Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoklub/interessefællesskab i Vordingborg~
Fra : Lars Holst

Dato : 30-07-02 01:00

Hejsa.

Min kone og jeg, nok mest mig, er begge vældig interesserede i at
fotografere.
Ligeledes er vi vældig interesserede i at komme i kontakt med ligesindede i
det område vi bor.

Desværre har jeg konstateret at den, for os, nærmeste fotoklub ligger i
Nykøbing F. eller Næstved (tror jeg nok).

Hvis nu der skulle være nogle fra området omkring Vordingborg der kunne have
denne interesse kunne vi måske gå sammen om at skabe noget fotoklub-agtigt
eller bare en fælles interessegruppe omhandlende fotografering og
billedbehandling.

For mit vedkommende er jeg for flere år siden overgået til digital
fotografering.

Jeg havde i over 15 år interessen mens det hele var analogt og kemisk
baseret og har aftjent min "værnepligt" i mørkekammeret og lidt i studie og
reprosammenhæng.

Vi forestiller os at det kunne føre til erfaringsudvekslinger, fotosafarier,
inspiration og udvikling, deltagelse i fotokonkurrencer, mere dybde om
perspektivering af emnet "FOTO"

Med Venlig og Håbefuld Hilsen

Lars & Misa

P.S.:
Vi har lige i dag opdaget megapixel.dk og har foreløbig oprettet to mapper
hvortil vi har uploadet ganske få billeder.
Forhåbentlig får vi tid til at uploade nogle flere billeder den kommende
tid.
Se dem på http://www.megapixel.dk/brugere/visbruger.php?id=132

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 30-07-02 09:14

Prøv at kikke på www.fotokritik.dk om det kunne være noget for Jer.

Hilsen Hans

Fra : John Gade

Dato : 02-08-02 08:45

Hej

Jeg synes at i skal starte en fotoklub, det eneste det kræver er at i er
5 personer, og afholder en stiftende generalforsamling, hvor i laver et
sæt vedtægter der kan godkendes. I kan hente hjælp hos folkeoplysnings
sekretariatet i jeres kommune. Jeg vil også gerne hjælpe, jeg har været
med til at starte en fotoklub, og hjulpet andre igang, jeg sidder
forøvrigt i folkeoplysningsudvalget her i Aalborg kommune. Jeg er
formand for Fotoklubben Athena her i Aalborg og kan kontaktes på
Athena's mail :athena@post.cybercity.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 02-08-02 21:56

"John Gade" <j.gade@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ved du så om der ydes økonomisk støtte fra offentlig myndighed til et sådan
projekt?

Og hvis andre fra Vordingborg området med interesse for dette ser disse
indlæg, så giv Jer endelig til kende.
M.V.H.

LH

Fra : Søren Blom

Dato : 03-08-02 02:06

"Lars Holst" <niklasthedolphin@yahoo.dk> skrev

> Ved du så om der ydes økonomisk støtte fra offentlig myndighed til et
sådan
> projekt?

Hvad tænker du på af Økonomisk støtte?

Når du opretter en forening skal dens vedtægter godkendes af din kommunes
Fritids forvaltning og har I så behov for at have lokaler til jeres / din
forening, så kan fritids forvaltningen hjælpe jer med at finde et lokale i
en af kommunens bygninger (som regel skole) som I kan bruge på jeres
klubaftner osv.

Men økonomisk støtte udover det tvivler jeg på.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Lene Baarts

Dato : 03-08-02 08:41

> Og hvis andre fra Vordingborg området med interesse for dette ser disse
> indlæg, så giv Jer endelig til kende.

Hej,
Jeg er interesseret - bor på Møn.

Mange hilsner,
Lene Baarts
http://home20.inet.tele.dk/baarts/

Fra : Lars Holst

Dato : 03-08-02 08:55

Smaddergodt.
Så mangler vi bare et par stykker mere.
Følg denne her tråd lidt endnu indtil vi er nok.

VH.
LH