Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coolpix 5700
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 26-07-02 10:41

Hej alle.

Efter at have fået nogle uventede penge har jeg i sidste øjeblik ombestemt
mig fra at købe en spejlreflex til et digitalkamera. Jeg har kigget meget på
Nikons Coolpix 5700 (11.500,-) og synes at det ser godt ud. Til kameraet vil
jeg gerne have lidt mere lagerplads end de 16 eller 32 mb der kommer med.
Jeg læste inde på dpreview.com at anmelderen ikke brød sig om Microdrive i
og med det var mekanisk og kunne fejle, samt at det var langsomt. Betyder
det at jeg skal holde mig fra Microdrive eller er det ok?

Er der noget jeg bør købe med til sådan et kamera? Har jeg valgt det
rigtige, hvilke konkurrenter er der i den prisklasse?

Jeg håber i vil dele nogle erfaringer :)

Mvh Mark S. Rasmussen

Fra : Gjøl

Dato : 26-07-02 11:14

Mark S. Rasmussen wrote:
> [...]
> anmelderen ikke brød sig om Microdrive i og med det var mekanisk og
> kunne fejle, samt at det var langsomt. Betyder det at jeg skal holde

Det var en af dem jeg havde på listen da jeg valgte kamera.
Men du behøver da ikke at bruge Microdrive kort, jeg har fravalgt det,
da der er en uddelt mening om at flere små (128-256 MB) er bedre end et
stort. Det koster jo spidsen af en jetjager og er strømslugende og går
det ned mister du en del billeder. Du kan da bare bruge type I til
Nikon.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 26-07-02 11:50

> Det var en af dem jeg havde på listen da jeg valgte kamera.
Købte du det, eller valgte du et andet?

> [...]
> stort. Det koster jo spidsen af en jetjager og er strømslugende og går
> det ned mister du en del billeder. Du kan da bare bruge type I til
På basis af flere meninger tror jeg også jeg vil droppe Microdrive og gå
efter et CF kort. Der er vel ikke noget i vejen for et RiData 512Mb CF kort?

Mvh Mark

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-02 13:56

On Fri, 26 Jul 2002 11:40:48 +0200, Mark S. Rasmussen wrote:

>Efter at have fået nogle uventede penge har jeg i sidste øjeblik ombestemt
>mig fra at købe en spejlreflex til et digitalkamera. Jeg har kigget meget på
>Nikons Coolpix 5700 (11.500,-) og synes at det ser godt ud.

Når jeg kigger på Dansk Fotoagenturs hjemmeside under dette kamera,
står der at det har 8x Nikkor zoom. Hvad svarer det til omsat i
traditionelle brændvidder?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 26-07-02 15:57

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote
> Når jeg kigger på Dansk Fotoagenturs hjemmeside under dette kamera,
> står der at det har 8x Nikkor zoom. Hvad svarer det til omsat i
> traditionelle brændvidder?

35x280 mm

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-07-02 08:08

On Fri, 26 Jul 2002 16:56:46 +0200, Stig Hartvig Nielsen wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote
>
>35x280 mm

Gulp! Ja, det lyder jo næsten som en umulighed at få noget ordentligt
ud af en sådan rækkevidde, men nu tænker jeg jo også i gammeldags
objektiver

Gad vide om det fortegner i yderområderne og om skarphed og
farvegengivelse er perfekt i hele zoom-området?

Hmmm, måske skulle man alligevel anskaffe sig et digitalt som
supplement?

Venlig hilsen
Kurt Hansen