Grumme crashes i Warcraft 3
Fra : -= KG =-

Dato : 27-07-02 19:41

Mit system og Warcraft3 har det åbenbart ikke for godt sammen. Jeg crasher
meget ofte når jeg spiller det - det sker mest i multiplayer. Oftest
genstarter computeren simpelthen midt i spillet (også selvom jeg har
disablet automatisk reboot i XP Pro).

For et øjeblik genstartede den midt i et spil singleplayer - her er fejlen
fra logbogen:

"Beskrivelsen for hændelses-id ( 1 ) i kilden ( True Vector Engine ) blev
ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger
i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser
fra en fjerncomputer. Du kan muligvis bruge flaget /AUXSOURCE= til at vise
denne beskrivelse. Se i Hjælp og support for at få flere oplysninger.
Følgende oplysninger er en del af hændelsen: ."

Geninstallation samt opgradering til nyeste version har intet hjulpet. Jeg
kører Windows XP Pro DK.

Nogle idéer ?

Fra : danni plougmann

Dato : 27-07-02 21:57

er din cpu eller grafikkort overclocket
pludselige reboots er tit pga af for meget varme

Fra : -= KG =-

Dato : 28-07-02 00:39

> er din cpu eller grafikkort overclocket
> pludselige reboots er tit pga af for meget varme

Ikke det mindste - min xp2000 bliver max 62 grader.

Læste på en webside at True Vector er noget med Zonealarm så det har jeg nu
uninstalleret.

Fra : Suffo

Dato : 28-07-02 23:05

Er det et lovligt spil du har? Hvis det ikke er så kender jeg også til
fejlen. du skal bare opgradere og hente en NO_CD patch.

Hvis der er originalt, kan det være fordi Zone-Alarm nogle gange blokerer
for vektor inlæsningen hvis den er under 64KB (den tror det er et BO angreb)
hvilket nogle vectors er i warcraft III, blandt andet øjnene, hvorfor øjnene
skal have deres egne vectors fatter jeg ikke, der kan jo ikke ses noget
specielt når man spiller.

Det er hvad jeg har fået at vide af flere jeg kender s det skal sikkert nok
passe.

/Suffo