Stamtavle-artiklen er færdig :-)
Fra : Katrine Nederby

Dato : 27-07-02 13:38

-Tror jeg nok.
Gider i tage et kig igen og vurdere resultatet?

http://pandoras_burmese.tripod.com/Burmeser/id28.html

Der er kommet billeder af div. dokumenter med nu, og så har jeg flettet
jeres tilføjelser ind hist og pist. -Har dog ikke nævnt stamtavlerne fra
Dansk Racekatteunion særskilt, da jeg mener, de hører under de hjemmelavede.

Tak for hjælpen

Mange hilsner
Katrine (Der igen er ca. 100 indlæg bagude; Hvorfor er i også så aktive )

Fra : Jette

Dato : 30-07-02 20:53

"Katrine Nederby" skrev:
> -Tror jeg nok.
> Gider i tage et kig igen og vurdere resultatet?
>
> http://pandoras_burmese.tripod.com/Burmeser/id28.html

Jeg har fluks oprettet et link under kategorien "Avl" på vores
hjemmeside, til din flotte artikel

Mvh. Jette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-07-02 20:57

Ja, jeg kan desværre ikke se artiklen, den melder fejl. Øv!
Hilsen Vibeke

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-07-02 03:34

Hej Vibeke.

Det er det sædvanlige problem med min tåbelige URL
Jeg har nu lagt hele artiklen på dens egen side på en adr. som du vist nok
også kan komme ind på (håber jeg)

http://beydana.tripod.com/a1

Det gik lidt stærkt med at kopiere det hele, så hvis nogen falder over fejl,
er I velkomne til at råbe op.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Grit Wessel

Dato : 31-07-02 10:34

Hej Katrine

Jeg synes, at det er lidt syndt, at du kun har billeder af de gamle
stamtavler. Skal jeg ikke skanne en ny til dig?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-07-02 11:27

"Grit Wessel" skrev:
> Jeg synes, at det er lidt syndt, at du kun har billeder af de gamle
> stamtavler. Skal jeg ikke skanne en ny til dig?

Meget gerne Det ville være rart at kunne fremvise den også, og det varer
nok lidt, før jeg får mit eget eksemplar.

Jeg har sørget for at fjerne adresser på opdrættere/tidligere ejere fra de
af mine egne papirer, jeg har brugt. Jeg har ladet div. navne og
stambogsnumre stå, men du afgør naturligvis selv, hvor meget der skal ses af
dine. Og så får du et link ved billederne med tak for udlån

Mange hilsner
Katrine

Fra : Grit Wessel

Dato : 31-07-02 13:41

> Meget gerne Det ville være rart at kunne fremvise den også, og det
varer
> nok lidt, før jeg får mit eget eksemplar.

Hej Katrine

Jeg har lige sendt Galadriels stamtavle til dig. Jeg har desværre ikke nogen
nye stamtavler med dyrlægestempler osv. bagpå. Killingerne skal først
vaccineres på mandag og Galadriel fik begge sine vaccinationsstempler på sin
svenske stamtavle.

MVH Grit

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-07-02 03:50

"Jette" skrev .

> Jeg har fluks oprettet et link under kategorien "Avl" på vores
> hjemmeside, til din flotte artikel

Tak

Jeg havde jo egentlig planer om, at hele molevitten skulle på gruppens
hjemmeside, så snart I havde godkendt den, men jeg kan godt se, det er lidt
besværligt med alle de links, jeg har proppet ind i teksten (-Eller kan det
godt lade sig gøre?). Jeg har nu istedet lavet en "privatadresse" til
artiklen (uden reklamer), så måske er dette link bedre:

http://beydana.tripod.com/a1

Flere har problemer med _ i adressen på min egen side, så den er nok ikke så
god at linke til

Og så har jeg lige en lille kommentar til album'ene på hjemmesiden (ville
egentlig have mailet dig, men nu skriver jeg det så lige her istedet; Håber
det er ok?). Jeg har lige oprettet 6 mapper i mit eget album (Er ikke så god
til at begrænse mig), og det fungerede perfekt *S*, men jeg undrede mig
over, at man kun kan se 4 ikoner. Resten af mine mapper skal man finde ved
at kigge under mit navn på listen. Og jeg kan se, at et par stykke andre med
mere end 4 mapper har samme "problem". -Eller er det kun hos mig, det ser
sådan ud?

Mange hilsner
Katrine

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 31-07-02 08:20

Har lige læst din flotte artikel. TAK så blev jeg det klogere :)

Randi

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 31-07-02 13:42

Hej
ja, nu kan jeg også læse artiklen.
Den er rigtig flot !
Jeg undrede mig lige over en enkelt ting: fører man katte fra Tica over i
Fife uden problemer? Jeg troede kun det gjaldt den engelske og CFA.
Hilsen Vibeke

Fra : Katrine Nederby

Dato : 01-08-02 12:33

"V.Lerche & S.Andersen" :

> Jeg undrede mig lige over en enkelt ting: fører man katte fra Tica over i
> Fife uden problemer? Jeg troede kun det gjaldt den engelske og CFA.

-Det gælder også TICA

Ihvertfald iflg. avls- og registreringsreglerne; Smider lige hele afsnittet
her:

4.3.2
Overførsel af kat fra anden organisation/klub som ikke er medlem i FIFe

I forbindelse med registrering af kat, som skal overføres fra et ikke
FIFe-medlem, er det op til det importerende FIFe-medlem, at bedømme
troværdigheden hos denne independentorganisation, og hvordan den importerede
kat skal registreres. Officielle stamtavler fra independentorganisationer
kan føres over i LO- eller RIEX-stambogen, under forudsætning af, at de
opfylder de tidligere nævnte krav og at de er kontrollerede med hensyn til
genetiske principper.

Hvis den eksporterende organisation/klub benytter sig af transfer, skal
transferen medsendes, når den importerede kat skal registreres i LO- eller
RIEX-stambogen.

Katte som overføres fra andet forbund kan ikke beholde deres titler.
Forfædres titler kan beholdes i stamtavlen.

Felis Danica's Nationale regler:
For overførelse af kat fra en ikke FIFe tilsluttet organisation til Felis
Danica, kræves at katten er officielt registreret. Registreringen skal være
udfærdiget af det respektive forbunds officielle stambogsfører.

Katte i anerne, som ikke er FIFe registrerede, kan beholde deres titler.

Stamtavler fra andre organisationer/forbund skal først vurderes i FD's
avlsråd/FU (undtagen katte registrerede i CFA, TICA og GCCF ) inden
registrering i Felis Danica's stambog kan ske.

Mange hilsner
Katrine.

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 01-08-02 13:07

Hej
Tak skal du have
Egentligt er det lidt underligt. Sæt en opdrætter, der er blevet ekskluderet
af Fife, melder sig i Tica (eller en af de andre to organisationer) og får
sine killinger stambogsført her, så kan de efter et salg så let som
ingenting få Fife-stamtavler.
Vi ved jo at der findes folk der vil benytte alle muligheder og smuthuller.
Hilsen Vibeke

Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-08-02 11:51

"V.Lerche & S.Andersen" skrev :

> [...]
> af Fife, melder sig i Tica (eller en af de andre to organisationer) og får
> sine killinger stambogsført her, så kan de efter et salg så let som

Det synes jeg også er noget rod. Hvis sådan et "frit overførsels system"
skal fungere optimalt, bør forbundene måske have en fælles
"black-liste". -Altså hvis man ekskluderes af et af forbundene, kan man
heller ikke være medlem af de øvrige. Men det bliver nok også for besværligt
at adminstrere, da det vil kræve nogle fælles vedtægter/normer. Måske burde
Felis Danica "bare" vurdere alle stamtavler, som ønskes overført og så også
afvise de, der kommer fra opdrættere, der er blevet ekskluderet af FD/FIFe,
uanset hvor de nu er medlem. -Selvom det i virkeligheden nok er de færreste
af de stamtavler, som ønskes overført, der havner i den kategori; Jeg har
ingen anelse om, hvordan tallene ser ud(?). -Bare lidt strøtanker

Mange hilsner
Katrine

Fra : Jette

Dato : 06-08-02 19:54

"Katrine Nederby" skrev:
> -Tror jeg nok.
> Gider i tage et kig igen og vurdere resultatet?
>
> http://pandoras_burmese.tripod.com/Burmeser/id28.html

Jeg har nu også rettet linket på vores hjemmeside til:
http://beydana.tripod.com/a1/

Men jeg vil meget gerne lægge den direkte på vores hjemmeside, hvis du
har lyst til det?

Mvh. Jette

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-08-02 12:12

"Jette"

> Jeg har nu også rettet linket på vores hjemmeside til:
> http://beydana.tripod.com/a1/
>
> Men jeg vil meget gerne lægge den direkte på vores hjemmeside, hvis du
> har lyst til det?

Hej Jette.

Det må du meget gerne

Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem tilhører jo
Grit. -Grit?

Mange hilsner
Katrine

Fra : Grit Wessel

Dato : 07-08-02 12:12

> Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem tilhører
jo
> Grit. -Grit?

Brug dem bare - de er jo lavet til den artikel

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Jette

Dato : 07-08-02 21:59

"Katrine Nederby" skrev:

> Hej Jette.
>
> Det må du meget gerne
>
> Men hvad med billederne? Mine må gerne bruges, men nogle af dem
tilhører jo
> Grit. -Grit?

Nu er dit værk lagt på hjemmesiden under "Avl":

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=29

... og jeg kan vidst roligt takke på alles vegne for det store arbejde du
har gjort

Mvh. Jette

Fra : Camilla Baird

Dato : 07-08-02 23:00

On 07/08/2002 22:59, in article ais1l9$jei$1@news.cybercity.dk, "Jette"
<jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=29
>
> .. og jeg kan vidst roligt takke på alles vegne for det store arbejde du

Det er en superflot artikel! Jeg har kun fundet en lille skønhedsfejl -
linken på forsiden til "papirarbejdet" re registrering af killinger fører
til artiklen om avlsforbud... Den bør vel ret beste føre til "stamtavler -
hvordan" artiklen...
Mvh Camilla
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-08-02 12:06

Hej Jette.

> Nu er dit værk lagt på hjemmesiden under "Avl":

Iiiih, hvor er du altså hurtig; Tak *S*

Det ser godt ud og er jo bygget op præcis som jeg ønskede mig *S* Men jeg
snublede over et par links, der ikke virker (udover "papirarbejdet", som
Camilla nævner):
I teksten Stamtavler - Hvordan, virker de links, der fører til siderne
Kryptorchisattest, Navlebrokattest og Titelblad ikke (dem, der er i selve
teksten). Og så bliver jeg ved med at opdage komma-/stavefejl (*suk* -Det er
nok derfor, man bør have en anden til at læse korrektur), men det kigger jeg
lige nærmere på i weekenden

> .. og jeg kan vidst roligt takke på alles vegne for det store arbejde du
> har gjort

Jammen selv tak da. -Gruppen er jo en evig inspirationskilde Og det var
nu ganske rart at få nærlæst div. regler

Mange hilsner
Katrine

Fra : Jette

Dato : 09-08-02 18:00

"Katrine Nederby" skrev:
> [...]
(*suk* -Det er
> nok derfor, man bør have en anden til at læse korrektur), men det

Så skulle diverse småfejl være korrigeret

Jeg har fjernet en hel del overflødig HTML kode i dokumenterne, så jeg
vil nødig hen og rette dem til igen, når du har rettet slåfejl. Jeg
sender dig derfor lige mine filer, så du kan rette i dem og sende dem
retur.

Mvh. Jette