|
| Stamtavle-artiklen er færdig :-) Fra : Katrine Nederby |
Dato : 27-07-02 13:38 |
|
-Tror jeg nok.
Gider i tage et kig igen og vurdere resultatet?
http://pandoras_burmese.tripod.com/Burmeser/id28.html
Der er kommet billeder af div. dokumenter med nu, og så har jeg flettet
jeres tilføjelser ind hist og pist. -Har dog ikke nævnt stamtavlerne fra
Dansk Racekatteunion særskilt, da jeg mener, de hører under de hjemmelavede.
Tak for hjælpen
Mange hilsner
Katrine (Der igen er ca. 100 indlæg bagude; Hvorfor er i også så aktive )
| |
Jette (30-07-2002)
| Kommentar Fra : Jette |
Dato : 30-07-02 20:53 |
| | |
V.Lerche & S.Anderse~ (30-07-2002)
| Kommentar Fra : V.Lerche & S.Anderse~ |
Dato : 30-07-02 20:57 |
|
Ja, jeg kan desværre ikke se artiklen, den melder fejl. Øv!
Hilsen Vibeke
--
| |
Katrine Nederby (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 31-07-02 03:34 |
|
Hej Vibeke.
Det er det sædvanlige problem med min tåbelige URL
Jeg har nu lagt hele artiklen på dens egen side på en adr. som du vist nok
også kan komme ind på (håber jeg)
http://beydana.tripod.com/a1
Det gik lidt stærkt med at kopiere det hele, så hvis nogen falder over fejl,
er I velkomne til at råbe op.
Mange hilsner
Katrine
| |
Grit Wessel (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Grit Wessel |
Dato : 31-07-02 10:34 |
|
Hej Katrine
Jeg synes, at det er lidt syndt, at du kun har billeder af de gamle
stamtavler. Skal jeg ikke skanne en ny til dig?
MVH Grit
--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
To sort-hvide hunkillinger til salg!
| |
Katrine Nederby (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 31-07-02 11:27 |
|
"Grit Wessel" skrev:
> Jeg synes, at det er lidt syndt, at du kun har billeder af de gamle
> stamtavler. Skal jeg ikke skanne en ny til dig?
Meget gerne Det ville være rart at kunne fremvise den også, og det varer
nok lidt, før jeg får mit eget eksemplar.
Jeg har sørget for at fjerne adresser på opdrættere/tidligere ejere fra de
af mine egne papirer, jeg har brugt. Jeg har ladet div. navne og
stambogsnumre stå, men du afgør naturligvis selv, hvor meget der skal ses af
dine. Og så får du et link ved billederne med tak for udlån
Mange hilsner
Katrine
| |
Grit Wessel (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Grit Wessel |
Dato : 31-07-02 13:41 |
|
> Meget gerne Det ville være rart at kunne fremvise den også, og det
varer
> nok lidt, før jeg får mit eget eksemplar.
Hej Katrine
Jeg har lige sendt Galadriels stamtavle til dig. Jeg har desværre ikke nogen
nye stamtavler med dyrlægestempler osv. bagpå. Killingerne skal først
vaccineres på mandag og Galadriel fik begge sine vaccinationsstempler på sin
svenske stamtavle.
MVH Grit
--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
To sort-hvide hunkillinger til salg!
| |
Katrine Nederby (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 31-07-02 03:50 |
|
"Jette" skrev .
> Jeg har fluks oprettet et link under kategorien "Avl" på vores
> hjemmeside, til din flotte artikel
Tak
Jeg havde jo egentlig planer om, at hele molevitten skulle på gruppens
hjemmeside, så snart I havde godkendt den, men jeg kan godt se, det er lidt
besværligt med alle de links, jeg har proppet ind i teksten (-Eller kan det
godt lade sig gøre?). Jeg har nu istedet lavet en "privatadresse" til
artiklen (uden reklamer), så måske er dette link bedre:
http://beydana.tripod.com/a1
Flere har problemer med _ i adressen på min egen side, så den er nok ikke så
god at linke til
Og så har jeg lige en lille kommentar til album'ene på hjemmesiden (ville
egentlig have mailet dig, men nu skriver jeg det så lige her istedet; Håber
det er ok?). Jeg har lige oprettet 6 mapper i mit eget album (Er ikke så god
til at begrænse mig ), og det fungerede perfekt *S*, men jeg undrede mig
over, at man kun kan se 4 ikoner. Resten af mine mapper skal man finde ved
at kigge under mit navn på listen. Og jeg kan se, at et par stykke andre med
mere end 4 mapper har samme "problem". -Eller er det kun hos mig, det ser
sådan ud?
Mange hilsner
Katrine
| |
Thomas Jørgensen (31-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 31-07-02 08:20 |
|
Har lige læst din flotte artikel. TAK så blev jeg det klogere :)
Randi
"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ai7ikr$jcv$1@sunsite.dk...
>
> "Jette" skrev .
>
> > Jeg har fluks oprettet et link under kategorien "Avl" på vores
> > hjemmeside, til din flotte artikel
>
> Tak
>
> Jeg havde jo egentlig planer om, at hele molevitten skulle på gruppens
> hjemmeside, så snart I havde godkendt den, men jeg kan godt se, det er
lidt
> besværligt med alle de links, jeg har proppet ind i teksten (-Eller kan
det
> godt lade sig gøre?). Jeg har nu istedet lavet en "privatadresse" til
> artiklen (uden reklamer), så måske er dette link bedre:
>
> http://beydana.tripod.com/a1
>
> Flere har problemer med _ i adressen på min egen side, så den er nok ikke
så
> god at linke til
>
> Og så har jeg lige en lille kommentar til album'ene på hjemmesiden (ville
> egentlig have mailet dig, men nu skriver jeg det så lige her istedet;
Håber
> det er ok?). Jeg har lige oprettet 6 mapper i mit eget album (Er ikke så
god
> til at begrænse mig ), og det fungerede perfekt *S*, men jeg undrede mig
> over, at man kun kan se 4 ikoner. Resten af mine mapper skal man finde ved
> at kigge under mit navn på listen. Og jeg kan se, at et par stykke andre
med
> mere end 4 mapper har samme "problem". -Eller er det kun hos mig, det ser
> sådan ud?
>
> Mange hilsner
> Katrine
>
>
>
| |
V.Lerche & S.Anderse~ (31-07-2002)
| Kommentar Fra : V.Lerche & S.Anderse~ |
Dato : 31-07-02 13:42 |
|
Hej
ja, nu kan jeg også læse artiklen.
Den er rigtig flot !
Jeg undrede mig lige over en enkelt ting: fører man katte fra Tica over i
Fife uden problemer? Jeg troede kun det gjaldt den engelske og CFA.
Hilsen Vibeke
| |
Katrine Nederby (01-08-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 01-08-02 12:33 |
|
"V.Lerche & S.Andersen" :
> Jeg undrede mig lige over en enkelt ting: fører man katte fra Tica over i
> Fife uden problemer? Jeg troede kun det gjaldt den engelske og CFA.
-Det gælder også TICA
Ihvertfald iflg. avls- og registreringsreglerne; Smider lige hele afsnittet
her:
4.3.2
Overførsel af kat fra anden organisation/klub som ikke er medlem i FIFe
I forbindelse med registrering af kat, som skal overføres fra et ikke
FIFe-medlem, er det op til det importerende FIFe-medlem, at bedømme
troværdigheden hos denne independentorganisation, og hvordan den importerede
kat skal registreres. Officielle stamtavler fra independentorganisationer
kan føres over i LO- eller RIEX-stambogen, under forudsætning af, at de
opfylder de tidligere nævnte krav og at de er kontrollerede med hensyn til
genetiske principper.
Hvis den eksporterende organisation/klub benytter sig af transfer, skal
transferen medsendes, når den importerede kat skal registreres i LO- eller
RIEX-stambogen.
Katte som overføres fra andet forbund kan ikke beholde deres titler.
Forfædres titler kan beholdes i stamtavlen.
Felis Danica's Nationale regler:
For overførelse af kat fra en ikke FIFe tilsluttet organisation til Felis
Danica, kræves at katten er officielt registreret. Registreringen skal være
udfærdiget af det respektive forbunds officielle stambogsfører.
Katte i anerne, som ikke er FIFe registrerede, kan beholde deres titler.
Stamtavler fra andre organisationer/forbund skal først vurderes i FD's
avlsråd/FU (undtagen katte registrerede i CFA, TICA og GCCF ) inden
registrering i Felis Danica's stambog kan ske.
Mange hilsner
Katrine.
| |
V.Lerche & S.Anderse~ (01-08-2002)
| Kommentar Fra : V.Lerche & S.Anderse~ |
Dato : 01-08-02 13:07 |
|
Hej
Tak skal du have
Egentligt er det lidt underligt. Sæt en opdrætter, der er blevet ekskluderet
af Fife, melder sig i Tica (eller en af de andre to organisationer) og får
sine killinger stambogsført her, så kan de efter et salg så let som
ingenting få Fife-stamtavler.
Vi ved jo at der findes folk der vil benytte alle muligheder og smuthuller.
Hilsen Vibeke
--
| |
Katrine Nederby (02-08-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 02-08-02 11:51 |
|
"V.Lerche & S.Andersen" skrev :
> Egentligt er det lidt underligt. Sæt en opdrætter, der er blevet
ekskluderet
> af Fife, melder sig i Tica (eller en af de andre to organisationer) og får
> sine killinger stambogsført her, så kan de efter et salg så let som
> ingenting få Fife-stamtavler.
Det synes jeg også er noget rod. Hvis sådan et "frit overførsels system"
skal fungere optimalt, bør forbundene måske have en fælles
"black-liste". -Altså hvis man ekskluderes af et af forbundene, kan man
heller ikke være medlem af de øvrige. Men det bliver nok også for besværligt
at adminstrere, da det vil kræve nogle fælles vedtægter/normer. Måske burde
Felis Danica "bare" vurdere alle stamtavler, som ønskes overført og så også
afvise de, der kommer fra opdrættere, der er blevet ekskluderet af FD/FIFe,
uanset hvor de nu er medlem. -Selvom det i virkeligheden nok er de færreste
af de stamtavler, som ønskes overført, der havner i den kategori; Jeg har
ingen anelse om, hvordan tallene ser ud(?). -Bare lidt strøtanker
Mange hilsner
Katrine
| |
Jette (06-08-2002)
| Kommentar Fra : Jette |
Dato : 06-08-02 19:54 |
| | |
Katrine Nederby (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 07-08-02 12:12 |
|
"Jette"
> Jeg har nu også rettet linket på vores hjemmeside til:
> http://beydana.tripod.com/a1/
>
> Men jeg vil meget gerne lægge den direkte på vores hjemmeside, hvis du
> har lyst til det?
Hej Jette.
Det må du meget gerne
Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem tilhører jo
Grit. -Grit?
Mange hilsner
Katrine
| |
Grit Wessel (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Grit Wessel |
Dato : 07-08-02 12:12 |
|
> Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem tilhører
jo
> Grit. -Grit?
Brug dem bare - de er jo lavet til den artikel
MVH Grit
--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Sort-hvid hunkilling til salg!
| |
Jette (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Jette |
Dato : 07-08-02 21:59 |
|
"Katrine Nederby" skrev:
> > Jeg har nu også rettet linket på vores hjemmeside til:
> > http://beydana.tripod.com/a1/
> >
> > Men jeg vil meget gerne lægge den direkte på vores hjemmeside, hvis
du
> > har lyst til det?
>
> Hej Jette.
>
> Det må du meget gerne
>
> Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem
tilhører jo
> Grit. -Grit?
Nu er dit værk lagt på hjemmesiden under "Avl":
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=29
... og jeg kan vidst roligt takke på alles vegne for det store arbejde du
har gjort
Mvh. Jette
| |
Camilla Baird (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Camilla Baird |
Dato : 07-08-02 23:00 |
|
On 07/08/2002 22:59, in article ais1l9$jei$1@news.cybercity.dk, "Jette"
<jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote:
> "Katrine Nederby" skrev:
>>> Jeg har nu også rettet linket på vores hjemmeside til:
>>> http://beydana.tripod.com/a1/
>>>
>>> Men jeg vil meget gerne lægge den direkte på vores hjemmeside, hvis
> du
>>> har lyst til det?
>>
>> Hej Jette.
>>
>> Det må du meget gerne
>>
>> Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem
> tilhører jo
>> Grit. -Grit?
>
> Nu er dit værk lagt på hjemmesiden under "Avl":
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=29
>
> .. og jeg kan vidst roligt takke på alles vegne for det store arbejde du
> har gjort
>
> Mvh. Jette
>
>
Det er en superflot artikel! Jeg har kun fundet en lille skønhedsfejl -
linken på forsiden til "papirarbejdet" re registrering af killinger fører
til artiklen om avlsforbud... Den bør vel ret beste føre til "stamtavler -
hvordan" artiklen...
Mvh Camilla
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk
| |
Katrine Nederby (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Katrine Nederby |
Dato : 08-08-02 12:06 |
|
Hej Jette.
> Nu er dit værk lagt på hjemmesiden under "Avl":
Iiiih, hvor er du altså hurtig; Tak *S*
Det ser godt ud og er jo bygget op præcis som jeg ønskede mig *S* Men jeg
snublede over et par links, der ikke virker (udover "papirarbejdet", som
Camilla nævner):
I teksten Stamtavler - Hvordan, virker de links, der fører til siderne
Kryptorchisattest, Navlebrokattest og Titelblad ikke (dem, der er i selve
teksten). Og så bliver jeg ved med at opdage komma-/stavefejl (*suk* -Det er
nok derfor, man bør have en anden til at læse korrektur), men det kigger jeg
lige nærmere på i weekenden
> .. og jeg kan vidst roligt takke på alles vegne for det store arbejde du
> har gjort
Jammen selv tak da. -Gruppen er jo en evig inspirationskilde Og det var
nu ganske rart at få nærlæst div. regler
Mange hilsner
Katrine
| |
Jette (09-08-2002)
| Kommentar Fra : Jette |
Dato : 09-08-02 18:00 |
|
"Katrine Nederby" skrev:
> Det ser godt ud og er jo bygget op præcis som jeg ønskede mig *S* Men
jeg
> snublede over et par links, der ikke virker (udover "papirarbejdet",
som
> Camilla nævner):
> I teksten Stamtavler - Hvordan, virker de links, der fører til siderne
> Kryptorchisattest, Navlebrokattest og Titelblad ikke (dem, der er i
selve
> teksten). Og så bliver jeg ved med at opdage komma-/stavefejl
(*suk* -Det er
> nok derfor, man bør have en anden til at læse korrektur), men det
kigger jeg
> lige nærmere på i weekenden
Så skulle diverse småfejl være korrigeret
Jeg har fjernet en hel del overflødig HTML kode i dokumenterne, så jeg
vil nødig hen og rette dem til igen, når du har rettet slåfejl. Jeg
sender dig derfor lige mine filer, så du kan rette i dem og sende dem
retur.
Mvh. Jette
| |
|
|