Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kortllæser-hvad kan de?
Fra : E.G.C.

Dato : 27-07-02 08:06

Hej gruppe
Findes der kortlæsere der kan "gå den anden vej". Altså hente billeder på min PC og lægge dem på f.eks. comp.flach kortet i
kortlæseren.
Mvh.

Ester C.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-07-02 08:18

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d424554$0$130$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej gruppe
> Findes der kortlæsere der kan "gå den anden vej". Altså hente billeder på min PC og lægge dem på f.eks. comp.flach kortet i
> kortlæseren.

Ja - det kan de fleste vist - men min (en billig en fra PRC Data), der
kommer kortlæseren til at fungere som et helt normalt diskdrev,
hvor man kan læse, skrive, slette og alt andet, som man normalt kan
gøre på en disk !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : ha

Dato : 27-07-02 09:48

> [...]
> kommer kortlæseren til at fungere som et helt normalt diskdrev,
> hvor man kan læse, skrive, slette og alt andet, som man normalt kan

Jeps, osse her med en PQI fra PRC-Data.

mvh
ha

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-07-02 15:06

E.G.C. wrote in <3d424554$0$130$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Findes der kortlæsere der kan "gå den anden vej". Altså hente billeder på
> min PC og lægge dem på f.eks. comp.flach kortet i kortlæseren.

Det skulle undre mig meget, hvis du kan finde én, der ikke kan.

Spørgsmålet er bare, hvordan billederne skal ligge, for at kameraet vil
læse dem.
Nogle kameraer leder ikke efter billeder. Hver gang kameraet tager et
billede, skriver det det i en fil. Billeder, som ikke er nævnt i denne fil,
bliver ignoreret.
Andre gange er tricket bare at lægge billederne i den rigtige mappe.
Nogle gange skal billederne have det rigtige navn, i den rigtige mappe, og
måske enda have den rigtige størrelse (i pixels).

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)