IE5.5: History-mappen - Hvordan flyttes de~
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 19-01-01 10:31

Hej,

Er der nogen af jer som ved, hvordan/hvor man ændrer opsætningen i
registreringsdatabasen, så MSIE5.5 ikke automatisk ligger alle History
filerne i C:\windows\History\History.IE5\..., men i sted på fx
E:\data\MSIE\History\... ?

Har været inde og ændre det i

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings\Url History

men det virker åbenbart ikke - nogle ide'er ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-01 20:17

Fri, 19 Jan 2001 10:30:35 +0100, skrev Alex Tiedemann
<XatiX@polsas.dk>:

> [...]
>registreringsdatabasen, så MSIE5.5 ikke automatisk ligger alle History
>filerne i C:\windows\History\History.IE5\..., men i sted på fx

Det er såmænd meget nemt

I IE: Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Midlertidige
Internetfilet => Indstillinger => Flyt mappe

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 20-01-01 11:53

Hej Knud,

On Fri, 19 Jan 2001 20:16:31 +0100,
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det er såmænd meget nemt
>
>I IE: Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Midlertidige
>Internetfilet => Indstillinger => Flyt mappe

Jo, den indstilling har jeg allerede været inde og ændre, da jeg
installerede IE, så de filer ligger i E:\data\MSIE\Temporary Internet
Files, men det er jo de filer som IE gemmer for at gøre det hurtigere
at hente siderne, hvor der ligger en masse forskellige filer.

Men mappen C:\windows\History\History.IE5\... flyttes ikke nogen
steder hend. http://www.polsas.dk/msie/History01.jpg

Det må kunne lade sig gøre, at flytte den mappe også ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-01 19:45

Sat, 20 Jan 2001 11:52:46 +0100, skrev Alex Tiedemann
<XatiX@polsas.dk>:

>Det må kunne lade sig gøre, at flytte den mappe også ?

OK - ja, umiddelbart kan jeg bare ikke se hvor.
Den er ikke med i Tweak UI, som ellers kan flytte mange mapper.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-01 19:51

Alex Tiedemann <XatiX@polsas.dk> skrev...
> Det må kunne lade sig gøre, at flytte den mappe også ?

Du har prøvet at ændre alle stederne i reg.db, hvor der er henvisninger
til History mappen?
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 20-01-01 22:20

Hej,

On Sat, 20 Jan 2001 19:51:01 +0100,
Morten Bjergstrøm <nospam@miljoekemi.cjb.net> wrote:

>Du har prøvet at ændre alle stederne i reg.db, hvor der er henvisninger
>til History mappen?

Jeps, men når dagen så skifter, så oprettes en ny under-mappe i samme
mappe igen, og så skal man ind og rette i reg.db igen...

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-01 22:49

Alex Tiedemann <XatiX@polsas.dk> skrev...
> Jeps, men når dagen så skifter, så oprettes en ny under-mappe i samme
> mappe igen, og så skal man ind og rette i reg.db igen...

Det lyder jo spændende

Du har set Henriks tip i
news:94crnd.3vvnt5n.1@cvx1-kd.ppp.cybercity.dk ?
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : J. K. J

Dato : 20-01-01 23:16

Hej Morten
Bemærk mit "tip"
Det er afsendt 3 minutter efter dit - så det har du ikke nået at se - det er
sikkert mere effektivt.
Hilsen
Jørgen

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 20-01-01 23:37

Hej,

On Sat, 20 Jan 2001 22:48:39 +0100,
Morten Bjergstrøm <nospam@miljoekemi.cjb.net> wrote:

>Det lyder jo spændende

Nemli' meget spændende.

>Du har set Henriks tip i
>news:94crnd.3vvnt5n.1@cvx1-kd.ppp.cybercity.dk ?

Ja, har lige forsøgt mig, det ser ikke ud til at fungere her her.
Det er sådan en 'History.ink' fil du mener ikke Henrik ?

At min mappe hedder History og ikke Oversigt (har valgt mig en engelsk
MSIE), skulle det vel ikke betyde noget ?

Har slettet både History og Oversigt i DOS (fik besked om
skrivebeskyttelse osv under WinSows), slettede diverse strings i
Registry osv.
Men, det hele bliver oprettet igen, når jeg starter WinSows.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-01-01 01:25

Alex Tiedemann du skrev:

>Ja, har lige forsøgt mig, det ser ikke ud til at fungere her her.
>Det er sådan en 'History.ink' fil du mener ikke Henrik ?

Jo, jeg trak den over i den samme mappe hvor jeg har mine favoritter,og
midlertidige internet filer og så trak jeg den tilbage igen og klikkede
på opret genvej her, men jeg har misforstået dig, for jeg troede du
mente oversigten over de URL du har besøgt, for jeg kan se at der
bliver oprettet en ny oversigtmappe2 der kun består af dat filer.
--
Hilsen Henrik

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-01-01 20:42

Alex Tiedemann <XatiX@polsas.dk> skrev:

> Men mappen C:\windows\History\History.IE5\... flyttes ikke
>
> Det må kunne lade sig gøre, at flytte den mappe også ?

Det kan det også. Den ligger i registreringsdatabasen under

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings\5.0\Cache\Extensible Cache\MSHist012001010120010108

med værdien

CachePath
C:\WINDOWS\Oversigt\History.IE5\MSHist012001010120010108\

Det skulle nu være en smal sag at flytte det hele og derefter rette
ovenstående sti til.

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 20-01-01 20:17

Alex Tiedemann du skrev:

>men det virker åbenbart ikke - nogle ide'er ?

Jeg har gjort det på en anden måde der virker, jeg har flyttet
oversigtsmappen og så lagt en genvej til mappen ind i Windows.
--
Hilsen Henrik

Fra : J. K. J

Dato : 20-01-01 22:45

Hej
Jeg kan forstå, at i har lidt problemer med oversigtsmappen.
Jeg tror den gemmes i den interne hukommelse. Den kan i finde på
motherboardet. Det er sådan en lang sort een med en masse ben. Så vidt jeg
husker ligger oversigtmappens hukommelse umiddelbart lidt til venstre for
nederste højre hjørne. Tag forsigtigt en boremaskine med 1,5 mm bor. Pas på
ikke at bore helt igennem motherboardet. Hvis det ikke er det rigtige sted i
har ramt første gang, så skal i bare lukke hullet med noget spartelmasse,
men husk at male det sort igen - bare brug en sort tusser.
Hvis i ryger ud i uventede problemer, er i velkomne til at spørge mig til
råds.
Hilsen
Jørgen

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 21-01-01 00:52

Hej,

Har fundet en løsning som virker hos mig.

---
Ret følgende:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders

til:

History = E:\...path...\History

og

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User
Shell Folders

til:

History = E:\...path...\History

Og, slet eventuelle .dat filer i følgende mapper:

"C:\...\Local Settings\Programdata\Microsoft\Internet Explorer"

og

"C:\...\Programdata\Microsoft\Internet Explorer"
---

--
Mvh.
Alex T.