Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A40 og genopladelige batterier
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-07-02 12:13

Jeg regner med at købe ovenstående, men er nervøs for om man kan bruge 2*1.2
volt (genopladelige) istedet for 2*1.5 volt (normale).

Nogen erfaringer?

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-02 12:42

Det kan du sagtens - og du finder også hurtigt ud af at det er nødvendigt
(digi-cams er noget af det mest strømslugende elektronik på markedet).

Dog er jeg ret sikker på A40 tager 4 stak. batterier ad gangen?!

/Jesper
Canon Ixus V2 (vel stort set samme elektronik som A40, bortset fra Ixus'en
bruger Li-Ion genopladeligt batteri.)

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-02 12:49

> [...]
2*1.2
> volt (genopladelige) istedet for 2*1.5 volt (normale).

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ok-Ja! Masser af erfaringer!) Et helt liv fuldt af dem, og også på
batteriområdet.
Første erfaring er, at man ikke skal bekymre sig, og slet ikke om 2
batterier à 25 kroner stykket.
Alene købet af dem er en berigelse med hensyn til erfaring.
Min kone har et A10 med 4 opladelige batterier.
Jeg købte en oplader fra Brincks elektronik (Lyngby Hovedgade) det er en
Uniross som kan oplade Nikkel-Cadmium batterier (som Canon IKKE anbefaler),
samt Nikkel Metalbatterier, som Canon anbefaler.
Nu kommer det bedste, den kan også oplade de almindelige batterier som du
bruger alt for mange af, selv om det ikke står på den. De sættes i på
Ni-Mh(nikkel-metal) indstillingen og opladeren slukker selv når de er
opladt. En opladning af Ni-Mh og almindelige tager cirka 3 timer!
Denne oplader inklusive 4 Nikkelmetalbatterier koster 195 kroner.
Nikkel metal batterier kan afgive strømmen hurtigere end almindelige
batterier, når der er behov for det. De almindelige kan afgive fuld spænding
i kort tid, så kan strømmen ligesom ikke rigtig løbe hurtigt nok til,
hvorimod nikkelmetal batterierne kan afgive fuld effekt lige meget hvor
hårdt du trækker på dem.
Nu er du en erfaring rigere, så hold nu op med at bekymre dig om bagateller.
Ingen kan ved at bekymre sig lægge en meter til sin tilværelse, se på
fuglene, de bekymrer sig ikke om noget, men lever livet og har glade
dage..gak du hen og gør lige sådan!))(Frit efter Jesus)

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-07-02 18:04

En masse relevant info

> [...]
> fuglene, de bekymrer sig ikke om noget, men lever livet og har glade
> dage..gak du hen og gør lige sådan!))(Frit efter Jesus)

LOL

Takker (og også de andre som bidrog)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-07-02 12:53

Henrik Steen Larsen" skrev i en meddelelse
> Jeg regner med at købe ovenstående, men er nervøs for om man kan bruge 2*1.2
> volt (genopladelige) istedet for 2*1.5 volt (normale).
>
> Nogen erfaringer?

Jo - det fungerer fint !

Jeg har et A40 og bruger nogle opladelige 1600 mah
batterier - købt billigt i Netto - 4 stk for 50 kr og de er meget fine !

Den bruger i øvritgt 4 stk og ikke 2
--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-07-02 13:12

Mit A40 køre fint (150 billeder alle med LCD og mange med flash plus mange
overførelser (ca. 20) til computeren) med 4x1600 mAh batterier + den
oplader (Minwa MW4798) til 199,- fra www.batterier.dk

mvh Frank