abort
Fra : Pia J

Dato : 29-07-02 08:14

Jeg er i den uheldige situation, at sælgerne af vores hus allerede er
flyttet ud. Dvs. at bortset fra kattene måske er løbet hjemmefra i tumulten,
så aner jeg ikke, om de i går fik deres p-pille. Jeg overtager ikke før om
en uge.

Jeg kan altså risikere at når vi engang er flyttet ind, at 2 højgravide
katte pludselig beslutter at flytte hjem igen! Det er IKKE lige det jeg har
brug for... Hvor langt hen i graviditeten ville det være forsvarligt at
fjerne hele balladen? Jeg er ikke tilhænger af metoden, men hvad gør man
med, i værste fald, 10-12 huskattekillinger af ubestemt herkomst ved
juletid? Jeg kan ikke tænke mig et værre tidpunkt (måske bortset fra
industriferien) - bløde pakker osv... Den ene er i øvrigt 8 år - er det
stadig forsvarligt at få killinger i den alder? Hvad er max?

Det har været planen at neutralisere pigerne, men jeg skal jo lige være der
og kunne passe dem ordentligt. Der er 120 km derned...

:Pia

Fra : Mette Svangren

Dato : 29-07-02 08:22

Pia J wrote:

Hvor langt hen i graviditeten ville det
> være forsvarligt at fjerne hele balladen? Jeg er ikke tilhænger af
> metoden, men hvad gør man med, i værste fald, 10-12 huskattekillinger
> af ubestemt herkomst ved juletid?

Hvad den "officielle" grænse er, ved jeg intet om, men jeg kan da fortælle
dig, at da Mormis blev steriliseret, var hun ca. 5 uger henne. Jeg kunne
forestille mig, at når man steriliserer i samme omgang, kan det lade sig
gøre ret sent. Det er nok snarere tanken om at abortere næsten fuldbårne
killingere, fremfor det rent medicinske, der gør det svært.

MVH Mette (der heller ikke orkede flere killinger)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-07-02 18:11

Visse kattehjem kastrerer helt op til fødslen. Personligt synes jeg det er
synd for moren, men hellere det end alt for mange flere uønskede katte

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 29-07-02 21:46

Sælger ringede i dag, og Gert huskede at spørge ham om p-pillerne. JO, de
havde set begge 2 om lørdagen, så de har fået deres piller, så håber jeg at
selv komme i kontakt med damerne nu på lørdag. Og at de klarer sig en uge
alene med små besøg og fodring.

:Pia