Nudisterne i München har taget tøjet på
Fra : P.N.

Dato : 26-07-02 12:27

Nudisterne i München har taget tøjet på

26. juli 2002 10:52 Udland

Nudisterne er forsvundet fra Den Engelske Have i München.

Parken var i 1970'erne og 1980'erne et sandt paradis for unge, der i
tidens frigjorte ånd smed tøjer og slængede sig i solen. Helt op til 14.000
kom der om dagen.

Men nu er tiderne anderledes, og det er et stort problem for parken og
for hele München, som har mistet et særkende, siger park-dirketør Thomas
Köster, som også på det personlige plan virker ret nedslået:

- Samfundet er blevet mere snerpet. Vi ser ikke så mange smukke, unge
München-piger mere. Jeg håber, de kommer tilbage, siger park-direktøren til
Reuters.

så trist så trist
P.N.

---

begin 666 clearpixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Martin Kristensen

Dato : 26-07-02 13:12

P.N. wrote in message ...
> [...]
smukke, unge
>München-piger mere. Jeg håber, de kommer tilbage, siger

Ja, man må jo tage hensyn til muselmændene. Nudisme, bøsseoptog,
letpåklædte piger og den slags kan vi virkeligt ikke have plads
til i det fagre nye multietniske samfund.

Mvh.
Martin Kristensen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-02 14:00

"Martin Kristensen" <cruSpAmSuCkSzer@gjk.dk> wrote in message

> Ja, man må jo tage hensyn til muselmændene. Nudisme, bøsseoptog,
> letpåklædte piger og den slags kan vi virkeligt ikke have plads
> til i det fagre nye multietniske samfund.

Også danskere har ofte ækelt, snævertsynet, intolerant syn på nøgenhed. Det
er ikke kristne normer rettet mod hvad ku invitere til sex, der er bærende.
Det er snarere medierne der har guddommeliggjort at man blærer sig med dyrt
tøj.
Da jeg foreslog min - meget friske - datter på 15 at TV-speakere skulle være
topløse halvdelen af udsendelserne, hvis halvdelen af publikum foretrak det,
så mente hun at det ville skade deres "værdighed".
Min værdighed ligger i mine tanker og handlinger, og at jeg ikke skader
andre, incl ikke lugter eller har utildækkede, ulækkert væskende sår i
ansigtet.
Den ligger ikke i tøj - hvem kan hjælpe mig at forstå noget positivt i min
datters holdning.?
Jeg værdsætter folks kreativitet på fortovet, hvor jeg beundrer spændende
tøj-mode, punkerhår, originale påfund - men jeg ville værdsætte nøgenhed =
ærlighed, integritet
ENDNU MERE

Fra : Groover

Dato : 26-07-02 23:57

Jeg er absolut ikke enig i, at intolerance er skyld i, at de nøgne flygter
fra Englischer Garten i München. Tvært imod. Folk er blevet meget mere
tolerante, og i de seneste årtier er der kommet mange flere steder, hvor man
kan bade eller solbade uden en trævl. Derfor vælger mange, at tage uden for
byen, f.eks til Isars breder, hvor de også kan finde godt vand at svømme i.
Det er lige som i Danmark: i dag der er ingen "nøgenbadestrande", men det er
kun fordi, der ikke er nogen "tekstilbadestrande" tilbage. Overalt kan man
bade, som man vil og løbe nøben rundt i næsten enhver offentlig park. Men
er der derfor blevet færre nøgenbadere ? Det kan jeg ikke observere.

Fra : Lars Raaby

Dato : 27-07-02 10:30

Groover skrev i et tidliger indlæg:
<KLIP>
Det er lige som i Danmark: i
> dag der er ingen "nøgenbadestrande", men det er kun fordi, der ikke
> er nogen "tekstilbadestrande" tilbage.
Det kan jeg ikke enig i har du kikket på http://www.strandguide.dk
<KLIP>
Overalt kan man bade, som man
> vil og løbe nøben rundt i næsten enhver offentlig park.
<KLIP>
Det tror jeg ikke du må.
Normalpolitivedtægten
Iagttagelse af orden m.v.

§ 5. Det er forbudt på eller ud til en vej eller andre steder, hvortil
der er almindelig adgang, at vise uanstændig opførsel, f.eks. ved
uanstændige ord eller handlinger, ved uanstændig blottelse af legemet
eller ved at opfordre til utugt.

--
(citat)
Det er ingen kunst at forføre en pige, men en lykke at finde én, der er

Fra : Groover

Dato : 28-07-02 21:39

Synes Du, at naturisme er opfordring til utugt ? Det er de færreste, der
kender den politivedtægt, og endnu færre, der synes, at den skal anvendes på
fredsommelige naturister (jeg er selv en af dem).

I øvrigt til P.N.: Tro ikke på alt, hvad Du læser i pressen. Selv ikke i
Spiegel. Det er ganske let at afsløre, hvor falsk artiklen er. Spørg dig
selv: hvem er de mennesker, der lige pludselg er blevet så snærpet ? Er det
de tidligere naturister, der nu synes, at deres naturisme er utugtigt ?
Næppe. Er det turisterne, der hidtil strømmede til Englischer Garten for at
se naturisterne ? Heller ikke. Er det det lokale politi ? Umuligt, for der
er ikke blevet rejst anklage imode nogen naturist i den have...nogensinde !

Hils
Carsten