HJÆLP - min kæreste er til BD/SM
Fra : Søren Holmgren Jense~

Dato : 29-07-02 17:28

Hej med jer

Jeg er en fyr med en kæreste der har fundet ud af, at hun er til BD/SM. Jeg
blev virkelig overrasket eftersom jeg har kendt hende i 4 år - hun har ikke
selv være klar over det, men nu er det altså sådan...

Hun er selv meget forvirret (ligeså er jeg), men det lader til, at det
indtil videre ikke er hård SM, men den blide form der kaldes BD (Body
Dominace??). Så vidt jeg kan forsåt / finde-frem-til - er det mere på
det mentale plan hun ønsker jeg skal agere. Jeg skal være S - altså den
dominerende part og hun skal være m - den der underkaster sig.

Jeg har læst en masse, har kigget på alverdens hjemmesider og videoer, men
synes det er meget svært at få "hul-på-bylden". Jeg skal spille en rolle, og
har brug for lidt input til hvordan jeg kan komme langsomt i gang. Er der
nogen der har nogle erfaringer med nyudsprungne Sm'ere?

mvh
Holmgren

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-07-02 18:36

"Søren Holmgren Jensen" wrote:

> Hej med jer

Hej med dig

> Jeg er en fyr med en kæreste der har fundet ud af, at hun er til BD/SM. Jeg
> blev virkelig overrasket eftersom jeg har kendt hende i 4 år - hun har ikke
> selv være klar over det, men nu er det altså sådan...

Lyder lidt besværligt. Men hvis du klarer skærerne, så får du en
sød slavepige.

> Hun er selv meget forvirret (ligeså er jeg), men det lader til, at det
> indtil videre ikke er hård SM, men den blide form der kaldes BD (Body
> Dominace??). Så vidt jeg kan forsåt / finde-frem-til - er det mere på

BDSM er en traditionel forkortelse af en forkortelse: Bondage,
Discipline, Domination, Submission, Sadism, Masochism. Altså
BDDSSM som bliver til BDSM.

Jeg skelner desuden mellem BDSM og D/s, førstnævnte er meget
fetish-præget, uprsonligt, distanceret og følelseskoldt, det
handler om hvad man gør (og om hvad man har på!), mens D/s
er intimt, intenst og personligt, og handler om måden man
gør tingene på, og i øvrigt ikke kræver noget som helst
udstyr (slavepigen er f.eks. som regel nøgen eller meget
let påklædt, og hvis hun har været uartig er det over-
knæet og med håndfladen).

Rent sprogligt kan man sige at jeg piller D/s ud af BDSM og
siger at det er to forskellige ting, fordi D/s og BDSm kun
har meget lidt til fælles, hvorimod andre vil sige at D/s
har mange fællestræk med BDSm og derfor bør man ikke
skelne eller i hvertfald ikke lave min skarpe distinktion:
D/s =! BDSM.

> det mentale plan hun ønsker jeg skal agere. Jeg skal være S - altså den
> dominerende part og hun skal være m - den der underkaster sig.

Hvad slags slavepige tror hun, at hun gerne vil være?
Der findes flere vidt forskellige slags.

Og hvad slags "hersker" vil hun gerne have, at du skal være?
Igen findes der flere forskellige slags. Vidt forskellige.

> [...]
> har brug for lidt input til hvordan jeg kan komme langsomt i gang. Er der
> nogen der har nogle erfaringer med nyudsprungne Sm'ere?

Når man skal spille ordentligt rollespil så er det vigtigt
at man ikke putter noget ind i sin rolle, som man ikke selv
har. For så bliver det falsk, fiktivt, uægte. Desuden er
det uholdbart i længden.

I stedet skal du tage din naturlige tendens til at være
øverst, være den fornuftige og ansvarlige, og så blæse
den op. Forstørre den. Det lyder suspekt, så hvad med
at anskue det som en muskel, som du kan træne op? Lige
som man kan træne sig selv op til at rokke med ørerne,
så kan de fleste også træne sig op til at være
dominerende eller "submissive".

Læg mærke til at tendensen er der i forvejen. Det går galt
hvis man "påtager" sig elementer som ikke er i ens medfødte
natur.

Prøv at se ind i dig selv, hvad du har at følelser, impulser
og tendenser. Du har sikkert været ude for massive reprogram-
meringsforsøg i din barndom og skolegang, et voldsomt pres
fra forældre, pædagoger, lærere, klassekammerater og lege-
kammerater, som har forsøgt at få dig til at blive en god
lille lydig velfærdssamfundsborger. Det bliver du nødt til
at sætte dig ud over. D/s (og i mindre grad BDSM) er per
definition non-horisontale forhold, hvilket er dybt
politisk ukorrekt.

Men udforsk dig selv. Du kan godt komme ud for at dine
"submissive" tendenser er stærkere end dine dominerende
tendenser. Så har du et lille problem. Eller hvis dine
dominerende tendenser er meget svage, så har du det
store problem at du snart ender som single.

Eller du kan opdage at dine domierende tendenser går i
en anden retning end din piges "submissive" tendenser.
Som jeg skrev ovenfor, så er der flere forskellige
væremåder, som er grundlæggende forskellige og derfor
ikke passer sammen.

Men lad være med at tage sorgerne på forskud, måske går
det alt sammen. Du kan være så heldig at dine tendenser
matcher din piges, eller at dine dominerende tendenser
er så tilpas fleksible at du kan opfylde både hendes
og dine behov.

--
Peter Knutsen

Fra : Søren Holmgren Jense~

Dato : 29-07-02 20:19

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

> Hej med dig

Jeg

> Lyder lidt besværligt. Men hvis du klarer skærerne, så får du en
> sød slavepige.

Lyder dejligt *S*

> BDSM er en traditionel forkortelse af en forkortelse: Bondage,
> Discipline, Domination, Submission, Sadism, Masochism. Altså
> BDDSSM som bliver til BDSM.

Tak for den forklaring - den har jeg savnet...

> [...]
> udstyr (slavepigen er f.eks. som regel nøgen eller meget
> let påklædt, og hvis hun har været uartig er det over-

Hmmmm...

> [...]
> D/s =! BDSM.

> Hvad slags slavepige tror hun, at hun gerne vil være?
> Der findes flere vidt forskellige slags.

Det tror jeg ikke hun ved... Det er det der gør det meget svært... Hun mener
ikke hun er til hård SM og taler mest om den mentale dominans!

> Og hvad slags "hersker" vil hun gerne have, at du skal være?
> Igen findes der flere forskellige slags. Vidt forskellige.

Jeg vil være den der matcher hende... Jeg tror jeg være hvad som helst...
mest af alt ønsker jeg at give hend enydelse

> Når man skal spille ordentligt rollespil så er det vigtigt
> at man ikke putter noget ind i sin rolle, som man ikke selv
> har. For så bliver det falsk, fiktivt, uægte. Desuden er
> det uholdbart i længden.

Jeg må jo se hvad jeg kan gøre...! *S*

> [...]
> matcher din piges, eller at dine dominerende tendenser
> er så tilpas fleksible at du kan opfylde både hendes

Det er meget at finde ud af... Jeg bliver bekymret over dine bemærkninger
omkring rollespillet. Hvis man ikke kan spille en rolle man ikke har i sig,
er jeg på den. Hele denne verden ligger langt fra min tankegang. Jeg mener
at sex er noget man deler med en person man elsker, respekterer samt at man
ønsker at give den anden nydelse... I denne sammenhæng kan jeg kun give
hende nydelse ved at agere/spille en rolle!

At man ligefrem skal gå fra hinanden, fordi man ikke kan leve op til den
andens forventninger til rolle-spillet, lyder meget drastisk. Man må da
kunne tilpasse sig... Evt. kan rollerne byttes om, tænker jeg... Ellers
bliver det vel også meget stereotypt! Det kan godt være jeg er meget naiv,
men jeg er også ny på dette område!

mvh
Holmgren

Fra : Tomas O.

Dato : 29-07-02 20:40

Søren Holmgren Jensen skrev:

Hej Søren

SNIP

> Lyder dejligt *S*

Må man lige spørge om det sex I har dyrket hidtil kun har været
sådan frem og tilbeg med grensidig kæl og nus eller har det været
sådan at I indimellem 'leger' den ene er passiv og modtager og den
ande ngiver samtidigt med st sørge for sig selv.. hvis du har haft
sidstnævnte rolle vil det ikke være så svært for dig at tege
føringen.

SNIP

> Tak for den forklaring - den har jeg savnet...

En udmærket definition bare husk at det handler som jeres
seksualitet og ikke om begreber.. lad være med at falde i den
fælde hvor I siger jeg er sådan og sådan ifølge de gængse
definitioner men lav jeres helt egen indivduelle..

SNIP
> Hmmmm...

I kan jo starte med at lege små lege og se hvor det bærer hen.
INdbrudstyven der 'tager for sig af retterne' som ligger i sin
sødeste søvn er en god måde at starte op på da den ikke kræver så
meget fra din side nu da du er 'ny' i det her.

SNIP
> Det tror jeg ikke hun ved... Det er det der gør det meget
> svært... Hun mener ikke hun er til hård SM og taler mest om
> den mentale dominans!

Ja så start med indbrudstyven og måpske luderen der skal gøre hvad
hun bliver betalt for for at se hviken 'retning hun bevæger sig i.
Lad tingene ske sådan lidt af sig selv.

> Jeg vil være den der matcher hende... Jeg tror jeg være hvad
> som helst... mest af alt ønsker jeg at give hend enydelse

Så kan I starte med at bare ligge og kæle for hende mens I
fantaserer. Du skal styre fantasien som hun evt. kan starte op så
du ligesom kan fornemme hvad retning det går i.

SNIP
> Jeg må jo se hvad jeg kan gøre...! *S*

Hvis det indimellem i starten bliver akavet så hold en lille pause
hvor I du kæler for hende og måske lige spørger lidt men lad være
at snakke for meget MED hende, hun vil sandsynligvis have du taler
TIL hende.

SNIP
> [...]
> ønsker at give den anden nydelse... I denne sammenhæng kan
> jeg kun give hende nydelse ved at agere/spille en rolle!

Start i det små og eksperimenter jer frem. I skal ikke have det
helt store rollespil frem i begyndelsen, det vil bare virke
akavet.

Lad hende eventuelt finde nogen frække noveller som tænder hende
på nettet og så kan du jo læse dem og se hvad det er der tænder
hende..

Der er tonsvis af BDSM noveller derude også på dansk.

> [...]
> rollerne byttes om, tænker jeg... Ellers bliver det vel også
> meget stereotypt! Det kan godt være jeg er meget naiv, men

Byt ikke roller.. nul putte.. hvis hun er til at blive domineret
vil hun blive dybt skuffet over at du vil domineres.. så det skal
I i alle tilfælde snakke grundigt om iden ii giver jer I kast med
at lege modsat.

Hilsen og held og lykke
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Søren Holmgren Jense~

Dato : 30-07-02 19:17

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
> Søren Holmgren Jensen skrev:
>
> Hej Søren
>
> SNIP

Hvad er SNIP (jeg er ny bruger af usenet) *S*

> [...]
> ande ngiver samtidigt med st sørge for sig selv.. hvis du har haft
> sidstnævnte rolle vil det ikke være så svært for dig at tege

Jeg synes altid det har været mig der har taget initiativet, været den
givende og bestemmende og jeg tror heller ikke det bliver svært for mig at
være "oven-på", men det er selve rollespillet jeg er usikker omkring.

> SNIP

Jeg bliver mere og mere nysgerrig!

> [...]
> fælde hvor I siger jeg er sådan og sådan ifølge de gængse
> definitioner men lav jeres helt egen indivduelle..

Meget fornuftigt sagt, Thomas - jeg er en meget kategorisk person og vil
helst have en manual til alt *G*

> [...]
> sødeste søvn er en god måde at starte op på da den ikke kræver så
> meget fra din side nu da du er 'ny' i det her.

Skal jeg så komme ind igennem vinduet? *S* - det lyder altså ikke så nemt
pludselig at være en indbrudstyv...

> SNIP
> Ja så start med indbrudstyven og måpske luderen der skal gøre hvad
> hun bliver betalt for for at se hviken 'retning hun bevæger sig i.
> Lad tingene ske sådan lidt af sig selv.

Ja, det ville være fint hvis tingene skete af sig selv men jeg er nået til
et punkt hvor jeg skal skubbe lidt på vej! Gode forslag som jeg bestemt vil
bruge. Luderen lyder spændende!

> Så kan I starte med at bare ligge og kæle for hende mens I
> fantaserer. Du skal styre fantasien som hun evt. kan starte op så
> du ligesom kan fornemme hvad retning det går i.

Virkelig godt forslag - det vil jeg også gøre!

> [...]
> hvor I du kæler for hende og måske lige spørger lidt men lad være
> at snakke for meget MED hende, hun vil sandsynligvis have du taler

Interessant!

> [...]
> vil hun blive dybt skuffet over at du vil domineres.. så det skal
> I i alle tilfælde snakke grundigt om iden ii giver jer I kast med

¨Det er taget til efterretning!

> Hilsen og held og lykke
> Tomas
> --
Tak for svaret, Thomas, meget brugbart!

Fra : Jesper KA

Dato : 30-07-02 19:50

"Søren Holmgren Jensen" <holmgren@teliamail.dk> wrote in message

> Hvad er SNIP (jeg er ny bruger af usenet) *S*

[Snip]

Snip betyder at man udelader noget af det du har
skrevet i det foregående indlæg .. humlen er at man
på usenet kun bør medtage den del af et indlæg
man svarer på for ikke at gøre læsningen af en tråd
fuldstændigt uoverskuelig.

Kan du følge tanken ?

Personligt er jeg ikke 100% konsekvent med at skrive
Snip men det er en god vane for overskuelighedens
skyld.

Læs evt. http://www.usenet.dk hvor du kan lære
en masse om det her geniale medie.

Regards

Fra : Jesper KA

Dato : 29-07-02 23:22

> [...]
ikke
> selv være klar over det, men nu er det altså sådan...

Gå ind på Scor.dk .. opret og betal for et medlemsskab ( det signalerer
seriøsitet der bliver vigtig lige om lidt ) .. Fortæl i profilen hvordan
landet ligger
ærligt fra en ende af og forklar at i søger folk (begynd med pigerne i
S/m chatten)
der vil fortælle om deres indgang til hele det her univers .. vælg
pigerne fordi
mændene ærligt talt oftes bare vil have fat i din kæreste. Når din
kæreste har fundet
en pige hun stoler på og kan chatte med om alle sine tanker .. ja så
kender den pige
en seriøs og fornuftig mand inde på scor.dk som du selv kan komme i
kontakt med
og han vil med stor sikkerhed kunne hjælpe dig videre med dine tanker.

Jeg foreslår det her fordi det _er_ en god måde at komme ind på livet af
det her emne på
og fordi jeg ved at m a n g e med stor succes har begyndt på denne måde
samt ikke
mindst fordi jeg ved at mange at stamgæsterne på scor.dk`s S/m chat er
nogle dejlige
og kompetente mennesker.

P.S.: Jeg kommer ikke selv på chatten så meget mere men kender nogle
derinde fra
fra tidligere chats på det gamle Forum.

MVH

Fra : Søren Holmgren Jense~

Dato : 30-07-02 19:25

"Jesper KA" <news@arning.dk> wrote in message

> [...]
> nogle dejlige
> og kompetente mennesker.
>
> P.S.: Jeg kommer ikke selv på chatten så meget mere men kender nogle

Hmmm, det var faktisk ikke nogen dårlig ide, men jeg tror vi skal komme
hinanden lidt tættere (altså min kæreste og jeg) før jeg laver en profil på
scor.dk. Min kæreste chatter meget på ofir og det synes jeg faktisk ikke er
så fedt - mest fordi jeg ikke er en del af det! På sigt kan det være scor.dk
er noget for mig/os - tak for forslaget!

mvh
Søren

Fra : Jesper KA

Dato : 30-07-02 19:43

> [...]
komme
> hinanden lidt tættere (altså min kæreste og jeg) før jeg laver en

Helt enig .. i skal vide hvor i har hinanden.

> Min kæreste chatter meget på ofir og det synes jeg faktisk ikke er
> så fedt - mest fordi jeg ikke er en del af det!

Kan jeg godt forstå .. derfor skal i oprette en par profil
en speciel profil til par som i begge 2 vil have adgang
til og også begge to kan se den indkomne post på.

Tag et kig på det sammen .. systemet er ret fikst

> På sigt kan det være scor.dk
> er noget for mig/os - tak for forslaget!

Det var så lidt og god fornøjelse med den
nye hobby .. det bliver sjovt

Regards

Fra : golden

Dato : 02-08-02 12:22

Kære Søren.

Jeg har en del erfaring med BDSM og der findes fora på internettet, hvor du
kan læse og starte en diskussion om BDSM. I er ved at bevæge jer ind i en
seksualitet der kræver en del omtanke og omhu for at få den bedste
fornøjelse. Sporadiske råd kan ikke gøre det her.

Derfor vil jeg anbefale to steder du kan starte: www.smcopenhagen.dk, du
skal skabe en profil, men den behøver ikke være søgende - det samme gælder
for scor, men det er mere en datingsite og derfor skrives der ikke så meget
seriøst om bdsm. Læs debatten på smc, samt de gode råd og links dre ligger
på den side. Jeg skriver forøvrigt en del på den site.

Det andet er http://www.fetishboard.com/bdsm/ - en debat for danske bdsm'er.
Der kan du ind imellem de ivrige diskussioner også læse en del. Endeligt vil
jeg anbefale dig at snakke med aktive udøver af bdsm, ofte kan du kontakte
dem via email eller icq. Find en hjemmeside, der apellerer til din måde at
se livet og seksualiteten på og skriv og spørg. Mange er åben for udveksling
og du kan kun blive klogere.

Din kæreste og du fortjener en god og introducerende indgang til bdsm, eller
risikerer I alt for nemt at falde for de skræmmende billeder og de lette
forklaringer. Husk at brug din egen fornemmelse og intuition. Det flyver med
klicheer som Master, slavetøser, piskning og kors. BDSM er meget meget mere
og altid individuelt.

Med venlig hilsen
golden

Fra : Henning

Dato : 03-08-02 16:14

"golden" <guessagain@thinktwice.info> skrev i en meddelelse
> [...]
flyver med
> klicheer som Master, slavetøser, piskning og kors. BDSM er meget meget

Her er den side redaktøren for bladet SMIL har
liggende på nettet. ( Hun har for øvrigt optrådt som
skribent her i DSS flere gange, en dejlig varm kvinde)

http://www.passioner.dk/

MVH
Henning

Fra : golden

Dato : 11-08-02 14:13

snip snip

> [...]
>liggende på nettet. ( Hun har for øvrigt optrådt som
>skribent her i DSS flere gange, en dejlig varm kvinde)

Desuden er passioner nok den smukkeste sm site i Danmark. Men husk det
er én persons fortolking af bdsm.

Mvh.
golden

Fra : Tomas O.

Dato : 12-08-02 13:11

golden skrev:

SNIP

> Desuden er passioner nok den smukkeste sm site i Danmark. Men
> husk det er én persons fortolking af bdsm.

Det fede ved den side er netop at den beskæftiger sig å en smuk og
saglig måde med al slags sex og bestemt ikke kun BDSM.

Der er alle slags nævnt fra A-nalsex til Z-oosex.

Desuden er der en masse links til spacialsider om emnerne..

--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.nyzone.dk/

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 12-08-02 16:48

> Her er den side redaktøren for bladet SMIL har
> liggende på nettet. ( Hun har for øvrigt optrådt som
> skribent her i DSS flere gange, en dejlig varm kvinde)
>
> http://www.passioner.dk/

Lige en rettelse...
Forfatteren af passioner.dk er "kun" medlem af SMil-bladets redaktion og
skriver i bladet under synonymet modesty.
Redaktøren af bladet hedder Leon Skytte :)

Pia