Græsplæne
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-07-02 22:23

Hejsa! *S*

Ja jeg bor på oppe på 2. sal og min kat kommer ikke ud... *S*

inspireret af den altan som var lavet om til græsplæne (kan ikke huske
hvem...) Så kunne jeg godt tænke mig at så græs i en vindueskarm... *S*
Selvfølgelig i en flad bakke af en eller anden art! *S*

http://www.valo.dk/vindueskarm.jpg (*G* her er drømme vindueskarmen)

Men er der nogen der ved om der går dyr i sådan noget??? altså ikke katten
men mider/fluer?

og er der nogen der har nogle gode forslag??

jeg går ud fra at det skal klodses lidt op... så der ikke kommer
kondensvand... *S* men det skal jo også kunne bære en 10 kilo tung kat! *S*

MVH Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Pia J

Dato : 29-07-02 06:46

Hvis du skal have løg som på billedet, skal det nok være en altankasse, de
skal lidt ned i dybden. Men tag det fra en altankasse-amatør: jord er TUNGT.
Især vådt. Så hvis du har sådan en hængevindueskarm på en par vinkler, så
tror jeg de bliver lidt trætte...

Og så tror jeg ikke katte har behov for en græsplæne. Hvis de savner at
komme ud, er det ikke græsset, mener jeg.

Men ellers kunne du jo købe sådan en plastsandkasse og stille i et hjørne og
så græs i den. Den er tæt og der er plads til at katten kan vade rundt i
den. Vær dog opmærksom på, at den nok tror det er en kattebakke... Det tager
også lidt tid inden græs er solidt nok til at blive gået på.

:Pia

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 29-07-02 07:10

> [...]
TUNGT.
> Især vådt. Så hvis du har sådan en hængevindueskarm på en par vinkler, så

Vindueskarmen er sådan en der er lavet oven på murværket... hænger altså
ikke i det fri! *S* Så den bliver ikke træt.. *S* blomsterne var nu mest
fordi jeg fandt ud af at programmet kunne tegne dem... *G* der kom det lille
barn frem i mig! *LOL* Så det skal kun være en græsplæne... *S*

> Og så tror jeg ikke katte har behov for en græsplæne. Hvis de savner at
> komme ud, er det ikke græsset, mener jeg.

Nej det er selvfølgelig nok alle de mange indtryk... lyde, dufte og
selvfølgelig den friske luft.

> [...]
og
> så græs i den. Den er tæt og der er plads til at katten kan vade rundt i

Jeg har desværre ikke plads til sådan en sandkasse...

>Vær dog opmærksom på, at den nok tror det er en kattebakke... Det tager
> også lidt tid inden græs er solidt nok til at blive gået på.

Hmmm.... jeg vil godt nok ikke blive glad for at der ligger kattelort i min
vindueskarm! *L*

MVH Mette

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-07-02 13:18

Hej Mette

Det var mig som havde lavet en græsplæne på altanen. *S*
Jeg lavede den ud at en plade som var tryginpreneret og nogle lægter der var
5 cm høje. Men hvis du skal havde den indendørs er det nok en god ide at
tætne den.... Chip og Loui nyder at ligge på græsset og bide i det...så prøv
det da bare af! går det helt galt kan den jo fjernes*LOL*
Jeg ventede 3 uger før de fik lov til at ligge rigtigt på plænen.

Hilsen Randi
http://kattens-osse.homepage.dk