Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med køb i tyskland?
Fra : Claus Frølund

Dato : 29-07-02 16:42

Hej gruppe!

Nu har jeg fået stykket et kamerasæt sammen, bestående af bla. et Nikon F80,
og samtidig er jeg faldet over en tysk internetforhandler (AC Foto) som er
meget billig, i forhold til danske forhold. Men jeg er blevet lidt
forskrækket, da de på deres hjemmeside skriver at der kan vælges mellem
import og original. Import er samme vare, men noget billigere da der ikke
medfølger et originalt Nikon garantikort og ej heller tysk brugsanvisning.
Et ikke originalt Nikon garantikort betyder vist at der ikke er
verdensgaranti, og delene skal sendes til tyskland hvis de går i stykker, så
det bliver helt sikkert originalversionen, så jeg kan sende delene til Nikon
i DK hvis uheldet er ude. Men TYSK BRUGSANVISNING! Jeg skal da ikke have en
tysk brugsanvisning, men en engelsk, og aller helst en dansk, hvilket dog er
usandsynligt.

Har nogen her erfaring med hvad der følger med af manualer på varer købt i
tyskland?
Hvis delene købes i DK, følger der så dansk manual med, eller er det mange
år siden?

På forhånd tak og med venlig hilsen
Claus Frølund

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-02 17:07

> Hvis delene købes i DK, følger der så dansk manual med, eller er det mange
> år siden?

Jeg har netop købt et (digitalt) kamera her i Danmark hos en fotobutik og
der fulgte, til min store overraskelse, en dansk brugsanvisning med - endda
ret fyldestgørende. Den var ikke "original", forstået på den måde, at den
ikke var på glittet papir med billeder, men en oversættelse af den engelske
på pænt papir (som også fulgte med) med henvisning til skemaer og billeder.

Men ring eller besøg en fotohandler og spørg om dit specifikke produkt - det
er jo som bekendt gratis at spørge

mvh Line

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-02 06:33

On Mon, 29 Jul 2002 17:41:37 +0200, "Claus Frølund"
<frolund@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>tyskland?
>Hvis delene købes i DK, følger der så dansk manual med, eller er det mange

Der fulgte en engelsk manual med til mit Fuji S602 da jeg købte det i
Tyskland.

Mvh Jan

Fra : Erik

Dato : 29-07-02 20:28

> Har nogen her erfaring med hvad der følger med af manualer på varer købt i
> tyskland?

Jeg fik selvfølgelig en tysk manual med min G2'er, men har hentet og
udprintet en
engelsk udgave fra Canon, keine probleme...

Mvh
Erik