Merlin!
Fra : F-P

Dato : 27-07-02 16:18

Hej Gruppe!

Har lige købt og set Merlin på DVD (Kun 25 kr i TP musik marked )

Jeg kunne godt tænke mig at høre andres mening om denne film!

Jeg synes den var ret god når man tager i betragtning at den er lavet til
TV... Der er nogle enkelte ting som jeg ik er helt tilfreds med, men det var
god underholdning fra start til slut (På trods af de næsten 3 timer!!!)

Hvad mener i?

Mvh Peter

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-07-02 17:03

Hej "F-P" <Fedepede@tdcadsl.dk>

> [...]
>god underholdning fra start til slut (På trods af de næsten 3 timer!!!)

Jeg synes den var rigtig god. Jeg kunne godt finde på at købe den hvis
jeg faldt over den et sted.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Herold

Dato : 27-07-02 20:52

> Har lige købt og set Merlin på DVD (Kun 25 kr i TP musik marked )

25 kr!!!!! Jeg tror jeg gav 200 for min (eller var det 100)

> [...]
var
> god underholdning fra start til slut (På trods af de næsten 3 timer!!!)

Den er helt fantastisk. Den, In the Mouth of Madness og Event Horizon fik
mine øjne op for Sam Neill, som er en helt fantastisk skuespiller. Jeg
glæder mig til at se ham som Doc Ock i Spiderman 2.

Hallmark laver nogle fede film, også selvom de er rettet mod deres egen
kanal. Gullivers Rejse med Ted Danson er en af dem, og Alice i Eventyrland
er også temmelig god. Jeg har ikke set hverken Kleopatra eller Attilla, men
jeg kan forestille mig at de også er et kig værd.

Kan du lide Merlin, kan jeg i øvrigt anbefale "Excalibur" med Liam Neeson,
Nigel Terry og Patrick Stewart. Også en rigtig fed film om Kong Arthur og
resten af slænget.

Fra : John Hinge

Dato : 28-07-02 09:51

On 27 jul 2002 Herold was heard to say:

> Kan du lide Merlin, kan jeg i øvrigt anbefale "Excalibur" med Liam
> Neeson, Nigel Terry og Patrick Stewart. Også en rigtig fed film om
> Kong Arthur og resten af slænget.

Oh ja, Excalibur, den er jo nærmest obligatorisk hvis man holder af
rustning og sværd film.
Og så er der jo mange flotte detaljer i den, Helen Mirren var f.eks.
lidt af en babe da den blev lavet.. (og ganske topløs
Og der er nogen afsindig flotte kampscener, både sådan mano a mano
med hest lanse og morgenstjerner, og så de store og komplicerede
hvor en hulens masse folk i rustninger forsøger at pille hinanden
ud af samme med ivrig brug af sværd og andet godt.

Den er så i mere eller mindre grad baseret på 'LaMorte D'Arthur'
som afgjort er en udmærket udgave af Arthur myten.. Jeg har læst
et par stykke af dem (og staver sikkert titlen forkert.. sådan
er jeg bare) Og den her kan jeg godt li.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Tænk hvis man filmatiserede Anita Blake. Buffy i R-Rated.. mhmmm

Fra : F-P

Dato : 28-07-02 10:38

> Kan du lide Merlin, kan jeg i øvrigt anbefale "Excalibur" med Liam Neeson,
> Nigel Terry og Patrick Stewart. Også en rigtig fed film om Kong Arthur og
> resten af slænget.

Lyder spændende! Den må jeg anskaffe mig

Hvornår er den fra? og hvor kan den fås billigst?

Mvh Peter

Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-07-02 11:44

"F-P" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Neeson,

> Lyder spændende! Den må jeg anskaffe mig
>
> Hvornår er den fra? og hvor kan den fås billigst?
>
> Mvh Peter

IMDB er din ven: http://us.imdb.com/Title?0082348

Den kan fås på DVD, sidst jeg så den kostede den 100 kr i de danske
butikker.

Fra : Herold

Dato : 28-07-02 14:41

> Lyder spændende! Den må jeg anskaffe mig
>
> Hvornår er den fra? og hvor kan den fås billigst?

Den er fra 1981, men er overraskende flot, og kan blandt andet fås hos
Dvdoo.

Fra : F-P

Dato : 28-07-02 15:55

> Den er fra 1981, men er overraskende flot, og kan blandt andet fås hos
> Dvdoo.

Jeg søgte efter den på www.dvdpriser.dk og den findes tilsyneladende også i
en "Extented Version" (Som mærkeligt nok er billigere?!)

Er der nogen der ved hvad forskellen er?

Mvh Peter

Fra : John Hinge

Dato : 29-07-02 11:41

On 28 jul 2002 F-P was heard to say:

> Jeg søgte efter den på www.dvdpriser.dk og den findes
> tilsyneladende også i en "Extented Version" (Som mærkeligt nok er
> billigere?!)
>
> Er der nogen der ved hvad forskellen er?

umiddelbart er den eneste versionering jeg kan finde :
http://us.imdb.com/AlternateVersions?0082348
Og der er det imellem en R rating (for Helen Mirren... hehe)
og en PG (nok ikke så mange babser og mindre grafisk vold)

DVDoo's R2 udgave er en (15) hvilket nok må antages at
være R udgaven
Billedet på proshop's side for den der 'extended' er iøvrigt
det samme billede som DVDoo's, så der kan jo være tale om
at proshop tager munden for fuld og kalder den noget den
ikke helt er..

Men en god film, det er den !

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Nikolaj

Dato : 31-07-02 15:26

den kan fås i TP musik lige nu på dvd for 25 kr believe it or not jeg har
netop anskaffet mig den

nik

Fra : F-P

Dato : 31-07-02 18:08

> den kan fås i TP musik lige nu på dvd for 25 kr believe it or not jeg har
> netop anskaffet mig den

Kan Excalibur fåes i TP for 25 kr??????

Mener du ik Merlin????

Mvh Peter

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-08-02 17:03

On Wed, 31 Jul 2002 19:08:24 +0200, "F-P" <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote:

>Kan Excalibur fåes i TP for 25 kr??????
>
>Mener du ik Merlin????

Jeg var i TP i går hvor jeg købte Life of Brian på DVD og der så jeg
Merlin til 25,- men jeg så ikke Excalibur, så du har nok ret.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : F-P

Dato : 01-08-02 18:41

> Jeg var i TP i går hvor jeg købte Life of Brian på DVD og der så jeg
> Merlin til 25,- men jeg så ikke Excalibur, så du har nok ret.

Jeps! Var lige inde på deres hjemmeside... Excalibur koster 100,- så Nicolaj
har nok set forkert!

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 29-07-02 12:18

Arabian Nights er nu også ganske god