Hits fra starten af 70'erne søges
Fra : jones_net

Dato : 29-07-02 15:31

Hejsa

Er det ikke muligt at der sidder en messa musiknørder, som bare brænder for
at fortælle mig et par sangtitler (og kunstnere) fra de hedengange 70'ere?

Det skal helst være fra 72 eller lige deromkring, og så skal vi alle gerne
kunne synge med på dem...

/J

Fra : John K

Dato : 29-07-02 17:03

> [...]
>
> Det skal helst være fra 72 eller lige deromkring, og så skal vi alle gerne

Her er lidt forskelligt fra perioden:

Albert Hammond - It Never Rains In Southern California
Carly Simon - You're So Vain
Charlie Rich - The Most Beautiful Girl
Chicory Tip - Son Of My Father
Creedence Clearwater Revival - Hello Mary Lou
Daniel Boone - Beautiful Sunday
Dr. Hook & The Medicine Show - Sylvia's Mother
Drifters - Saturday Night At The Movies
Elton John - Crocodile Rock
Elton John - Daniel
Elton John - Rocket Man (I Think It's Going To Be A Long, Long Time)
Elvis Presley - Always On My Mind
Harold Melvin And The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
Harry Nilsson - Everybody's Talking
Hot Butter - Popcorn (Bliver nok svær at synge med på :)
Johnny Nash - I Can See Clearly Now
Lobo - I'd Love You To Want Me
Neil Young - Heart Of Gold
New Seekers - Beg Steal Or Borrow
Peter Skellern - You're A Lady
Robert John - The Lion Sleeps Tonight
Sweet - Little Willy
Sweet - Wig-Wam Bam
Gasolin' - På Banen (Derudaf)
Kim Larsen - Joanna
Johnny Reimar - Sikken' Fest

- nogle mere danse- og syngemed-venlige end andre...

Mvh

John K

Fra : jones_net

Dato : 29-07-02 17:09

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her er lidt forskelligt fra perioden:
<snip>
mange gode sange
</snip>
> - nogle mere danse- og syngemed-venlige end andre...

Tak skal du have

Andre er stadig velkomne!

/J

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-02 18:04

jones_net <jones_netSLET@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai3jd0$jsd$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Det skal helst være fra 72 eller lige deromkring, og så skal vi alle gerne

_____

Når du snakker om at synge med går jeg ud fra, at det er danske slagere du
ønsker. så jeg vil ikke trætte dig med en masse på engelsk, så de fleste er
på dansk.

ENGELSK

Amazing Grace (The Pipes and Drums)
Ring ring (Abba)
Puppy Love (Donny Osmonds)
Waterluu (Abba)
Chirpi chirpi chip chip (Midle of the Roed)
Haleluja (Gali Atari and Milk and honney)
Amarellow (Tony Christy) "Så vidt jeg husker"
We are going down "Les Humphries singers)
My Dingaling (Chuck Berry)
Dingadong (Teach In)
On way wind (The cats)
Save your kisses of Mee (Brother hood of men)
Missisippi (Pussycat)
Paloma Blanca (George Baker Selection)
A ba ni bee (Izar Cohen and his alfabetha band)

DANSK

Fut i fejemøjet (John Mogensen)
Amacing Grace (Frank og Merete) "70-ernes Nina og Frederik"
Bare der er sol i dine øjne (Gustaw og Bent)
Jeg er så ked af den hænger nedaf (Lille Palle)
Slabbaslubbadelle (Mette)
Jeg skal aldrig til bal uden trusser (Birthe Kjær)
Sømanden og stjernen (The Comets) NYINDSPILNING
Rød hvide farver (Flemming Antony) "Det olympiske fodboldlandsholds
slagsang"
Dølle fjelde musse (Blue boys)
Velkommen til verden (Dorthe Kollo)
Herstedvester (Klasus og servants)
Olee det var i Spanien (Johny Reymer)
Find dig en blomst (Bjørn Tidmand)
Waterluu (Four Jacks)
Vi har langt igen (Birggit Lystager)
Pigen som bor på landet (Bjørn Tidmand)
Ring ring (Klaus og Servats)
Goddag og farvel (Maria Stenz)
Søde sommerminder (Susanne Lana)
Hvis jeg var dig (Ulla Pia)
Paloma Blanca (Bjørn Tidmand)
Missisippi (Allis Og Rita)
Ding Adong (Birthe Kjær)
Drømmen om hytten på Hawai (Two Danes)
Jeg vil bo på Vesterbro (Teddy, Chano, Jan og John) "Teddy er lig med
Himmelhundens Teddy Edelmand"
Prøv at se hele fra den lyse side (Keld Heick)
Jeg har set en rigtig negermand (Famielien Andersen)
Lille sorte stær (Katy Bødtker)
Der er noget galt i Danmark (John Mogennsen)
Hallo Merry Loo (Bjørn Tidmand)
______________

Ja, som du kan se går mange af de engelske sange igen på dansk. I 70-erne
smeltede engelsksproget hitlistemusik nemlig stort set sammen med
dansktopmusik. Dengang var folk vilde med dansktopmusik på engelsk (hvis man
kan sige det sådan). Det var stort set den samme slags musik. Store engelske
slagere blev oversat til dansktoppen.

Eksempel: Sweets Funny Funny blev til Herlig Herlig med Klaus og Tjenerne
Midle of the roads Chirpi chirpy chip chip blev til Chirpi chirpy chip chip
med Katy Bødtker
Teachs Inns Dingadong blev til Dinadong med Birthe Kjær

Siden dengang har den engelsksprogede musik bevæget sig væk fra
slagergenren, men det har dansktopmusikken ikke, så derfor står den ret
alene den står ret alene idag, uden engelsksrogede plader at kunne oversætte
fra. Man vælger istedet svensk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-02 19:32

Prøv lige den her:
http://www.onmc.iinet.net.au/top/1972.htm

Jordklodens bedste hitliste-database

Hilsen Åge

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d457579$0$73544$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-07-02 21:09

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:
> [...]
>>

> Når du snakker om at synge med går jeg ud fra, at det er danske
> slagere du ønsker. så jeg vil ikke trætte dig med en masse på

Åge har du ikke glemt den lokale gruppe fra Thy Bjørn og Okay?

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-02 21:19

Lars Raaby <Lars@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d45a0c8$0$17786$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Åge har du ikke glemt den lokale gruppe fra Thy Bjørn og Okay?

> Med venlig hilsen / Lars Raaby

______

Nåh ja. Det er jo også synge med-halløjsa. Sorry. Her kommer et par stykker
fra perioden

En lillebitte tåre der faldt
Virus og bakterier

(Sådan - så fik vi vist den ged barberet)

Fra : Karina Hjorth

Dato : 29-07-02 23:21

> for at fortælle mig et par sangtitler (og kunstnere) fra de hedengange
70'ere?

Og så vil jeg da lige fortsætte med et par mere rock/poppede klassikere fra
vores egen lille andedam:

Fed Rock (1973)
Stærk Tobak (1973)
Står på en alpetop (1974)
Hvalen Hvalborg (1976)
Vuffeli-vov (1977)
Danmark (1978)

- og du får selv lov at gætte, hvem der står bag dem....

Mvh
Karina

--

http://www.shubidua.nu
- dedicated to the best band ever

http://www.shubidua.nu/salimata/
- dedicated to my fosterchild from Mali

http://www.freestyledesign.dk
- we create your website

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-07-02 19:27

jones_net wrote:

> Hejsa
> Er det ikke muligt at der sidder en messa musiknørder, som bare brænder for
> at fortælle mig et par sangtitler (og kunstnere) fra de hedengange 70'ere?

Kig f.eks. her:

http://www.martinsmusic.freeserve.co.uk/top40/index.html
http://www.lanet.lv/misc/charts/

Måske indeholder det sidstnævnte link ikke direkte henvisninger, men du kan
sikkert finde noget via det du finder der.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/