Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kodak DX3700 vs. Canon A40
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-07-02 14:46

Efter at have set Merlins tilbudsavis med et Kodak DX3700 m. dokking station
blev jeg fristet til at købe, men på edbpriser.dk faldt jeg samtidig over
Canon A40.

Hvilket kamera vil I vurdere som det bedste?

Det ser ud som om Canon kameraet bruger CompactFlash ram hvorimod Kodak'et
bruger noget MMC/SD kort (som jeg ikke kender i forvejen). Er der nogen
særlig forskel i prisen på disse to typer ram? CompactFlash kan i hvert fald
fås for ca. 500 kr. for 128mb.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-02 12:47

Hej,

MMC/SD (MultiMedia Card / Secure Digital) er ikke så udbredt som Compact
Flash blandt digi-cams. De er dog populære til f.eks. high-end
mobiltelefoner o.l. hvor størrelsen er afgørende. (MMC/SD er væsentligt
mindre).

MMC/SD er også dyrer end CF, og jeg vil umiddelbart mene de er langsommere
pga. det serielle interface (uden jeg dog er sikker i min sag her).

Anyway, har du været forbi www.dpreview.com for at læse reviews om de to
kandidater?!

/Jesper
Ixus V2

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-02 13:04

> [...]
> Canon A40.
>
> Hvilket kamera vil I vurdere som det bedste?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Helt klart Canon A40. Der er slet ingen sammenligning!
Jens
Sony DSC S50

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-07-02 18:10

> station

> Helt klart Canon A40. Der er slet ingen sammenligning!
> Jens
> Sony DSC S50

Fedt!

Det var nemlig også det, som jeg havde "vurderet" var bedst