Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digital kamera, erfaringer med www.~
Fra : Lars

Dato : 29-07-02 13:50

Hej

Som subj. afslører, så har jeg tænkt mig at købe mit første digital kamera
hos www.digital4u.dk i deres butik på Frederiksberg.
Er der nogen der har gode/dårlig erfaringer med digital4u?

Mvh, Lars

Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-02 14:15

> Som subj. afslører, så har jeg tænkt mig at købe mit første digital kamera
> hos www.digital4u.dk i deres butik på Frederiksberg.
> Er der nogen der har gode/dårlig erfaringer med digital4u?

Jeg var forbi deres butik i sidste uge, da jeg var ude at browse efter
kamera. Jeg vidste på forhånd hvad jeg ville have (Fuji FinePix S602) og
havde efter en uges research udelukket at handle hos tyske webshops - på
trods af de billige priser (ingen havde varen på lager og der var lang
leveringstid). Jeg kom også til den konklusion, at jeg gerne ville betale
lidt mere for at være sikker på at få god og hurtig service hos en butik
lige i nærheden af hvor jeg bor.

Nå, men jeg var altså forbi digital4u.dk butikken, for de så jo ud til at
have Danmarks bedste pris på det kamera, men deres service i butikken var
temmelig dårlig. Jeg kunne ikke få lov til at prøve kameraet inden jeg købte
(har man ikke råd til at have en demomodel?) og der var ifølge sælger ingen
returret (det er vist lovligt nok, men er det ikke lidt tyndt?). De regner
vel med at folk går over i rigtige fotobutikker og prøver varen for derefter
at spare 600,- ved at købe kameraet hos digital4u.

Derefter gik jeg ned i Bingofoto ved siden af (Falkoner Alle i KBH) og fik
jordens bedste service - handlede prisen lidt ned og endte med at få
kameraet til 300,- mere end hos digital4u.dk, men så har jeg også returret,
super service og en, i mine øjne, lidt bedre sikkerhed for at butikken
existerer i hele garantiperioden

Jeg købte dog CF-kort hos digital4u for det var udsolgt hos Bingofoto - men
det overlever jeg nok. Der er trodsalt forskel på et kamera til 8000,- og et
RAM-modul til 1300,-

Jeg var lidt overrasket over digital4u's ringe service ved køb, men kender
en del der har handlet småting hos dem (fx. CF-kort) uden problemer. Jeg ved
dog ikke hvordan deres service er, hvis kameraet fx. skal til rep (får man
en bytter, sendes det til rep i Danmark eller skal det mon helt over til
producenten?) Håber ikke servicen er på det niveau jeg har oplevet.

Hvis du er ligeglad med service vil jeg anbefale dig at købe i Tyskland, da
priserne (til tider) er meget lave. Check lidt rundt (jeg kan give dig en
del adresser på mail, hvis du er interesseret). De giver (på papireret
ihvertfald) 2 års "garanti" (i citationstegn, fordi jeg ikke ved om den
tyske garanti kan sidestilles med den danske). Ang. tyske webshops så check
lige at varen er på lager før du bestiller/betaler! De vil gerne have
pengene før de bestiller noget hjem men i mange tilfælde (jeg undersøgte ca.
10 butikker) havde de ikke varen på lager og der var en leveringstid på ml.
2-4 uger.

mvh Line

Fra : Lars

Dato : 29-07-02 15:06

"Line Wolff" <news@nelja.dk> wrote in message
> [...]
ca.
> 10 butikker) havde de ikke varen på lager og der var en leveringstid på

Jeg har også tænkt på at det nok var sikrere at købe kameraet i en "rigtig"
fotobutik, hvor man er mere sikker på en god service, hvis nu kameraet
skulle være defekt eller noget... Men problemet er at jeg vil ha' et Olympus
3020Z, og de ser ud til at de fleste butikker jeg har kigget i, kun har
3040, eller 4040, som er for dyre til mit budget.
Så det ender jo nok med at jeg må chance lidt, og så købe det i Digital4U,
og evt. lade tvivlen komme dem til gode

Ellers tak for et dejligt langt og udførligt svar

Mvh, Lars

Fra : E.G.C.

Dato : 29-07-02 17:09

"Lars" <IHate@Spam.com> skrev i en meddelelse news:FZb19.9895$ws6.199694@news2.nokia.com...

> "Line Wolff" <news@nelja.dk> wrote in message

Jeg var også på jagt, og kom på "digital4u" da de havde den Nikon coolpix 885 til 5.400,00 jeg søgte. Det var selvfølgelig dyrere
end i Tyskland, der kan det fåes for dkr. 4.300,00. Men jeg ville helst gå ind i en butik og købe kameraet, jeg hader hvis der
kommer reklamationer, at jeg så skal sende o.s.v. Jeg ringede til dem, fik at vide at de kunne have det næste dag over middag. Næste
dag hentede jeg det det var fint nyt i karton aldrig været pakket ud. Alt var som det skulle være, dog var der ingen dansk
ell.svensk manual, nogen siger at det skal der være, når man køber varen i Danmark, men det tør jeg ikke påstå. Eksp. sagde også at
der ingen dansk manual var. Købte også fin taske der til 350,00 i læder med lomme til MBkort.

Mvh.

Ester clasen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-07-02 22:02

On Mon, 29 Jul 2002 18:09:10 +0200, "E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg var også på jagt, og kom på "digital4u" da de havde den Nikon coolpix 885 til 5.400,00 jeg søgte.
>.... dog var der ingen dansk ell.svensk manual, ....
>.... Eksp. sagde også at der ingen dansk manual var.

Hmmm, til min Coolpix 885 hører der en fin 208 siders manual på dansk.
Så en dansk manual findes skam.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-07-02 11:28

> [...]

> være, når man køber varen i Danmark, men det tør jeg ikke påstå. Eksp.
> sagde også at der ingen dansk manual var.

Hej Ester.

Du har krav på en dansk manual til dit kamera!

Det kan Digital4U ikke ændre på ved at advare dig om at den ikke følger
med, når Du køber din vare.

Hvis ikke Digital4U kan skaffe en dansk manual, "inden for en rimelig
tid", har Du krav på at handlen går tilbage. Hvor længe "rimelig tid"
er, er "op til dig at afgøre". Det var det svar jeg fik, da jeg
kontaktede Forbrugerklagenævnet ang. mine problemer med manglende dansk
manual til et kamera købt hos Digital4U (læs evt. mit tidligere indlæg
her i tråden).

Iøvrigt fik jeg følgende at vide hos Canon Danmark A/S (som forresten
gerne ville vide, hvor jeg havde købt kameraet):

"Det er korrekt at alle kameraer skal leveres med dansk manual, og at
alle kameraer leveret fra Canon Danmark ER leveret med en dansk manual."

Desuden kan jeg fortælle, at et sæt med danske manualer, til et Canon
Powershot G2, koster - ca. kr. 300,- excl. moms hos Canon Danmark A/S

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : E.G.C.

Dato : 31-07-02 23:19

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> skrev i en meddelelse news:1fg4udb.uph0eu46pdvkN%henrik.r@mail.dk...
> [...]
>
> Du har krav på en dansk manual til dit kamera!
>
> Det kan Digital4U ikke ændre på ved at advare dig om at den ikke følger

Mange tak Henrik Det var da et dejligt svar. Det er rart nok at kunne læse visse ting på dansk. Det glider lettere ned. Jeg vil
straks gå igang.

Med v.h.

Ester C.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 29-07-02 16:58

Lars <IHate@Spam.com> wrote:

> [...]
> hos www.digital4u.dk i deres butik på Frederiksberg.
> Er der nogen der har gode/dårlig erfaringer med digital4u?

Hej Lars.

Jeg har en lille historie at fortælle om hvad Du måske kan risikere at
komme ud for hos Digital4U!

Jeg købte et Canon Powershot G2 hos Digital4U d. 23. April (i år).
Da jeg kom hjem opdagede jeg at at manualen var på tysk men tænkte ikke
nærmere over det da jeg havde downloadet og læst den på engelsk.

Efter et par dage kontaktede jeg Digital4U og fortalte om den forkerte
manual. "Intet problem - vi venter en sending danske manualer i næste
uge og så kan Du kommer forbi og hente den Fredag". Det var ok med mig
(bortset fra det uhæderlige i, at han hele tiden vidste at jeg købte et
kamera med en tysk manual, uden at sige det til mig da jeg købte
kameraet), så jeg tog ud for at hente min manual som aftalt. Men den var
desværre ikke dukket op, om jeg "ikke kunne ringe om en uge?". Øv.
Så ringede jeg efter en uge - men nej, ingen manual - "den er i
restordre, men hvis Du sender mig en mail så sætter vi dig på en
venteliste"!!! Det troede jeg da at jeg allerede var.

Siden fulgte ca. seks (6) ugers ringeri og mails til Digital4U ("Du må
hellere ringe for at jeg husker dig - altså jeg har ikke glemt dig, men
jeg er alene i butikken og skal udføre arbejde for to").
Dit sidste gange skrev jeg i mine mails og sagde til hans sekretær at
jeg gerne ville kontaktes af bestyreren/ejeren/ekspedienten, men det
skete aldrig.
Først da jeg fik fat i ham og sagde at jeg kommer den og den dag,
medbringende mit kamera, med et krav om at handlen skulle gå tilbage,
fik han den lyse idé, at tage en dansk manual fra et kamera han havde i
butikken og give mig.

Så mit råd er:
Undgå at handle hos Digital4U.
Hvis Du alligevel beslutter dig til at handle hos Digital4U, så undersøg
om varen er som den skal være - bl.a. skal Du lægge mærke til om
manualen er på dansk - og om den overhovedet er der

Jeg tør slet ikke tænke på, hvad jeg skal igennem, hvis mit kamera en
dag skal til reperation.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Lars

Dato : 30-07-02 08:23

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> wrote in message
> [...]
> manualen er på dansk - og om den overhovedet er der
>
> Jeg tør slet ikke tænke på, hvad jeg skal igennem, hvis mit kamera en

Det ser udtil at jeg nok er bedre tjent med at finde et andet sted at
handle... Men jeg er da glad for at jeg fandt ud af det FØR jeg havde købt
mit kamera

Noget helt andet, nu ser jeg lige at www.kamerahuset.dk/ også har Olympus
3020Z, og det er endda et par hundrede kroner billigere end hos digital4U

Nogle erfaringer med www.kamerahuset.dk?

Med venlig hilsen, Lars

Fra : Line Wolff

Dato : 30-07-02 09:20

Hej Lars

Jeg købte et Olympus C2040 der for 1½ år siden og det var godt. Betjeningen
var god, deres viden stor, manualer og tilbehør iorden og jeg kunne teste
kameraet alt hvad jeg orkede inden køb. Butikken er også godt etableret med
mange år på bagen, hvilket er vigtigt for mig - især i disse 2 års garanti
tider

Jeg har også været tilfreds med kameraet, som jeg dog har solgt nu pga.
overgang til nyt. Grunden til at jeg ikke købte hos Kamerahuset denne gang,
var såmend blot, at de ikke førte det mærke jeg ønskede (Fuji).

mvh Line

Fra : J@N

Dato : 30-07-02 11:52

> [...]

> 3020Z, og det er endda et par hundrede kroner billigere end hos digital4U

Kamerahuset er bare stedet for folk der vil handle i en rigtig fotobutik. De
har for det meste varerne på hylden, modsat mange web-butikker, og de kan
konkurrere med web-butikkerne på prisen. Jeg har købt 3 kameraer der indtil
videre og vil også købe det næste der. Har dog aldrig haft brug for deres
service, så den er jeg ikke bekendt med.

Jan

Fra : Benja

Dato : 01-08-02 16:27

Jeg har også længe være på udkig efter Olympus C-3020. Jeg fandt at
www.multiphoto.dk var det billigste. Jeg har dog bestluttet at vente på et
C-4000. Jeg har ikke prøvet at handle med muliti photo, men ud fra deres
hjemmeside ligner det en "rigtig" butik dvs. det er ikke bare en eller anden
gut som har fundet ud af at nu vil han have en internetbutik og handle med
kameraer.

Mvh.
Benja