Duelighedsbevis - materiale?
Fra : LH

Dato : 29-07-02 14:29

Hej

Som absolut nybegynder udi den ædle kunst at sejle, kan jeg se at
flere anbefaler at man tager et duelighedsbevis før man kaster sig i
bølgen blå. Denne holdning synes jeg er fin, og jeg har så kigget lidt
nærmere på sådan et bevis.

En ting jeg dog ikke kan finde noget om, er selve materialet man
bruger til "studiet"! Kan man ikke finde det nogen steder på nettet,
eller skal det bestilles?

Hvordan kommer man egentlig videre, hvis man bestemmer sig for at
gennemføre dette duelighedsbevis. På flere hjemmeider står der bare
"...ring til søfartsstyrelsen...", men man skal vel have fat i en
person i sit eget område for at få den nødvendige undervisning?

--
Lasse - Aalborg

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 29-07-02 16:13

"LH" <8wonder@beer.com> wrote in message
> [...]
> "...ring til søfartsstyrelsen...", men man skal vel have fat i en
> person i sit eget område for at få den nødvendige undervisning?

De fleste større sejlklubber har undervisning om vinteren ("tørsejlads") så
du kan lære teorien til duelighedsbeviset. Ligeledes har de sejlerskoler der
sejler om sommeren - og jeg vil anbefale at du melder dig ind i sådan en, så
du også får det praktiske med.

Fra : Kjeld Liisberg

Dato : 29-07-02 21:52

Blandt andet FOF tilbyder kurser - skipper / duelighedsprøver o.s.v.
se under lokale afdelinger på www.fof.dk

Men, jeg er absolut enig i at en sejlklub er et godt sted at starte.

God vind !
Kjeld

Fra : LH

Dato : 30-07-02 21:54

Hej

Tak for svarene, begge to!

Det materiale man bruger kan vel ikke være tophemmeligt, så det må da
kunne findes et sted? Jeg kunne godt tænke mig at sidde og bladre det
igennem, blot for lige at se om det overhovedet var noget man ville gå
videre med!

Findes der en bog, et hæfte, kopier, cd-rom´er etc.....?

--
Lasse

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 30-07-02 23:23

Hej
Der findes en bog ved navn Dulighedsbevis.
Kan købes i div sejler butikke.
Eller lånes på bibliotet.
Jens

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 02-08-02 23:11

Den nye bog hedder 'Duelighedsbogen'. Bibliotekerne har den altid liggende
om sommeren. Den sidste udgave er meget fin, også selvom man er nybegynder.
Men tag nu det bevis alligevel.

Med venlig hilsen

Jens Lundgaard

Fra : Sune

Dato : 31-07-02 01:26

Der findes en CD-rom som bl.a. kan lånes på biblioteket her i Solrød. Den
hedder "lær at sejle" og handler om nogle af emnerne.

Se også på http://www.duelighed.dk

mvh
Sune