/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Dyrlæge priser!!!!!!!!
Fra : AEK


Dato : 29-07-02 10:51

Dyrlægerne lever sgu godt......
Tilde skal neutraliseres i morgen.
Da jeg er flyttet til en ny by, skal vi have en ny dyrlæge.

Jeg ringer til en i morges. Snakker frem og tilbage. Alt lyder ok. Inden jeg
ringer af, spørger lige til, hvad jeg skal medbringe af penge.
1600 kr. for ovenstående samt øremærkning !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg var nær
trillet ned ad stolen !

Ringer til en anden dyrlæge, som Henrik fra gruppen har anbefalet. Der er
prisen 1185 kr. for det hele, samt en overnatning.
De mener der, at det bedste for katten er, at den er under opsyn hos dem
til næste dag.

Gad vide, hvem jeg / vi valgte ......
Vi blev hurtig enige om, at hvis alle tog 1600 kr. for en neutralisering,
tog vi til vores dyrlæge i Esbjerg, som tager 1200 kr. - OG de er rigtig
søde ved vores rødder.

MEN i morgen ryger min lille mus under kniven - piv, snøft.
Uha, det bliver en laaaaaaaang dag, før end jeg kan ringe om eftermiddagen ,
og høre ad, om alt er gået ok.

Summa summarum :
Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!

Hilsen
Anya ( Som IKKE er nærig, men alt med måde....) & Tilde ( Som er lykkelig
uvidende om, hvad der sker i morgen. ).



------------------------------------------------------
Denne mail er chekket af NAV2002 .



 
 
Anja Lysholm (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Anja Lysholm


Dato : 29-07-02 21:29

> Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!

Nej, det er de i hvert fald ikke! Da jeg boede i Roskilde og havde en kat
der skulle steriliseres, ringede jeg heldigvis også til et par stykker. Ham
jeg valgte, tog vist omkring 7-800 kr. for sterilisation og øremærkning,
hvor andre skulle have omkring 1500. Det plejer også at være dyrere at få
neutraliseret hunkatte end hankatte, men ham her syntes altså ikke der
skulle være forskel. Det var jeg glad for!

Anja



Lisbeth Hviid Jakobs~ (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 29-07-02 22:06


"Anja Lysholm" <removeanjal@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:jyh19.29025$3k2.498466@news010.worldonline.dk...
> > Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!
>
> Nej, det er de i hvert fald ikke! Da jeg boede i Roskilde og havde en kat
> der skulle steriliseres, ringede jeg heldigvis også til et par stykker.
Ham
> jeg valgte, tog vist omkring 7-800 kr. for sterilisation og øremærkning,
> hvor andre skulle have omkring 1500. Det plejer også at være dyrere at få
> neutraliseret hunkatte end hankatte, men ham her syntes altså ikke der
> skulle være forskel. Det var jeg glad for!
>
> Anja

Men tænk nu hvis man under sig rundringning uforvarende ender ved Breth
eller en lignende?

Det der er problemet ved ukendte dyrlæger er jo at man ikke ved hvad det er
for en ka'l man havner ved.

Men i øvrigt synes jeg godt at flere dyrlæger kunne gøre som Breth og
annoncere med i al fald ca. priser, så man vidste hvad man havde at gå
efter.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP
http://ernyoka.somewhere.net/ ~ Star Trek TNG



AEK (30-07-2002)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 30-07-02 07:42

Nej, det er de i hvert fald ikke! Da jeg boede i Roskilde og havde en kat
> der skulle steriliseres, ringede jeg heldigvis også til et par stykker.
Ham
> jeg valgte, tog vist omkring 7-800 kr. for sterilisation og øremærkning,
> hvor andre skulle have omkring 1500.

Ja, de er ret uenige om priser....

Tilde er netop blevet afleveret. Hun er sq lækker.
Jeg tog hende ud af transportkassen og op på et bord - mens jeg talte med
sekretæren.
Straks gør Tilde sig lækker, smider sig på siden og kigger bedårende rundt.
Sekretæren kommenterede, at det tog hun meget fint.

Jeg kan ringe mellem 13 - 13.30 og høre ad, hvordan det er gået.
I morgen efter kl. 09 kan vi hente damen.

Uha, tiden går langsomt fra nu af.....

/ Anya.


> Anja





Sabina Hertzum (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 30-07-02 07:49

Anja Lysholm <removeanjal@danbbs.dk> wrote:
>> Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!
>
> Nej, det er de i hvert fald ikke! Da jeg boede i Roskilde og havde en
> kat der skulle steriliseres, ringede jeg heldigvis også til et par
> stykker. Ham jeg valgte, tog vist omkring 7-800 kr. for sterilisation
> og øremærkning, hvor andre skulle have omkring 1500. Det plejer også
> at være dyrere at få neutraliseret hunkatte end hankatte, men ham her
> syntes altså ikke der skulle være forskel. Det var jeg glad for!

hej anja

du kan vel ike tilfældigvis huske hvad for en dyrlæge det var??
vi bor jo i roskilde og har endnu ikke fundet _dyrlægen_ for os...... og med
vores minimale kendskab til området kan der jo sagtens være et par stykker
der gemmer sig....

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.



Lars Dahl (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 30-07-02 11:01


Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i
news:lFq19.29224$3k2.542764@news010.worldonline.dk
>
> hej anja
>
> du kan vel ike tilfældigvis huske hvad for en dyrlæge det var??
> vi bor jo i roskilde og har endnu ikke fundet _dyrlægen_ for os...... og
med
> vores minimale kendskab til området kan der jo sagtens være et par stykker
> der gemmer sig....
>
> --
> knus sabina
> Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
> Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
> send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Hej Sabina.

Jeg er jo ikke Anja, men jeg vil da alligevel anbefale Himmelev Dyreklinik.
Ikke så meget ud fra deres priser, men ud fra deres faglige niveau.

Mvh Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002


Anja Lysholm (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Anja Lysholm


Dato : 31-07-02 20:21

Hej Sabina

Det var Dyreklinikken Viking - den ligger vist på Helligkorsvej.

Anja



Sabina Hertzum (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 02-08-02 15:10

Anja Lysholm <removeanjal@danbbs.dk> wrote:
> Hej Sabina
>
> Det var Dyreklinikken Viking - den ligger vist på Helligkorsvej.

hmm... dem havde jeg faktisk kontakt til i forbindelse med linda da vi fik
hende og skulle have hende klippet.....
de ville have 1100 plus moms for at bedøve hende og klippe hende med en
trimmer....
det synes jeg altså var vildt i betragtning at hvad det koster at få en kat
kastereret....

men tak for navnet.. selvom jeg nok desværre ikke kommer til at bruge det



--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.



L&F (29-07-2002)
Kommentar
Fra : L&F


Dato : 29-07-02 21:35

i betragtning af, hvad du får for pengene, så er mine 600 givet dårligt ud,
for aflivning af min lille Bibi





Bente Lyngsøe (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Bente Lyngsøe


Dato : 30-07-02 11:22

hvilken dyrelæge havde du i esbjerg??? jeg har dem på dotheasvej, men jeg
syns de er dyre med en kastration alene 1010kr.

Bente


"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:ai3368$vsaug$1@ID-119019.news.dfncis.de...
> Dyrlægerne lever sgu godt......
> Tilde skal neutraliseres i morgen.
> Da jeg er flyttet til en ny by, skal vi have en ny dyrlæge.
>
> Jeg ringer til en i morges. Snakker frem og tilbage. Alt lyder ok. Inden
jeg
> ringer af, spørger lige til, hvad jeg skal medbringe af penge.
> 1600 kr. for ovenstående samt øremærkning !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg var nær
> trillet ned ad stolen !
>
> Ringer til en anden dyrlæge, som Henrik fra gruppen har anbefalet. Der er
> prisen 1185 kr. for det hele, samt en overnatning.
> De mener der, at det bedste for katten er, at den er under opsyn hos dem
> til næste dag.
>
> Gad vide, hvem jeg / vi valgte ......
> Vi blev hurtig enige om, at hvis alle tog 1600 kr. for en neutralisering,
> tog vi til vores dyrlæge i Esbjerg, som tager 1200 kr. - OG de er rigtig
> søde ved vores rødder.
>
> MEN i morgen ryger min lille mus under kniven - piv, snøft.
> Uha, det bliver en laaaaaaaang dag, før end jeg kan ringe om eftermiddagen
,
> og høre ad, om alt er gået ok.
>
> Summa summarum :
> Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!
>
> Hilsen
> Anya ( Som IKKE er nærig, men alt med måde....) & Tilde ( Som er lykkelig
> uvidende om, hvad der sker i morgen. ).
>
>
>
> ------------------------------------------------------
> Denne mail er chekket af NAV2002 .
>
>



AEK (30-07-2002)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 30-07-02 12:46

"Bente Lyngsøe" <amidala@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ai5pcn$if6$1@sunsite.dk...
> hvilken dyrelæge havde du i esbjerg??? jeg har dem på dotheasvej, men jeg
> syns de er dyre med en kastration alene 1010kr.
>
Hej Bente !

Jeg har prøvet dem på Dortheasvej - men de faldt ikke i min smag ( Syntes
ikke, at de var grundige nok den ene gang , vi var der ).
Jeg brugte fremover dem i Frodesgade - dem var jeg utrolig godt tilfreds
med.

/ Anya ( Som netop har haft ringet og hørt, at Tilde er ved at vågne, men
ikke har det specielt godt ).



Bente
>
>




Eva (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 30-07-02 14:13

Hej Bente
Det var godt nok ikke mig spørgsmålet gik til, men da jeg selv bor i Esbjerg
syntes jeg lige jeg vil komme med en kommentar.
Jeg bruger dyrlæge Aagaard i Bramming.
Ikke alene er han utrolig dygtig (min erfaring), men heller ikke så dyr som
dem i Esbjerg.
Jeg betalte 525 kr. for kastration og øremærkning,
Jeg har snakket med flere katteejere der er utrolig glade for ham, så jeg
kan kun anbefale hans klinik.
Også der hvor jeg købte katten (Hjemløse Kates Vel) fik jeg anbefalet at
bruge ham, hvilket jeg har gjort hver gang, lige med en enkelt undtagelse.
Hilsen Eva

Bente Lyngsøe <amidala@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai5pcn$if6$1@sunsite.dk...
> hvilken dyrelæge havde du i esbjerg??? jeg har dem på dotheasvej, men jeg
> syns de er dyre med en kastration alene 1010kr.
>
> Bente
>
>
> "AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:ai3368$vsaug$1@ID-119019.news.dfncis.de...
> > Dyrlægerne lever sgu godt......
> > Tilde skal neutraliseres i morgen.
> > Da jeg er flyttet til en ny by, skal vi have en ny dyrlæge.
> >
> > Jeg ringer til en i morges. Snakker frem og tilbage. Alt lyder ok. Inden
> jeg
> > ringer af, spørger lige til, hvad jeg skal medbringe af penge.
> > 1600 kr. for ovenstående samt øremærkning !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg var nær
> > trillet ned ad stolen !
> >
> > Ringer til en anden dyrlæge, som Henrik fra gruppen har anbefalet. Der
er
> > prisen 1185 kr. for det hele, samt en overnatning.
> > De mener der, at det bedste for katten er, at den er under opsyn hos dem
> > til næste dag.
> >
> > Gad vide, hvem jeg / vi valgte ......
> > Vi blev hurtig enige om, at hvis alle tog 1600 kr. for en
neutralisering,
> > tog vi til vores dyrlæge i Esbjerg, som tager 1200 kr. - OG de er rigtig
> > søde ved vores rødder.
> >
> > MEN i morgen ryger min lille mus under kniven - piv, snøft.
> > Uha, det bliver en laaaaaaaang dag, før end jeg kan ringe om
eftermiddagen
> ,
> > og høre ad, om alt er gået ok.
> >
> > Summa summarum :
> > Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!
> >
> > Hilsen
> > Anya ( Som IKKE er nærig, men alt med måde....) & Tilde ( Som er
lykkelig
> > uvidende om, hvad der sker i morgen. ).
> >
> >
> >
> > ------------------------------------------------------
> > Denne mail er chekket af NAV2002 .
> >
> >
>
>



Brian Olsen (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian Olsen


Dato : 03-08-02 09:25

hej Eva

er det den dyreklinik inde i selve bramming eller den der ligger i
udkanten???
vi er lige flyttet til ribe og hernede er dyrlæge en ting man holder sig væk
fra mewd mindre man har røven fuld af penge og det har jeg jo desværre ikke,
men dyret skal jo tilses hvis han er syg.

Laban er forresten den mest intelligente kat jeg endnu har haft. han fik
besked på da jeg boede i esbjerg at holde sig af vejen ( spangsbjerg
kirkevej) og nu har ude på landet holdr han sig stadig af vejen. dygtig mis!
han slås heller ikke. han sidder stille stritter med pelsen og miauvwer helt
vildt til mor kommer for at finde ham ( han er lidt ynkelig på det punkt),
men nu er det jo så stort herude så mor gider ikke rende rundt for at finde
ham.


Bente ( og Laban der er ude og finde en mus til mor)



"Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4690eb$0$17795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Bente
> Det var godt nok ikke mig spørgsmålet gik til, men da jeg selv bor i
Esbjerg
> syntes jeg lige jeg vil komme med en kommentar.
> Jeg bruger dyrlæge Aagaard i Bramming.
> Ikke alene er han utrolig dygtig (min erfaring), men heller ikke så dyr
som
> dem i Esbjerg.
> Jeg betalte 525 kr. for kastration og øremærkning,
> Jeg har snakket med flere katteejere der er utrolig glade for ham, så jeg
> kan kun anbefale hans klinik.
> Også der hvor jeg købte katten (Hjemløse Kates Vel) fik jeg anbefalet at
> bruge ham, hvilket jeg har gjort hver gang, lige med en enkelt undtagelse.
> Hilsen Eva
>
> Bente Lyngsøe <amidala@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ai5pcn$if6$1@sunsite.dk...
> > hvilken dyrelæge havde du i esbjerg??? jeg har dem på dotheasvej, men
jeg
> > syns de er dyre med en kastration alene 1010kr.
> >
> > Bente
> >
> >
> > "AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ai3368$vsaug$1@ID-119019.news.dfncis.de...
> > > Dyrlægerne lever sgu godt......
> > > Tilde skal neutraliseres i morgen.
> > > Da jeg er flyttet til en ny by, skal vi have en ny dyrlæge.
> > >
> > > Jeg ringer til en i morges. Snakker frem og tilbage. Alt lyder ok.
Inden
> > jeg
> > > ringer af, spørger lige til, hvad jeg skal medbringe af penge.
> > > 1600 kr. for ovenstående samt øremærkning !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg var
nær
> > > trillet ned ad stolen !
> > >
> > > Ringer til en anden dyrlæge, som Henrik fra gruppen har anbefalet.
Der
> er
> > > prisen 1185 kr. for det hele, samt en overnatning.
> > > De mener der, at det bedste for katten er, at den er under opsyn hos
dem
> > > til næste dag.
> > >
> > > Gad vide, hvem jeg / vi valgte ......
> > > Vi blev hurtig enige om, at hvis alle tog 1600 kr. for en
> neutralisering,
> > > tog vi til vores dyrlæge i Esbjerg, som tager 1200 kr. - OG de er
rigtig
> > > søde ved vores rødder.
> > >
> > > MEN i morgen ryger min lille mus under kniven - piv, snøft.
> > > Uha, det bliver en laaaaaaaang dag, før end jeg kan ringe om
> eftermiddagen
> > ,
> > > og høre ad, om alt er gået ok.
> > >
> > > Summa summarum :
> > > Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!
> > >
> > > Hilsen
> > > Anya ( Som IKKE er nærig, men alt med måde....) & Tilde ( Som er
> lykkelig
> > > uvidende om, hvad der sker i morgen. ).
> > >
> > >
> > >
> > > ------------------------------------------------------
> > > Denne mail er chekket af NAV2002 .
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Eva (04-08-2002)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 04-08-02 15:44

Hej Bente
Det må jeg nok sige. Det lyder til at være en rigtig klog kat du har. Kan
jeg ikke låne ham som lærer til Sacha og Tjalfe
Mht. til dyrlægen:
Han ligger i udkanten af Bramming, nærmere betegnet Ribevej 36D.
Og nu vi er ved det kan du da lige få hans tlf.nr. 75173087.
Håber du og Laban bliver lige så glad for ham som vi er.
Faktisk så var Tjalfe så glad for ham, at han skam hellere var blevet hos
ham i Bramming end kørt med tilbage til Esbjerg (Han hader bilture)
Det var rigtig sødt som han smøg sig om benene på ham da vi var der.
Hilsen Eva, Sacha og Tjalfe
Brian Olsen <tojdyr@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4b9375$0$78171$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej Eva
>
> er det den dyreklinik inde i selve bramming eller den der ligger i
> udkanten???
> vi er lige flyttet til ribe og hernede er dyrlæge en ting man holder sig
væk
> fra mewd mindre man har røven fuld af penge og det har jeg jo desværre
ikke,
> men dyret skal jo tilses hvis han er syg.
>
> Laban er forresten den mest intelligente kat jeg endnu har haft. han fik
> besked på da jeg boede i esbjerg at holde sig af vejen ( spangsbjerg
> kirkevej) og nu har ude på landet holdr han sig stadig af vejen. dygtig
mis!
> han slås heller ikke. han sidder stille stritter med pelsen og miauvwer
helt
> vildt til mor kommer for at finde ham ( han er lidt ynkelig på det punkt),
> men nu er det jo så stort herude så mor gider ikke rende rundt for at
finde
> ham.
>
>
> Bente ( og Laban der er ude og finde en mus til mor)
>
>
>
> "Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d4690eb$0$17795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Bente
> > Det var godt nok ikke mig spørgsmålet gik til, men da jeg selv bor i
> Esbjerg
> > syntes jeg lige jeg vil komme med en kommentar.
> > Jeg bruger dyrlæge Aagaard i Bramming.
> > Ikke alene er han utrolig dygtig (min erfaring), men heller ikke så dyr
> som
> > dem i Esbjerg.
> > Jeg betalte 525 kr. for kastration og øremærkning,
> > Jeg har snakket med flere katteejere der er utrolig glade for ham, så
jeg
> > kan kun anbefale hans klinik.
> > Også der hvor jeg købte katten (Hjemløse Kates Vel) fik jeg anbefalet at
> > bruge ham, hvilket jeg har gjort hver gang, lige med en enkelt
undtagelse.
> > Hilsen Eva
> >
> > Bente Lyngsøe <amidala@mail.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:ai5pcn$if6$1@sunsite.dk...
> > > hvilken dyrelæge havde du i esbjerg??? jeg har dem på dotheasvej, men
> jeg
> > > syns de er dyre med en kastration alene 1010kr.
> > >
> > > Bente
> > >
> > >
> > > "AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:ai3368$vsaug$1@ID-119019.news.dfncis.de...
> > > > Dyrlægerne lever sgu godt......
> > > > Tilde skal neutraliseres i morgen.
> > > > Da jeg er flyttet til en ny by, skal vi have en ny dyrlæge.
> > > >
> > > > Jeg ringer til en i morges. Snakker frem og tilbage. Alt lyder ok.
> Inden
> > > jeg
> > > > ringer af, spørger lige til, hvad jeg skal medbringe af penge.
> > > > 1600 kr. for ovenstående samt øremærkning !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg var
> nær
> > > > trillet ned ad stolen !
> > > >
> > > > Ringer til en anden dyrlæge, som Henrik fra gruppen har anbefalet.
> Der
> > er
> > > > prisen 1185 kr. for det hele, samt en overnatning.
> > > > De mener der, at det bedste for katten er, at den er under opsyn hos
> dem
> > > > til næste dag.
> > > >
> > > > Gad vide, hvem jeg / vi valgte ......
> > > > Vi blev hurtig enige om, at hvis alle tog 1600 kr. for en
> > neutralisering,
> > > > tog vi til vores dyrlæge i Esbjerg, som tager 1200 kr. - OG de er
> rigtig
> > > > søde ved vores rødder.
> > > >
> > > > MEN i morgen ryger min lille mus under kniven - piv, snøft.
> > > > Uha, det bliver en laaaaaaaang dag, før end jeg kan ringe om
> > eftermiddagen
> > > ,
> > > > og høre ad, om alt er gået ok.
> > > >
> > > > Summa summarum :
> > > > Dyrlæger er IKKE enige om priser, mildt sagt !!!!
> > > >
> > > > Hilsen
> > > > Anya ( Som IKKE er nærig, men alt med måde....) & Tilde ( Som er
> > lykkelig
> > > > uvidende om, hvad der sker i morgen. ).
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > ------------------------------------------------------
> > > > Denne mail er chekket af NAV2002 .
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Bente Frisk (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Bente Frisk


Dato : 30-07-02 11:46

Hej derude!

Med hensyn til valg af dyrlæge, kan jeg anbefale Den Mobile Dyreklinik
v/Anna Cramer. Den har til huse i Roskilde-området. Det forrygende ved
denne klinik er, at Anna Cramer kommer hjem til misserne, og det er jo
mindre stressende, når de kan behandles i egne omgivelser.

Jeg har en dejlig abyssinier-han (sorel) på 5 år. Da han blev kastreret,
kom Anna Cramer hjem og ordnede det i hans eget hjem. Han kom hurtigt
over operationen, som skete kl. 9.00 og allerede kl. 14.30 ville han ud,
men det fik han selvfølgelig ikke lov til, ikke før han var 100% frisk
igen.

Anna Cramer er utrolig dygtig, og så elsker hun katte. Og så er hun
faktisk ikke særlig dyr. Kastrationen og øremærkningen kostede så vidt jeg
husker ca. 600 kr.

En gang om året kommer hun hjem til Fritte (ja, han hedder faktisk helt
rigtigt Ramses Frisk d. I, men min søn mente ikke, at en kat med respekt
for sig selv kunne hedde Ramses, så derfor bliver han kaldt Fritte), for
at vaccinere Fritte, som også samtidig får et helbredstjek, d.v.s. øre,
øjne, lunger, hjerte, poter o.s.v. det koster 330 kr. Og Fritte-mis er
fuldstændig tryg ved hende.

Med venlig hilsen
Bente Frisk


Sabina Hertzum (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 02-08-02 15:07

Bente Frisk <bef@net.dialog.dk> wrote:
> Hej derude!
>
> Med hensyn til valg af dyrlæge, kan jeg anbefale Den Mobile Dyreklinik
> v/Anna Cramer. Den har til huse i Roskilde-området. Det forrygende ved
> denne klinik er, at Anna Cramer kommer hjem til misserne, og det er jo
> mindre stressende, når de kan behandles i egne omgivelser.


det du skriver her lyder absolut tiltalende... har du evt et telefonnummer
til hende?
og ved du om hun også kan klare en sterrilisation af en hunkat??

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.



Kate (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 02-08-02 15:56

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in
news:Ilw29.89$G3.35728@news010.worldonline.dk:

> det du skriver her lyder absolut tiltalende... har du evt et
> telefonnummer til hende?
> og ved du om hun også kan klare en sterrilisation af en hunkat??
>

Jeg brugte Anna Cramer i nogle år, vistnok 3, men for mine katte var
det yderst stressende. Specielt Sofie og Oliwer gik totalt amok. Sidste
gang Anna var her for en simpel vaccination, var Sofie så skrækslagen
at hun ikke blev sig selv før efter 3 dage. Det ville jeg ikke byde
hende.
Anna har uden problemer kastreret en kanin på mit køkkenbord.

Kate

Carsten Sørensen (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 02-08-02 16:14

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> wrote in message
news:aie6hq$la6$3@sunsite.dk...
> Anna har uden problemer kastreret en kanin på mit køkkenbord.

Uden at antyde noget om din køkkenhygiejne lyder det da ikke specielt
sterilt?!


Carsten Sørensen





Kate (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 02-08-02 16:33

"Carsten Sørensen" <lbb8ule8001@sneakemail.com> wrote in
news:aieedr.14o.1@emfakt.com:

> "Kate" <kate@oliwer.dkligeher> wrote in message
> news:aie6hq$la6$3@sunsite.dk...
>> Anna har uden problemer kastreret en kanin på mit køkkenbord.
>
> Uden at antyde noget om din køkkenhygiejne lyder det da ikke specielt
> sterilt?!

Næ, jeg spurgte faktisk også til det, men hun mente ikke at det var et
problem med så simpel en operation. Kaninen, Carl, levede da også i
adskillige år efter.
Jeg er ikke sikker på at hun vil foretage en sterilisation på et
køkkenbord da det er et helt andet indgreb.

Kate

Denise (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 02-08-02 17:33

Hej
Hun kastrerede Blonde og Dino herhjemme på køkkenbordet for 7 år siden.
Desværre kunne Blonde ikke tåle bedøvelsen, og Anna vidste ikke hvad der var
galt med katten, da han blev sløj 2 dage efter. Hun var ikke så erfaren og
vidste ikke at den type bedøvelse i 1 ud af 1000 (eller var det 100)
tilfælde kan give lungeproblemer hvor det at redde kattens liv drejer sig om
at handle hurtigt og få den rette medicin (måske er det også for meget
forlangt at hun skulle kende symptomerne),men hun anede ikke hvad hun skulle
gøre, katten sad bare tavs og ked af det og man kunne høre noget på hans
lunger. Min egen dyrlæge var heldigvis hjemme, og han vidste med det samme,
at hvis det var Domitor ? bedøvelsen hun havde brugt, så kunne sådan noget i
sjældne tilfælde ske, og iøvrigt var chancerne for overlevelse ikke ret
gode, kun 4 ud af 10 på Landbohøjskole havde klaret den, men med ilt,
vanddrivende, penicillin m.m. fik han reddet Blondes liv, puha.. Nå det er
en længere historie. Anna var meget ulykkelig og sagde hun ikke ville bruge
den bedøvelse mere, når sådan noget kunne ske. Siden dengang kan jeg bedre
lide de gammeldags bedøvelser, hvor katten får lov og sove rusen ud, i
stedet for at få modgift og blive vækket med det samme, det er måske godt
ved hurtige ting, som tandrensning, men sterilisering af hunkatte synes jeg
det er unødvendigt at vække katten med det samme - nå det var vist et
sidespring.
Jeg tror Anna var rimelig ny dengang og mange opdrættere,bl.a. min egen,
brugte hende fordi hun jo kører ud, og det er jo også klart, at hun jo nu
har mere erfaring, men til lidt vanskelige ting foretrækker jeg dyrlæger med
noget bredere/længere erfaring. Har man f.eks. mange katte der kræver
vaccination er det jo meget smart at kunne ringe til en mobil dyrlæge, eller
ved aflivning i hjemmet måske, mit indtryk var, at hun er vældig sød og rar,
og jeg mener iøvrigt også hun selv har Somali katte.
Hilsen Denise
"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev i en meddelelse
news:aie6hq$la6$3@sunsite.dk...
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in
> news:Ilw29.89$G3.35728@news010.worldonline.dk:
>
> > det du skriver her lyder absolut tiltalende... har du evt et
> > telefonnummer til hende?
> > og ved du om hun også kan klare en sterrilisation af en hunkat??
> >
>
> Jeg brugte Anna Cramer i nogle år, vistnok 3, men for mine katte var
> det yderst stressende. Specielt Sofie og Oliwer gik totalt amok. Sidste
> gang Anna var her for en simpel vaccination, var Sofie så skrækslagen
> at hun ikke blev sig selv før efter 3 dage. Det ville jeg ikke byde
> hende.
> Anna har uden problemer kastreret en kanin på mit køkkenbord.
>
> Kate



marianne hellemose (02-08-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 02-08-02 18:08

Denise skrev
<og jeg mener iøvrigt også hun selv har Somali katte.>

Anna Cramer opdrætter "militær-somalier"


--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Denise (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 02-08-02 18:22

Hej
Hvad er det?
Hilsen Denise
"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aiee8u$ppl$1@sunsite.dk...
> Denise skrev
> <og jeg mener iøvrigt også hun selv har Somali katte.>
>
> Anna Cramer opdrætter "militær-somalier"
>
>
> --
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>



Ann K (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Ann K


Dato : 02-08-02 18:25

Marianne skrev:
>Anna Cramer opdrætter "militær-somalier"
Hmmm.... og hva' er så det for nogen??????

Mvh Ann - der sidder med et skævt smil og undrer sig ;)




marianne hellemose (02-08-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 02-08-02 18:35

he he he altså hvis I ser sådan en typisk "kaner"
soldater-film, så er alle meget plyssede, og en korthåret
somali er en aby, eller en somali er en hippie-aby

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Denise (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 02-08-02 19:09

Hihi, til jer der har Aby'er og Somali, pas på de ikke læser det. (holder
lige Dino og Blonde væk, de vil sq ikke kaldes hippie-aby)
Hilsen Denise
"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aiefs5$h1$1@sunsite.dk...
> he he he altså hvis I ser sådan en typisk "kaner"
> soldater-film, så er alle meget plyssede, og en korthåret
> somali er en aby, eller en somali er en hippie-aby
>
> --
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>



Lisbeth Hviid Jakobs~ (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 03-08-02 11:43


"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
news:aiehs6$5uu$1@sunsite.dk...
> Hihi, til jer der har Aby'er og Somali, pas på de ikke læser det. (holder
> lige Dino og Blonde væk, de vil sq ikke kaldes hippie-aby)
> Hilsen Denise
> "marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:aiefs5$h1$1@sunsite.dk...
> > he he he altså hvis I ser sådan en typisk "kaner"
> > soldater-film, så er alle meget plyssede, og en korthåret
> > somali er en aby, eller en somali er en hippie-aby
> >
> > --
> > Marianne
> >
> > Hellemose Somali
> > hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
> >
> > Some people have lives, others have cats
> >

LOOL Så Phumba er altså en plysset somali? *GG*
Yes MA'M!


Grin fra
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP
http://ernyoka.somewhere.net/ ~ Star Trek TNG



Kate (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 03-08-02 18:10

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in
news:aiehs6$5uu$1@sunsite.dk:

> Hihi, til jer der har Aby'er og Somali, pas på de ikke læser det.
> (holder lige Dino og Blonde væk, de vil sq ikke kaldes hippie-aby)
> Hilsen Denise

Nåja, jeg kalder jo Lante for ippiekat nogle gange, det ta'r han ikke
anstød af, han ved nok at jeg mener det kærligt

Kate

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste