Star Wars - E IV - Musik ??
Fra : Casper Sparre

Dato : 26-07-02 15:51

Hey..
I Star Wars Eipsode IV - A New Hope får, Han Solo og Luke hver en medalje
for at have ødelagt The Death Star !! der bliver spillet et stykke musik...
hvis der er nogen der ved hvad det hedder så villle jeg blive meget glad
:))

//Casper aka. RepTail

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-07-02 18:53

"Casper Sparre" <casper@sparre.it> wrote in message
> [...]
musik...
> hvis der er nogen der ved hvad det hedder så villle jeg blive meget glad

Hejsa

På mit SE OST står det som "The Throne Room/End Title."

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-07-02 23:14

Peter Larsen <????Trump@pc.dk> scribbled:

Det er en fanfare/march-udgave af The Force theme også kendt som Bens theme.

Hver gang kraften bliver brugt eller Obi-Wan laver noget kører dette tema.
En undtagelse er, da Luke står og kikker ud over horisonten på Tatooine og
drømmer sig væk. Der skulle det have været Star Wars temaet, der på sin vis
er Lukes tema, men Lucas og Williams besluttede, at det skulle være Force
temaet, da situationen jo netop handler om Lukes længsel væk, spirende
kræfter og drømme. Noget i den stil.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Merete

Dato : 27-07-02 11:13

> [...]
> er Lukes tema, men Lucas og Williams besluttede, at det skulle være Force
> temaet, da situationen jo netop handler om Lukes længsel væk, spirende

Så vidt jeg kan høre, er det også samme musik, der bliver brugt, da Anakin
står på nøjagtig samme sted på Tatooine i 2'eren og er på vej ud for at
redde sin mor ... fin detalje.

/Merete

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-07-02 12:38

Merete <msj@e-box.dk> scribbled:

> Så vidt jeg kan høre, er det også samme musik, der bliver brugt, da
> Anakin står på nøjagtig samme sted på Tatooine i 2'eren og er på vej
> ud for at redde sin mor ... fin detalje.

Det må man sige, men det er jo også det geniale ved at musikken er tematisk
opbygget. Musikken er med til at fortælle historien.