LÆS DETTE
Fra : Broxgaard

Dato : 29-07-02 14:52

Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))

Fra : Brizz

Dato : 29-07-02 15:59

"Broxgaard" <broxgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

En anden gang så skriv lige hvad det handler om isteddet for "LÆS DETTE"
Men en god lille historie. Synd katten ikke selv overlevede.

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Jette

Dato : 29-07-02 17:38

"Broxgaard" skrev:

En god historie.... men man kan jo undre sig over at hun ikke lige smed
katten ud på opgangen, så den trods alt også kunne have reddet livet.

Mvh. Jette
- der altid synes det er mest synd for dyrene

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-07-02 18:06

Det undrer også mig

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-07-02 18:25

> [...]
>
> Mvh. Jette
> - der altid synes det er mest synd for dyrene

Hejsa Jette

Det er ikke altid, at dyr er så samarbejdsvillige i sådanne situationer
... Ved nytårstid 1999 vågnede vi klokken 2 om natten med røg i halsen og
en klar fornemmelse af at der var noget galt.. På vej ned af trappen så
jeg en af vores ( dengang ) 6 katte, men kunne ikke få fat i hende. Da
vi nåede køkkenet var vi omspændt af tyk røg, og inden vi nåede ud til
vores bil begynde ruderne at sprænge.

Da brandvæsenet endelig kom ( boede langt ude på landet ) var jeg i en
hysterisk tilstand hvor jeg bare skreg på mine katte, mens hele den
materielle del af vores liv forsvandt for øjnene af os.. Da jeg
fortalte politiet og brandvæsenet, at jeg - inden vi forlod huset -
havde været nærværende nok til at åbne alle de vinduer jeg kom forbi
"for at kattene kunne komme ud" sagde de bebrejdene til mig "det må man
aldrig gøre - det giver luft / liv til flammerne" .. Men jeg var _så_
ligeglad .. For min skyld kunne hele verden brænde op .. hvis bare jeg
kunne redde mine stakkels katte .. Da morgenens lys dukkede frem og vi
stod alene foran ruinen .. kom fire af mine elskede katte frem fra en
lade .. Det var altså lykkedes dem at komme ud af enten vinduer eller på
anden måde .. Og jeg skal indrømme, at jeg følte at hele den rygende
ruin forsvandt .. for nogle af mine katte var stadig hos mig .. Men
Kiki, som jeg havde mødt på trappen overlevede ikke .. og den dag i dag
ønsker jeg inderligt at jeg havde fået fat i hende .. men hun løb væk
fra mig, og jeg turde ikke løbe tilbage til soveværelset ..

Vi har stadig de fire katte som overlevede. De lugtede af røg længe
efter, og stakkels Peps har den dag i dag traumer. Hun er meget bange
for andre end os selv, og når vi tænder op i kakkelovnen om vinteren får
hun øjne som rundetårn .. og hun ligger aldrig ved varmen !!! Men hun
lever - og havde jeg på nogen mulig måde fået mine sidste to katte med
mig, havde de også levet .. Det jeg vil sige er.. at det kan jo godt
være at kvinden i Tyskland har prøvet at få sin rednings-kat med sig ..
men det er ikke altid vi mennesker kan gøre alt det vi gerne vil ..
Desværre ..

Knus fra Pia
--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Jette

Dato : 29-07-02 23:34

"Pia Lihme Petersen" skrev:
> Det er ikke altid, at dyr er så samarbejdsvillige i sådanne
situationer
[klip]

Nej, det kan jeg godt forestille mig... men man sidder uværligt med dét
spørgsmål i hovedet når man har læst artiklen, og det var bare det jeg
ville påpege... synes der mangler noget i den historie.

Det var absolut ikke fordi jeg ville bebrejde den stakkels dame noget
som helst

Mvh. Jette

Fra : Brizz

Dato : 30-07-02 12:43

> [...]
> jeg en af vores ( dengang ) 6 katte, men kunne ikke få fat i hende. Da
> vi nåede køkkenet var vi omspændt af tyk røg, og inden vi nåede ud til

Trist...

> [...]
> ønsker jeg inderligt at jeg havde fået fat i hende .. men hun løb væk
> fra mig, og jeg turde ikke løbe tilbage til soveværelset ..

Tror jeg også ville have åbnet eller gjort så kattene kunne redde sig selv
når man ikke længere selv kan.

4 katte er bedre end ingen katte.
Trods alt en lidt lykkelig udgang

Mvh Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 30-07-02 13:46

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev i en meddelelse

> 4 katte er bedre end ingen katte.
> Trods alt en lidt lykkelig udgang
>
> Mvh Brian
>
> www.gronaerten.dk

Hej Brian ..

Ja - bestemt ... Selv een kat havde været bedre .. Især fordi vi i alle
de mellemliggene timer mens branden stod på, var overbeviste om, at alle
katte var døde ..

Knus fra Pia