ang pædofildebatten....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-02 20:28

så er der lige en artikel på ekstrabladets side der vækker afsky ihvertfald
hos mig.....

knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-07-02 20:36

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> så er der lige en artikel på ekstrabladets side der vækker afsky
ihvertfald
> hos mig.....

Off-topic, off-topic, of-topic - har intet med seksualitet at gøre

Pas nu på, John ikke kommer efter dig!

--
-Jens B. (Så, nu skal JEG snart på ferie)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-02 20:48

Jens Bruun <bruun_jens@bruun.com> wrote:

> Off-topic, off-topic, of-topic - har intet med seksualitet at gøre
>
> Pas nu på, John ikke kommer efter dig!

ikke offtopic da den henviser til en artikel om en mand der har voldtaget et
meget lille barn..... og iøvrigt henviser til pædofildebatten....
men hvis du mener at voldtægt og pædofili ikke hører under fundatsen i dss
så er det da naturligvis offtopic......

det skal da stå dig frit for at klage over mig, hvis du mener jeg har
overtrådt nogle regler......

fut: dk.snak.snik

Fra : macBeev@spray.no

Dato : 26-07-02 20:44

Men dette har da ingenting med seksualitet å gjøre, derimot innbarket
overtro på at puler du en jomfru, blir du frisk fra AIDS. Hold i det
minste debatten innenfor det det dreier seg om..

Rolf

On Fri, 26 Jul 2002 21:28:00 +0200, "Sabina Hertzum"

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 20:53

Hej Sabina ...

Har været inde og se omtalte Link / Artikel og naturligvis
høre det med til billedet af denne debat ...

Når man så den udsendelse i TV - om den unge på 18 År
fra Bornholm som sendte billeder af misbrug af børn
ned til ble alderen - ja men så kan det indlæg fra Sabina
kun understege hvor uhyggeligt disse misbrug er ...

Og også dengang gav Politiet oplysninger om at det
ikke var umuligt at der lå en Far bag de billeder man
havde fundet ... hvor afskyeligt ...

--
Hilsen Keld Gydum

Fra : LR

Dato : 27-07-02 06:12

Sabina Hertzum skrev i meddelelsen ...

>så er der lige en artikel på ekstrabladets side der vækker afsky ihvertfald
>hos mig.....
>
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=171719

Og hvad har det med den herværende pædofildebat at gøre?

Der er ingen, der benægter at sex med børn i det nuværende samfund har
skadevirkninger. Der er ingen, der benægter, at man skal lade være med at
dyrke sex med børn. Der er ingen, der benægter, at den mand har begået en
afskyvækkende handling.

Debatten har drejet sig om, om man skal skære alle pædofile over én kam og
lægge dem alle for had, også dem, der ikke lader deres følelser komme til
udtryk som misbrug af børn.

Og når du sammenkæder voldtægten af et spædbarn med denne debat virker det
som om, du mener, man skal lade sin afsky for denne forbrydelse gå ud over
alle pædofile, uanset om de misbruger børn eller ej.

Lars

Fra : Keld Gydum

Dato : 27-07-02 07:07

Lars skriver bla:

> [...]
> som om, du mener, man skal lade sin afsky for denne forbrydelse gå ud over
> alle pædofile, uanset om de misbruger børn eller ej.

Hej Lars ....

Det mener jeg rent faktisk at man skal - det skal ikke være noget som kan
minde om Heksejagt men som jeg har skrevet andet sted i Gruppen så havde vi
ikke "BØRNEPORNO" hvis ikke vi havde Pædofile - og jeg har ikke fantasi til
at tænke mig at det ikke er netop den gruppe som holder dette behov for
Porno i gang - hvem ellers ... ?

Vi skal ikke se pædofile over alt hvor vi har børn passet og plejet - ved
Spejder og ved Sport - men vi skal og må tage afstand fra alle former for
Pædofile - om de så er aktiv udøvende på børn eller ikke udlever deres
"fantasier" så er det _min_ opfattelse at det _er_ dem som holder
"BØRNEPORNOGRAFIEN" i gang og bag hvert billede ligger der en skæbne
ved et misbrugt barn - for børn går ikke med til den slags af lyst ...

Hvorfor jeg synes at artiklen i Ekstrabladet er aktuel - det har jeg givet
udtryk for - netop i forbindelse med sagen om den 18 åre fra Bornholm som
rundkastede i 1000 vis af billeder hvor Politiet ikke kunne udelukke at der
også stod forældre bag denne udnyttelse ...
Selv meget hærdede Politifolk i den afdeling som tager sig af de sager -
kunne næsten ikke klare dette arbejde med de billeder så afskyeligt er det
og var det ...

Og det er egentlig tråden til den artikel du henviser til ...

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
E-Mail: keld.gydum@mail.dk

Fra : Puk

Dato : 27-07-02 09:52

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - og jeg har ikke fantasi til at tænke mig at det ikke er netop
> den gruppe som holder dette behov for Porno i gang - hvem

Nu er det vel ikke sådan at blot fordi man er pædofil så ser man
børneporno.
Jeg er heterosexuel og jeg ser aldrig porno.
Blot fordi man bekender sig til en bestemt form for sexualitet
betyder det jo ikke nødvendigvis, at man ser porno der henvender
sig til folk med den samme form for sexualitet.

> [...]
> og bag hvert billede ligger der en skæbne ved et misbrugt
barn -
> for børn går ikke med til den slags af lyst ...

Er det så også heterosexuelle der holder gang i voldtægtsporno af
den slags, hvor voldtægten såmænd er ægte nok og eventuelt
efterfølgende drab også er det? For i så fald bør vi jo ifølge
din logik lægge samtlige heterosexuelle for had.

Puk

Fra : Keld Gydum

Dato : 27-07-02 11:12

Puk du skriver bla ...

> [...]
> betyder det jo ikke nødvendigvis, at man ser porno der henvender
> sig til folk med den samme form for sexualitet.

Hvem tror du "BØRNEPORNO" er lavet for hvis ikke det er de Pædofile og selv
om det ikke i sig selv behøver at være tilfældet - så ligger der mishandling
af børn bag enhver form for BØRNEPORNO skal vi som Voksne - forældre -
samfund finde os i det Puk ...
Heller ikke du så evt. udsendelsen om distributionen af billede ud på nettet
fra Bornholm - resten har jeg beskrevet men hvis vi ikke skal tage afstand
fra det så må du være noget anderledes som Menneske. Der blev postet
billeder ud som jeg skriver Voksne Politibetjente med års erfaringer næsten
ikke kunne bære at se ...

Bag enhver form for BØRNEPORNO er der et barn som bliver misbrugt kan du
følelsesmæssigt forholde dig til det Puk - jeg kan ikke ... og det er så min
mening at naturligvis er den "BØRNEPORNO" skabt ikke mindst til de Pædofile
og det ved _ALLE_ !!! og i anden række folk som på anden vis er psykisk
afsporet - ellers vil man ikke kunne se den slags porno.

Har du læst debatten om Pædofili de sidste dage så ved du hvor jeg står og
yderligere debat vil ikke tjene noget formål.

EOD!

Keld Gydum

Fra : Sott

Dato : 27-07-02 13:40

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse

Hej Keld.

> [...]
mishandling
> af børn bag enhver form for BØRNEPORNO skal vi som Voksne - forældre -

Er det ikke et retorisk spørgsmål, især set i lyset af din eod?

Selvfølgelig skal ingen acceptere mishandling af nogen, heller
ikke af børn. Dette bør til alle tider søges undgået.

Det som kommer frem i debatterne om pædofile er, at måden
du søger at undgå overgreb mod børn, måske ikke er den
eneste måde at gøre det på, og at had og irrationalitet ikke
er eneste mulige følelsesmæssige reaktioner på pædofili.

> [...]
> fra det så må du være noget anderledes som Menneske. Der blev postet
> billeder ud som jeg skriver Voksne Politibetjente med års erfaringer

Men vi kan bære at se små afrikanske børn der lider de
frygteligste kvaler, dør af sult, lever uden forældre osv.
Og dette kan vi bære, midt i prime time - til tider endda
til maden.

Et eller andet sted er mennesket en forunderlig størrelse.

> Bag enhver form for BØRNEPORNO er der et barn som bliver misbrugt kan du
> følelsesmæssigt forholde dig til det Puk - jeg kan ikke ...

Måske skulle du prøve. Hvis du ikke kan forholde dig til det,
hvordan kan du komme med vægtig argumentation, som jeg
ser det, så amputerer du dig selv i debatten.

> EOD!

Med andre ord, når du har fået dine argumenter på bordet,
er du ikke interesseret i andres. Det er da ikke videre befor-
drende.

Hvad er det, du frygter - dels ved at forholde dig helt nært til
misbrug af børn, til overgreb på børn, til pædofili, til børns
seksualitet osv., dels ved at se andres argumentation som
andet og mere end agitering for misbrug af børn?

Hvorfor vil du ikke se nuancerne - intet er sort og hvidt, og
da slet ikke når det kommer til mennesker?

Det er nemt at hade og lukke øjnene og tage afstand og ikke
ville åbne sig. Nogle gange "for nemt", det er den måde
forskelligheder er blevet bearbejdet gennem alle tider.

Er det optimalt? Det er velkendt, det er afprøvet - men det har
vist sig ikke at være synderligt virksomt.

Når jeg for mit indre øje ser et barn med sprængt mellemkød,
tissekone og numse ud i et, fordi en voksen mands lem er
for stort, når jeg forestiller mig en lille drengs smerter, ved
en sprængt endetarm eller et barns rædsel ved f.eks. at skulle
tilfredsstille en voksen kvinde eller mand, frygten et barn kan
have ved aftentide, fordi nu kommer stedmor/far/onkel måske
igen og vil "lege".... så synes jeg, at det ville være det bedste i
verden, om det aldrig nogensinde skete igen for noget barn
i hele verden. Og jeg synes ikke at det er bedre, hvis det
sker for en lille thailandsk pige fremfor min egen datter - jeg
synes bare det er så forfærdende og ulykkeligt, og jeg er
skelner ikke mellem hverken dit eller mit barn og heller ikke
pga. landegrænser.

Når jeg for mit indre øje ser et barn, som har "leget" seksuelt
med en voksen og ikke følt at det var forkert, blive trauma-
tiseret fordi det "skal" være forkert, fordi andre voksne/børn
siger det "skal" være forkert, fordi barnets lyst og nydelse i
den forbindelse ikke er acceptabel - så synes jeg det er synd
og skam. Jeg synes at i sådanne tilfælde begynder overgrebene,
hvor alle andre end de involverede i "legen" tager over.

Jeg vil ikke traumatisere mit barn, hvis mit barn har en seksuel
oplevelse med en voksen, og mit barn ikke havde oplevet/følt
det som et overgreb, men som nært, kærligt og dejligt. Jeg vil
ikke i mit sind på forhånd være fyldt med had, så det ville
være dette had mit barn stødte ind i ved at lade mig være sin
fortrolige.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Keld Gydum

Dato : 27-07-02 15:04

Hej Søs ...

Hvis du går helt tilbage hvor jeg går ind i en anden
tråd samen med Sabina - så holder vi en åben dialog
det kunne jeg ikke med Puk - og Lars og i den forbindelse
bliver mit EOD brugt - lige netop over for dem.

Du kan ikke med dit store og fyldestgørende indlæg til mig
flytte mig 10 Cm. fordi det jeg argumenterer med er min
overbevisning.

Det sidste du vil se jeg skriver til Serbina er jo netop
at vi ikke bliver enige - da vi ikke ser det samme i
sort - hvid og grå ..

Sådan er vi mennesker nu - jeg er udmeldt af Folkekirken
og ikke 100 debattører kan få mig derind igen ...

Jeg vil argumenterer til folk bliver trætte - fordi det jeg
skriver er hvad jeg tror på.

Jeg er klar over at dit store indlæg er velment - jeg har
som Gl. Spejder og Radioamatør et meget åbent forhold
til andre - men også mange faste principper jeg ikke giver
køb på ...

Fortsat god søndag ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-07-02 00:55

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote in message news:<3d42a847$0$6237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Du kan ikke med dit store og fyldestgørende indlæg til mig
> flytte mig 10 Cm. fordi det jeg argumenterer med er min

Nej - du argumentere ud fra et fordomsfuldt lukket sind.

Du kan ikke forestille dig andre kan være gode mennesker fordi du selv
ikke magter det.

Fra : Keld Gydum

Dato : 28-07-02 04:12

Henrik Pedersen skriver ...

> Nej - du argumentere ud fra et fordomsfuldt lukket sind.
>
> Du kan ikke forestille dig andre kan være gode mennesker fordi du selv
> ikke magter det.

NÅ ! - Men det står da sikkert i "Stjernerne" ....

Hilsen Keld Gydum

Fra : Chap

Dato : 28-07-02 00:12

On Sat, 27 Jul 2002 14:40:16 +0200, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

> [...]
>frygteligste kvaler, dør af sult, lever uden forældre osv.
>Og dette kan vi bære, midt i prime time - til tider endda

Så sandt, så sandt.

Der er næsten heller ingen grænser for hvad man kan vise af død, vold
og grusomhed på TV - selv i tegnefilm for børn, eller i børnenes
computerspil. Men sex - der jo faktisk grundlæggende er noget dejligt,
i modsætning til vold der ubetinget er ubehageligt (bortset for S+M'er
måske) - det må man ikke vise. Sexfilm de skal enten helt bandlyses,
eller forvises til tiden efter midnat. Indrømmet, den decideret hårde
sex er nok ikke ubetinget sund for hverken børn eller voksne, men det
er da efter min mening langt at foretrække fremfor død og vold og
grusomhed. Sex er da i det mindste livsbekræftende, og en naturlig
menneskelig funktion. Grusomhed og vold er ingen af delene.

Jeg siger ikke at voldsfilm af den bedre slags ikke kan have en vis
positiv funktion ved f.ex. at få os til at tænke lidt over tingene og
tage stilling til nogle ting her i verden. Men det er den her
prioritering og legalisering af det negative _fremfor_ det positive
jeg finder paradoksal.

> [...]
>ikke i mit sind på forhånd være fyldt med had, så det ville
>være dette had mit barn stødte ind i ved at lade mig være sin

Meget smukt sagt, på trods at de ubehagelige ting du berører. Jeg er
bare 100% enig med dig...

Chap

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-02 00:32

"Chap" <chap@address.invalid> wrote in message
> [...]

At sexturisme skulle have ført til sådanne makabre overgreb, er aldrig
rapporteret.

Snuff-film er formodentlig et mediepåfiund uden relation til nogen
virkelighed.

Hvis man lader det fri marked producere netop den ideelle porno med børn,
udfra fototrick, så vil måske aldrig overgreb på børn ske, fordi de perverse
afreagerer foran skærmen.

Udover Belgien i forrige årtusind - er der så dokumenteret pædofili der gav
sprængt skede? Eller varig læsion af endetarm? Er det ikke en fantasi skabt
af journalister, der er uddannet i at skabe fjendebilleder og
følelsesporn/skrækpropaganda? Hvem har dokumentation?

Fra : Sott

Dato : 28-07-02 01:07

"Chap" <chap@address.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Chap.

> [...]
> computerspil. Men sex - der jo faktisk grundlæggende er noget dejligt,
> i modsætning til vold der ubetinget er ubehageligt (bortset for S+M'er

Det synes jeg også er noget pjat - på den anden side, så kan jeg
heller ikke ret godt klare sexscener i film, det bliver hurtigt lidt
fladt i det og virker nærmest som om det bare er noget der skal
med og skal vare præcis x-antal sekunder/minutter *gaab*.

> Men det er den her
> prioritering og legalisering af det negative _fremfor_ det positive
> jeg finder paradoksal.

Jeg er enig, det er tankevækkende og forstemmende.

> Meget smukt sagt,

Tak.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 27-07-02 11:26

On Sat, 27 Jul 2002 12:11:37 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

>EOD!
>
> Keld Gydum

herligt og gider du så ikke godt at skride af helved til ?
MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.snak.mudderkastning

Fra : LR

Dato : 27-07-02 10:36

Keld Gydum skrev i meddelelsen
<3d423885$0$26719$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Lars skriver bla:

>Hej Lars ....
>
>Det mener jeg rent faktisk at man skal

Jeg orker ikke at tage denne diskussion op igen med en ny 'samtalepartner'.
Prøv evt. at læse de poster, jeg og andre tidligere har skrevet om emnet.

Her er en tråd, hvor jeg gør rede for, i hvilken udstrækning børneporno er
skadeligt: http://makeashorterlink.com/?Q42B32D51

Og her finder du nogle af de andre relevante tråde:
http://makeashorterlink.com/?T33B22D51

Held og lykke med læsningen.

Lars

Fra : Keld Gydum

Dato : 27-07-02 10:53

Lars skriver bla:

> Jeg orker ikke at tage denne diskussion op igen med en ny
'samtalepartner'.
> Prøv evt. at læse de poster, jeg og andre tidligere har skrevet om emnet.

Ja men det er da dit problem Lars .... jeg må lige spørge om du så den
udsendelse fra Bornholm hvor denne knægt på 18 år postede 1000 vis af
"BØRNEPORNOBILLEDER" ud på nettet - så du Mimi Stilling Jakobsens udmærkede
bemærkning til BØRNEPORNO og hvis ikke så har jeg skrevet min mening - den
kan være nok så subjektiv det vil sådan noget altid være - men først blande
sig i en debat og så bag efter skrive "ÅÅHHH nej jeg orker ikke" m.m. ja men
så kan man da holde sig fra den tråd ...

Med venlig hilsen
Keld

Fra : LR

Dato : 27-07-02 11:07

Keld Gydum skrev i meddelelsen
<3d426d8b$0$143$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
men
>så kan man da holde sig fra den tråd ...

Jeg gider altså ikke sidde og bruge timer på at skrive nøjagtig de samme
argumenter, som jeg allerede har brugt timer på at skrive for 1-2 uger
siden. Især ikke, da jeg er temmelig sikker på, at argumenterne alligevel
ville prelle af på dig. Men jeg vil da foreslå, at du læser de poster, jeg
har skrevet. Det kan vel ikke være så svært, da jeg har linket til dem i mit
forrige indlæg. Hvis du skulle have nogen kommentarer til dem, kan du skrive
dem i denne tråd.

Lars

Fra : Keld Gydum

Dato : 27-07-02 11:55

Lars skriver ...

> [...]
> argumenter, som jeg allerede har brugt timer på at skrive for 1-2 uger
> siden. Især ikke, da jeg er temmelig sikker på, at argumenterne alligevel

Det er fint med mig Lars - da du tydeligt kan læse min standpunkter
hvorfor så også spille tid på det ...

Fortsat god weekend !

EOD!

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum - OZ6JH - QZ-4
E-mail: oz6jh@qrz.dk & Hjemmeside: www.oz6jh.qrz.dk

Fra : LR

Dato : 27-07-02 13:17

Keld Gydum skrev i meddelelsen
<3d427c1c$0$6265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Lars skriver ...

>Det er fint med mig Lars - da du tydeligt kan læse min standpunkter
>hvorfor så også spille tid på det ...

Nej, hvorfor skulle man dog spille tid på at læse andres argumenter. Det har
man jo slet ikke brug for, når man allerede har dannet sig en mening, og
ikke har tænkt sig at lade noget rokke ved den.

Lars

Fra : LR

Dato : 27-07-02 13:36

LR skrev i meddelelsen ...

>Nej, hvorfor skulle man dog spille tid

:/ 'Spilde' skal der selvfølgelig stå.

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 27-07-02 11:27

On Sat, 27 Jul 2002 11:52:48 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

> hvis ikke så har jeg skrevet min mening - den
>kan være nok så subjektiv

din mening er ikke subjektiv eller noget andte for den sags skyld den
er fuldstændigt overflødig der er hverkend dybede eller indhold i den
den rummer ikke nogen informations mængde der er værd at forholde sig
til - hvorfor den i det store hele må betragtes som en fejl postning i
alle dens former og hvad forum den end måtte forekomme i !
på nær test !

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-07-02 10:17

LR <noemail@cc.dk> wrote:

> Og hvad har det med den herværende pædofildebat at gøre?

tja... artiklen handler om voldtægt af et barn....... hvad tror du?

> [...]
> skadevirkninger. Der er ingen, der benægter, at man skal lade være
> med at dyrke sex med børn. Der er ingen, der benægter, at den mand

har jeg sagt at der er det da??
dette er et debatforum.... jeg mente blot at denne artikel kunne skabe lidt
ny debat i den retning....... og som du kan se gjorde den præcist det.....

> Debatten har drejet sig om, om man skal skære alle pædofile over én
> kam og lægge dem alle for had, også dem, der ikke lader deres
> følelser komme til udtryk som misbrug af børn.

har den??

> [...]
> virker det som om, du mener, man skal lade sin afsky for denne
> forbrydelse gå ud over alle pædofile, uanset om de misbruger børn

så har du ikke læst mine indlæg og din mening om hvad jeg mener ligger helt
for din egen regning......

fut: dk.dnak.snik

Fra : LR

Dato : 27-07-02 10:23

>har den??

Ja, det er det, pædofili-debatte i denne gruppe i de sidste par uger har
drejet sig om. Men du hentydede måske til en anden pædofili-debat, som jeg
ikke kender noget til?

Jeg har ignoreret din FUT, da der ikke var den fjerneste grund til at futte.

Lars

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-07-02 10:46

LR <noemail@cc.dk> wrote:

> Ja, det er det, pædofili-debatte i denne gruppe i de sidste par uger
> har drejet sig om. Men du hentydede måske til en anden pædofili-
> debat, som jeg ikke kender noget til?

du fik det til at lyde som om den udelukkende handlede om det... og det er
ikke det indtryk jeg har efter at have deltaget i debatten......
disse indlæg handle ikke om seksualitet og samliv men om hvad en tidligere
debat har handlet om..... ikke andet.......

> Jeg har ignoreret din FUT, da der ikke var den fjerneste grund til at
> futte.

mit svar havde intet med seksualitet og samliv at gøre... derfor mit fut....
og det kommer sørme igen

fut: dk.snak.snik
-

Fra : LR

Dato : 27-07-02 11:29

Sabina Hertzum skrev i meddelelsen
<6Zt09.7383$3k2.101713@news010.worldonline.dk>...

>du fik det til at lyde som om den udelukkende handlede om det... og det er
>ikke det indtryk jeg har efter at have deltaget i debatten......

Nå. Hvad har debatten så handlet om efter din mening?

> [...]
>debat har handlet om..... ikke andet.......

>mit svar havde intet med seksualitet og samliv at gøre... derfor mit

Jeg synes ikke, du har ikke har nogen særlig god forståelse for, hvornår det
er relevant at futte. Overdrevent futteri er uhøfligt, slår tråde i stykker,
og desuden virker det temmelig tvangspræget. Så længe tråden har nogen
tilknytning til seksuelle spørgsmål, skal du ikke regne med, at jeg
respekterer et fut.

Jeg mener, det er højst on-topic, hvilket indtryk forskellige læsere har
fået af en tidligere debat om seksuelle spørgsmål, og desuden kan denne tråd
betragtes som en genoptagelse af debatten.

Lars

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-07-02 12:57

LR <noemail@cc.dk> wrote:

> [...]
> længe tråden har nogen tilknytning til seksuelle spørgsmål, skal du
> ikke regne med, at jeg respekterer et fut.

at du ikke respekterer mit fut siger mere om dig end det gør om mig.....

> Jeg mener, det er højst on-topic, hvilket indtryk forskellige læsere
> har fået af en tidligere debat om seksuelle spørgsmål, og desuden kan
> denne tråd betragtes som en genoptagelse af debatten.

og jeg mener ikke det er ontopic derfor EOD herfra, når du nu nægter at tage
debatten i en relevant gruppe.....

Fra : LR

Dato : 27-07-02 13:35

Sabina Hertzum skrev i meddelelsen ...

>og jeg mener ikke det er ontopic derfor EOD herfra, når du nu nægter at
tage
>debatten i en relevant gruppe.....

Hvad med at svare på det spørgsmål jeg stillede dig? Hvad har
pædofili-debatten handlet om? Du må vel mene, at den har handlet om et eller
andet, som gør det relevant at henvise til en artikel om voldtægt af et
spædbarn.

Lars

Fra : Child In Time

Dato : 30-07-02 13:21

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk <mailto:sabina@worldonline.dk>>
wrote in message

> så er der lige en artikel på ekstrabladets side der vækker afsky
> ihvertfald hos mig.....
> <http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=171719>´

Ofte bruges ordet pædofili alt for bredt IMO, både aldersmæssigt og
generelt (nogle gange er det en snæver diagnose, andre gange enhver
seksuel tiltrækning imellem børn og voksne). Ligesom det engelske
"abuse" både betyder pædofili, vold og meget andet.
Ja ja, Nysprog og Gammelsprog...

Her er nogle fremmedord:

Nepiofili/Infantofili - Spædbørn (nepiophilia) *
Pædofili - Ca. 3-13
Ephebofili - Ca. 13-18 (ephebophilia)

Men selv indenfor pædofili er der stor variation. Jeg selv kan lide
piger fra omkring 6år. Andre kan lide drenge fra 10år.

* Infantofili betegner også den "reciprokke" perversion, dvs. voksne der
klæder sig ud som babyer.

hilsen
cit