Hvad hedder denne film??
Fra : PRESTIJ

Dato : 30-07-02 01:06

Ok...jeg håber at der er nogen herinde som som har set eller ser stadig
gamle kinesiske martial arts film.
Det er meget meget lidt jeg kan huske men jeg tror at Jackie Chan er med.
Jeg kan huske at det foregår i en landsby og pludselig kommer de op at
skændes. Det foregår meget sjovt og hurtigt. Der er en skaldet mand som
konstant får gryder og pander i hovedet så han til sidst får en del store
buler i hovedet.

Det er desværre det eneste jeg kan huske
Men den var meget sjov

Er der nogen der kan hjælpe mig med titlen til denne film og er den
ovehovedet kommet på DVD??

På forhånd tak

Fra : Morten Steen

Dato : 30-07-02 12:01

Det lyder mistænkeligt som enten "The Fearless Hyena", eller måske "The
Drunken Master". Begge med Jackie Chan.
Lang tid siden jeg har set dem. Må lige plugge DVD'erne i senere. Jeg kan
dog huske at der helt sikkert er "en skaldet mand" (Iron Head, tror jeg han
kalder sig selv), i "The Fearless Hyena", som Jackie får slået en del gange
med en stor hammer. Hvorefter hans hoved er fyldt med de ønskede buler...
Men om der også er noget tilsvarende i "The Drunken Master" (eller måske
endda "Snake In The Eagles Shadow" kan jeg ikke helt erindre...)

Morten

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-07-02 12:13

Morten Steen skrev:

> Det lyder mistænkeligt som enten "The Fearless Hyena", eller måske
> "The Drunken Master". Begge med Jackie Chan.

Jeg tror, det er Drunken Master. Jeg kan tydeligt huske Iron Head, og
jeg har (uhyrligt nok) endnu ikke fået set The Fearless Hyena.

> Men om der også er noget tilsvarende i "The Drunken Master"
> (eller måske endda "Snake In The Eagles Shadow" kan
> jeg ikke helt erindre...)

Ja, Snake In the Eagle's Shadow er også et godt bud. Historiemæssigt
minder de to film meget om hinanden, omend det kun er Drunken Master,
der er en rigtig Wong Feihong-historie.

--
Mvh. Peter
Jeg søger en to- eller treværelses lejelejlighed i København hurtigst

Fra : Anders Nielsen

Dato : 30-07-02 12:31

Peter Bjerre Rosa <peter@filmsvar.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai5s84$s2r$1@sunsite.dk...

> Ja, Snake In the Eagle's Shadow er også et godt bud. Historiemæssigt
> minder de to film meget om hinanden, omend det kun er Drunken Master,
> der er en rigtig Wong Feihong-historie.

Ja, også skuespiller mæssigt :)
Den Koreanske kick-ekspert Hwang Jang Lee spiller jo bad guy i begge film :)
Han stjæler iøvrigt alle de scener han er med i. Ærgeligt han aldrig blev
til mere end det.
Nogle af hans absolut bedste scener kan findes i "Invincible Armour", som
helt klart er et syn værd.

vh Anders

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-07-02 12:41

Anders Nielsen skrev:

> Ja, også skuespiller mæssigt :)

Det må man sige. Jackie Chan er naturligvis hovedperson, og hans mentor,
gammelnissen Yuen Siu Tien, er også med i begge film. Og så må man ikke
glemme, at det er Woo Ping, der stod bag filmene.

> Den Koreanske kick-ekspert Hwang Jang Lee spiller jo bad guy i begge
> film :) Han stjæler iøvrigt alle de scener han er med i.

Ja, han er fabelagtig. Jeg har kun set ham i de to film, så måske skulle
jeg få fat i "Invincible Armour", som du anbefaler.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 30-07-02 12:24

PRESTIJ <prestij@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai4l9m$118vlu$1@ID-101693.news.dfncis.de...
> Ok...jeg håber at der er nogen herinde som som har set eller ser stadig
> gamle kinesiske martial arts film.

Selvfølgelig

> Er der nogen der kan hjælpe mig med titlen til denne film og er den
> ovehovedet kommet på DVD??

Jeps det er Drunken Master. Den er kommet på UK Region2 DVD af Hong Kong
Legends.

vh Anders