Hvor finder jeg?...
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 29-07-02 14:18

Hejsa....

Er der ikke et sted her på nettet hvor man kan gå ind og søge på en
kunstner, for derefter at se alt hvad personen har udgivet?

Mvh
Kenneth

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 14:27

Kenneth Pedersen wrote:
> [...]
>
> Er der ikke et sted her på nettet hvor man kan gå ind og søge på en
> kunstner, for derefter at se alt hvad personen har udgivet?

Nogle gange kan man være heldig på f.eks. cdnow.com - det er ikke
sikkert de sælger ALT fra den pågældende kunster men tilgengæld er der
lydklip, og det er jo iorden. Men ellers plejer diverse fansider at
indeholde mere eller mindre komplette diskografier.

-Sune

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 29-07-02 14:31

Kenneth Pedersen wrote:
> Er der ikke et sted her på nettet hvor man kan gå ind og søge på en
> kunstner, for derefter at se alt hvad personen har udgivet?

Hej Kenneth

Som det fremgår af gruppens OSS/FAQ
(http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#l%E6se) er www.allmusic.com lige
det, du har brug for. Måske ville det være en ide, hvis du læste OSS'en, som
du finder her:

http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/

/Nikolaj

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 29-07-02 14:32

Takker mange gange....

Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 29-07-02 14:41

det kan også tit findes på yahoo.com...hvis du søger på kunstneren og så
trykker på discography øverst. så kommer der en lang liste

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 29-07-02 15:19

Prøv lige den her : www.ubl.com -efter min mening det bedste sted.
Søgemaskinen kan søge på tracks, navne, plader, og grupper - det den finder
er tilmeldt af UBL og derfor finder man kun relevant information og altså
ikke f.eks. "Katrine 11 år's fanside om Ricky Martin"!?!

På nogle albums er der sågar indtastet credits fra de omtalte albums!

Bare mit forslag...

venlig hilsen

Henrik Fuglesang

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 29-07-02 15:28

Henrik Fuglesang wrote:
> Prøv lige den her : www.ubl.com -efter min mening det bedste sted.

Ja, jeg burde nok også have nævnt UBL, eftersom den fremgår side om side med
allmusic. Personligt foretrækker jeg sidstnævnte, men det er nok en
smagssag, og de er under alle omstændigheder et glimrende supplement til
hinanden.

> [...]
> finder er tilmeldt af UBL og derfor finder man kun relevant
> information og altså ikke f.eks. "Katrine 11 år's fanside om Ricky

Ja, google (eller for den sags skyld yahoo - som jo er "powered by google")
kan være farligt i den henseende. Men til tider også ganske underholdende

/Nikolaj

Fra : Jonas E

Dato : 30-07-02 01:45

www.cddb.com er også fin.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-07-02 12:10

Hej

> Er der ikke et sted her på nettet hvor man kan gå ind og søge på en
> kunstner, for derefter at se alt hvad personen har udgivet?

Prøv f.eks. her: www.cddb.com

/C.T.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-07-02 15:05