Genialt pibe-renser legetøj !
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 28-07-02 12:35

Hej alle,

ansporet af Niels Peter, Camilla og Nina's besøg hvor Niels Peter viste
mig det fremragende legetøj - Piberensere - fik jeg lige en lille ide
igår.

Jeg tog simpelthen ned og købte en pose piberensere. Og da jeg så sad i
alt min lege kådhed og rodede hele lejligheden til med piberensere,
tænkte jeg:

Man må da kunne andet med dem end bare at folde dem sammen og smide dem
hen ad gulvet !

Så... som tænkt, så gjort - jeg tog tre piberensere, foldede deres ender
sammen så jeg fik en trekant. Så tog jeg tre mere, foldede en i hvert
hjørne, og foldede dem sammen i toppen. Vupti, så var der en pyramide.

Så tog jeg to gange fire rensere og lavede to firkanter. Fire
piberensere mere til at binde dem sammen til en firkant.

Og jeg kan kun sige: Når sådan en står på gulvet, så er der intet i hele
verden der kan stoppe mine kære drenge fra at gå fuldstændigt amok på
den. Hvis den kastes hen over gulvet, så hopper den også lidt, og vælter
rundt. Det kan de SLET ikke stå for...

Og fordelen... når de har raseret den fuldstændigt, så den ligner noget
der er løgn, så ta'r man piberenserne og retter dem ud igen. Vupti,
stort set så god som ny (den er lidt grimmere, men stadig lige sjov at
lege med ).

Det virker i hvert fald helt genialt her hjemme...

Desuden iøvrigt - jeg bruger også sammenfoldede piberensere til Djamal,
fordi han er lidt sky. Jeg tager dem simpelthen og lægger dem i
håndfladen (en af gangen). Kaster dem op i luften, så de ligger lige til
at han kan fange dem når de rammer gulvet. Eller i luften. Når så han
har gjort det (uanset om han fangede den eller ej), så roser jeg ham. På
den måde virker han mere tilbøjelig til at ville nusse, og dermed kan
jeg så komme tættere på ham. Det er som om han bedre kan acceptere at
når han har gjort noget godt, så får han en gang nusseri som belønning.

Så... prøv evt. det hvis du har en lidt sky kat, det virker også fint
her hjemme

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-07-02 14:04

Og så er det BILLIGT - og garanteret uden hunde/kattepels

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-07-02 15:22

Nina skrev
<Og så er det BILLIGT - og garanteret uden hunde/
kattepels>

I hvertfald de første 2 minutter *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 28-07-02 14:49

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse

(...)
> Vupti,
> stort set så god som ny (den er lidt grimmere, men stadig lige sjov at
> lege med ).

De fleste katte synes faktisk, de bliver bedre og bedre, jo mere snaskede,
ulækre og gennemtyggede, de bliver ...

> Det virker i hvert fald helt genialt her hjemme...

De to drenge er i hvert fald heldige, at de har sådan en kreativ "Far"

Niels Peter

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-07-02 23:57

In article <3d43f6d4$0$16789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Niels
Peter <mail@bluewhite.dk> wrote:

> De fleste katte synes faktisk, de bliver bedre og bedre, jo mere snaskede,
> ulækre og gennemtyggede, de bliver ...

Jah- vores hit hedder piberenser-edderkopper - og de er allerbedst når
de er godt gennemgumlede og har været druknet i vandskålen og oppe i
tørkosten adskillige gange. (Yrk!)

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-07-02 18:17

> Så... som tænkt, så gjort - jeg tog tre piberensere, foldede deres ender
> sammen så jeg fik en trekant. Så tog jeg tre mere, foldede en i hvert
> hjørne, og foldede dem sammen i toppen. Vupti, så var der en pyramide.

Det lyder helt vildt godt!!! *S* vi skulle vel ikke være så heldige at der
kommer et billede på et tidspunkt?!?! *S*

MVH Mette (som elsker at se billeder)

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 29-07-02 00:01

In article <ai18j0$8v5$1@sunsite.dk>, rollike@frederiksen.mail.dk
says...

> Det lyder helt vildt godt!!! *S* vi skulle vel ikke være så heldige at der
> kommer et billede på et tidspunkt?!?! *S*

Hejsa,

jeg skal sørge for at der kommer billeder i løbet af et par dage, når
jeg får konstrueret et par stykker som kan være friske til photo-shootet

--
Jacob Saaby Nielsen