Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Overføre billeder til computer
Fra : Finn I

Dato : 28-07-02 16:51

Hej

Jeg håber spørgsmålet tilhører denne gruppe.

Engang var det sådan at når jeg satte min Olympus til computeren (med XP)
kom der en menu op hvor der blev foreslået et nyt bibliotek med dags dato
osv. Når jeg tilslutter den nu siger den bare at der et tilsluttet et ekstra
drev.

Hvordan får jeg den til at komme med den gamle menu igen?

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : JPo

Dato : 28-07-02 21:24

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ekstra
> drev.
>
> Hvordan får jeg den til at komme med den gamle menu igen?

Du er sikkert kommet til at slå guiden fra ved at du har haft valgt "foretag
intet", og at den har skulle huske denne indstilling.

Jeg går ud fra, at du kører på USB-port.

1. Tilkobbel dit digitalkamera

2. Gå ind i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering.

3. Tryk på + ved USB-Controllere.

4. Fjern USB-lagerenhed.

5. Tag kameraet fra og sæt det til igen. Så vil systemet automatisk finde
kameraet igen. Og lad så være med at ændre på instillingen af guiden.

(det virker hos mig)
mvh.
J.Po.

Fra : Finn I

Dato : 28-07-02 22:10

JPo <spamfri_pregeh@adslhome.dk> wrote:
> 5. Tag kameraet fra og sæt det til igen. Så vil systemet automatisk
> finde kameraet igen. Og lad så være med at ændre på instillingen af
> guiden.

Hej
Det virker desværre ikke hos mig. Når jeg sætter den til igen skriver den i
nederste højre hjørne "Ny hardware fundet" og dernæst noget med "...
lagerenhed tilsluttet" og så er alt som før.

mvh
Finn

Fra : JPo

Dato : 28-07-02 22:14

> [...]
> nederste højre hjørne "Ny hardware fundet" og dernæst noget med "...
> lagerenhed tilsluttet" og så er alt som før.

Hvis du har flere USB-porte - kan du skifte port. Det skulle også hjælpe.
jpo

Fra : Finn I

Dato : 28-07-02 22:52

JPo <spamfri_pregeh@adslhome.dk> wrote:
> Hvis du har flere USB-porte - kan du skifte port. Det skulle også
> hjælpe. jpo

Øv, det hjælper heller ikke.

Mvh
Finn

Fra : JPo

Dato : 28-07-02 23:25

I kontrolpanel/Scannere og kameraer har du da en ikon for dit kamera.

Hvis du har dette, da højre klik på ikonen, og under
egenskaber/hændelser/handlinger skal "Kør dette program" være mærket af, og
du skal vælge programmet "Guiden scannere og kameraer"

Har du ikke sådan en ikon - ja så har jeg ikke flere forslag.

mvh.
J.Po

Fra : Finn I

Dato : 28-07-02 23:34

JPo <spamfri_pregeh@adslhome.dk> wrote:
> I kontrolpanel/Scannere og kameraer har du da en ikon for dit
> kamera.
Nej det har jeg ikke

Nå men du skal alligevel have tak for forsøget med at hjælpe

Fra : JPo

Dato : 29-07-02 06:30

Du kunne jo forsøge dig i gruppen: dk.edb.system.ms-windows.

Der er sikkert nogle proffer der.
Held og lykke
mvh.

Jpo.

Fra : Finn I

Dato : 29-07-02 18:20

JPo <spamfri_pregeh@adslhome.dk> wrote:
> Du kunne jo forsøge dig i gruppen: dk.edb.system.ms-windows.
Det ku' jo være. Det prøver jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-02 22:31

> Engang var det sådan at når jeg satte min Olympus til computeren (med XP)
> kom der en menu op hvor der blev foreslået et nyt bibliotek med dags dato

Canon kalder denne feature for "WIA driver" - prøv at se om der ikke skulle
være en tilsvarende driver for dit kamera som du skal indlæse......