.....

Næh, men du skal heller ikk bestemme om jeg vil ytre mig om de
ynkelige snydere.

Fra : Devast8or

Dato : 30-07-02 01:35

Har jeg gjort det?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-07-02 22:07

Rasmus wrote in <ri6bkuc4tdt39jt20rsl9teld32d7o2rei@4ax.com>:
> Man bør ikke snyde i computerspil. Det er sølle.

Det var ikke det, jeg spurgte om!

Det kan vi da godt diskutere.
Jeg synes single-player lynhurtigt bliver hamrende kedeligt. I et bilspil
synes jeg ofte det sjoveste er at drøne ned af gaden i en by, eller måske
køre den forkerte vej rundt.
Eller i Need For Speed (tror jeg det var) havde jeg faktisk mange timers
morskab ud af at jorde rundt i en kæmpe skolebus.
I Quake (o. lign.) har jeg også haft ganske meget fornøjelse ud af være
usårlig, have alle våben, fuld ammo samt så mange monstre som muligt. Splat
splat!
Det får jeg meget mere tid til at gå med, end at fise rundt som
singleplayer.

Man kunne jo også sætte sig ned og spille efter reglerne. Før eller siden
bliver spillet kedeligt. Måske har man gennemført 10 gange, måske når man
(ligesom mig) aldrig igennem første gang før det bliver kedeligt. I stedet
for at smide spillet ud kan man ændre lidt på spillereglerne. Eller måske
meget.

Det kan også være man egentlig gerne vil holde sig til reglerne, men sidder
fast. Så er en lille snydekode en mulighed for at komme videre, og få mere
underholdning ud af spillet.

Endelig, hvis jeg har betalt flere hundrede kroner for et spil, så kan jeg
ikke se noget forkert i at udforske det, og få så meget ud af det som
muligt.

Hvorfor kan man næsten ikke nævne "snydekoder" uden at få stukket sådan en
linje i hovedet? Er du ikke mindst lige så sølle, når du nærmest dømmer
folk helt uden grundlag?

--
Mvh.

Niels Andersen
Snydekoder? http://snyd.dk

Fra : Rasmus

Dato : 29-07-02 23:43

On Mon, 29 Jul 2002 23:07:04 +0200, Niels Andersen
> [...]

>linje i hovedet? Er du ikke mindst lige så sølle, når du nærmest dømmer

Jeg synes det er sølle at snyde.
Mangel på selvdiciplin når man ikke kæmper sig igennem på den rigtige
måde.

Fra : Peter T.

Dato : 29-07-02 23:56

> Jeg synes det er sølle at snyde.
> Mangel på selvdiciplin når man ikke kæmper sig igennem på den rigtige
> måde.

Selvdisciplin mig i røven... Tag dig sammen. Det er kun spil og intet
andet. Du kan snakke om selvdisciplin når du skal tabe dig 50 kg eller
stoppe med at ryge. Men at tale om selvdisciplin i et computerspil...?
Get a life.

--
Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware this morning"

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-02 00:09

On Mon, 29 Jul 2002 22:55:47 +0000 (UTC), "Peter T." <n@d.a> wrote:

>Rasmus <rapperen@hotmail.com> wrote in

>Selvdisciplin mig i røven... Tag dig sammen. Det er kun spil og intet
>andet.

Og? det er stadig sølle at man tuder, når man får lidt modstand.

> Du kan snakke om selvdisciplin når du skal tabe dig 50 kg eller
>stoppe med at ryge. Men at tale om selvdisciplin i et computerspil...?

Jep. Sikkert ofte de tykke folk, der heller ikke på computeren kan
klare det lidt hårde.

>Get a life.

As long as I dont get yours.

Fra : Silver

Dato : 30-07-02 01:29

Rasmus <rapperen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8libkughq9mfqn56ac08l28lumicsogh1g@4ax.com...

> Og? det er stadig sølle at man tuder, når man får lidt modstand.

> Jep. Sikkert ofte de tykke folk, der heller ikke på computeren kan
> klare det lidt hårde.

> As long as I dont get yours.

*Troll*

Silver

Fra : Gizmoduck

Dato : 30-07-02 01:43

On Tue, 30 Jul 2002 01:09:02 +0200, Rasmus <rapperen@hotmail.com>
wrote:

>Og? det er stadig sølle at man tuder, når man får lidt modstand.

>Jep. Sikkert ofte de tykke folk, der heller ikke på computeren kan
>klare det lidt hårde.

>As long as I dont get yours.

konstruktivt....

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-02 11:12

> As long as I dont get yours.

Troll-alarm.

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-02 11:32

On Tue, 30 Jul 2002 10:12:12 +0000 (UTC), "Peter T." <n@d.a> wrote:

>Rasmus <rapperen@hotmail.com> wrote in

>Troll-alarm.

Nå, du kunne ikke komme ordentlig tilbage efter den.

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-02 12:50

> Nå, du kunne ikke komme ordentlig tilbage efter den.

Nej da. Du kører jo på et usædvanligt højt og drønende intelligent
argumentationsniveau med et forrygende nuanceret menneskesyn, hvor jeg slet
ikke kan følge med længere.

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 09:27

Rasmus wrote in <t5hbku0555eiggjsepskrgvfhj61f9menj@4ax.com>:

> Jeg synes det er sølle at snyde.

Det har du sagt. Vi er kommet til argumenteringen.

> Mangel på selvdiciplin når man ikke kæmper sig igennem på den rigtige
> måde.

Det er det da ikke. Det kommer an på hvad man vil opnå.

I et andet indlæg skriver du:
> det er stadig sølle at man tuder, når man får lidt modstand.

Hvem siger at man tuder, og hvorfor skal der være modstand?
Hvad nu hvis man ikke lige har lyst til at vinde, men fx. bare se blod?

Jeg synes det er sølle, hvis man snyder sig igennem et spil, og ser det som
en sejr at gennemføre. Men jeg kan ikke se noget forkert i at lege på en
anden måde, end spillet er designet til.

Du synes måske også det er forkert at smække en film på, og kun se de
fedeste scener? Er det mangel på selvdiciplin at springe de kedelige scener
over, hvor der er lidt udfordring i at blive i sofaen?

Hvis man sætter sig for at gennemføre et spil (eller måske bare en bane,
eller whatever), *så* er det mangel på selvdisciplin at snyde. Eller også
dropper man bare sin oprindelige ide, og giver sig til noget andet. Det i
sig selv behøver der heller ikke være noget forkert i.

Lad nu være med at være så entusiatisk om dine spil. Hvis du ikke vil bruge
snydekyder, og måske ikke engang vil læse nogle tips til hvordan man klarer
sig godt uden snyd, så bare lad være. så simpelt er det.

Der er ingen grund til at brokke sig over at folk bruger snyd, før det er i
et multiplayer-spil, hvor man ikke er enige om det.

--
Mvh.

Niels Andersen
Tips & tricks til dine spil: http://snyd.dk

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-02 11:37

On Tue, 30 Jul 2002 10:26:41 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:
Hvis man først har gennemført et spil, så er jeg enig med dig, så kan
man gøre hvad man vil, og så er snyd helt i orden, hvis man vil
afdække nogle områder, man ellers ikke havde set.
På den måde kan jeg respektere det. Det jeg hentydede til, var dem,
der køber et spil, og så næsten med det samme aktiverer snydekoder for
at være udødelig og lign.

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 11:44

Rasmus wrote in <guqckuc964esubj8gku1m366e89dv29o6n@4ax.com>:
> [...]
> På den måde kan jeg respektere det. Det jeg hentydede til, var dem,
> der køber et spil, og så næsten med det samme aktiverer snydekoder for

Vi nærmer os hinanden. :)

Hvad så hvis man har købt et spil, men slet ikke har intentioner om at
gennemføre?

Jeg tror aldrig jeg har gennemført et spil. Men jeg har har stor glæde af
mange spil alligevel.
Det med at gennemføre efter spillereglerne er det meget sjovt, men ikke så
længe. Ikke længe nok til at jeg får gennemført. Men derfor vil jeg da
gerne kigge lidt på de seje baner, der kommer sidst i spillet. Og
"slutmonstrene" kan nu være meget sjove at tæske, selv om man ikke lige har
klaret de 20 baners kedeligt arbejde der ellers kommer først.

For mig drejer det sig om at få så meget glæde ud af spillet som muligt. Og
uanset om man gennemfører spillet eller ej, så kommer der en del flere
sider frem ved at bruge snydekoder.

I Doom-tiden kunne jeg i øvrigt finde på at hacke exe-filen (eller var det
også andre filer? Whatever...), og ændre spillereglerne. Hvis alle kendte
ændringerne, og alle brugte den samme exe-fil, så kunne det skam være et
vældigt sjovt krydderi til multiplayer også.

Jeg forventer ikke at du også synes det er sjovt. Jeg forventer heller ikke
at du forstår os andre (men jeg håber).
Men jeg forventer sådan set at du respekterer os andre, som har glæde af
diverse snydekoder, hacks, tricks og fiduser.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Martin

Dato : 31-07-02 08:57

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message news:<U4u19.29290$3k2.570130@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> Men jeg forventer sådan set at du respekterer os andre, som har glæde af
> diverse snydekoder, hacks, tricks og fiduser.

Hej Dupont & Dupond,
Når jeres højvelbårne diskussion i absolut ingenting er færdig så check lige:
http://www.cheat-codes.com/

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-07-02 10:09

Martin wrote in <a59528f5.0207302356.3d6d7e95@posting.google.com>:
> Når jeres højvelbårne diskussion i absolut ingenting er færdig så check
> lige: http://www.cheat-codes.com/

Hvad i alverden kan nogen som helst bruge det til?

--
Mvh.
Niels Andersen

Snydekoder, tips, tricks og walkthroughs: http://snyd.dk

Fra : Peter C.

Dato : 30-07-02 09:07

> Man bør ikke snyde i computerspil. Det er sølle.

Det er sgu for nemt at slynge ud !

I mange bilspil, skal man vinde nogle baner eller løb for at få
"bonusbilerne" eller "hemmelig bane"
HVORFOR skal spilfabrikanten sætte restriktioner på mine brugsmuligheder til
et spil jeg i forvejen har givet mere end rigeligt for ? Jeg gider ikke
bruge 14 dage på at køre F2 løb i forhjulstrækker.
Nææææ.....du. Der skal turbo og 4-hjulstræk på med det samme.

Snakker vi derimod om at gøre sig selv usårlig i MOHAA og joine et
multiplayergame på nettet giver jeg dig helt ret. Det er sgu sølle.

MVH Peter C.

Fra : Stranger

Dato : 30-07-02 10:03

www.mobygames.com har en meget omfattende liste hvor hvert spil har id,
release info, credits, beskrivelser, covers, anmeldelser m.m.

Mvh. Stranger

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 13:02

Stranger wrote in <ai5koe$er3$1@news.cybercity.dk>:
> www.mobygames.com har en meget omfattende liste hvor hvert spil har id,
> release info, credits, beskrivelser, covers, anmeldelser m.m.

Det ser ret interessant ud, mange tak for urlen.

Men jeg tror desværre ikke det er noget jeg bare kan tage. (Og her tænker
jeg ikke teknik.)
Well, måske kan jeg lure noget af deres database-struktur af, og bruge det
som inspiration. :)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 21:08

Niels Andersen wrote:
> Findes der en mere eller mindre komplet liste over computerspil til
> diverse platforme?
>
> Jeg arbejder på en side om at snyde i computerspil, og overvejer en
> ændring i database-strukturen.

http://www.gamefaqs.com

-Sune