Navn til vapsen ????
Fra : Michael H.

Dato : 29-07-02 14:19

Hej med jer igen

Som skrevet før får vi vores lille Rotte om 4 uger, og imens bliver der
diskuteret meget herhjemme om navnet til vapsen.

Har i nogen gode forslag til navne, men helst ikke ala: Fido, Buller, Nuser,
Bølle, osv.

Vi er selv strandet på 2 navne:
Konen med Bamse
Far og søn med Boss

Konen vil ikke gi' sig, og far og søn vil ikke gi' sig )

Derfor leder vi også efter andre navne, så vi måske kan nå
at blive enige inden hunden kommer om 4 uger.

Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-07-02 14:24

"Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> writes:

> Vi er selv strandet på 2 navne:
> Konen med Bamse
> Far og søn med Boss
>
> Konen vil ikke gi' sig, og far og søn vil ikke gi' sig )

Hvad med at kombinere dem: Bass? En hund i den størrelse gør i bas,
det er helt sikkert. Ud over det, så mener jeg at det grønlandske ord
for leder (førerhunden) er noget i den retning, men det må I ikke
hænge mig op på.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 29-07-02 15:20

Har I overvejet at låne en af de mange navnebøger man kan låne når man sådan
står og venter en menneskebaby?

Personligt holder jeg meget af specielle navne som Ira og Kalim... (som
begge lyder meget "magtfulde" i mit hoved... *g*)

Ellers er der altid en masse dejlige navne i den nordiske mytologi. :)

Held og lykke med at få navngivet vidunderet! :)
(Hvad med Wonder?)

- Sidsel

Fra : John

Dato : 29-07-02 19:12

"Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor leder vi også efter andre navne, så vi måske kan nå
> at blive enige inden hunden kommer om 4 uger.

Hej.

Hvad med Basse ?.

I kunne også kigge her for mere inspiration.
http://www.sa.dk/lak/saxo/hunde/hundestart.htm

Nethilsen
John.

Fra : Sander

Dato : 29-07-02 19:54

> [...]
> diskuteret meget herhjemme om navnet til vapsen.
>
> Har i nogen gode forslag til navne, men helst ikke ala: Fido, Buller,

Et par foreslag :

King

Harley

Chip

Assi

Max

Trunte

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Michael H.

Dato : 30-07-02 12:24

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> wrote in message

> Et par foreslag :
>
> King
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Det endte med at blive King.

Tak for de mange gode forslag.

Michael

Fra : Thomas Broegger

Dato : 30-07-02 08:19

On Mon, 29 Jul 2002 15:19:16 +0200 "Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> wrote:

> Som skrevet før får vi vores lille Rotte om 4 uger, og imens bliver der
> diskuteret meget herhjemme om navnet til vapsen.

Hvad med at kalde den Rotte... Det vil da give nogle forrygende situation er i
byen.

--
Bjæf fra
Thomas Brøgger

Fra : Pia J

Dato : 30-07-02 09:22

>Hvad med at kalde den Rotte... Det vil da give nogle forrygende situation
er i
>byen.

Stavet R8...

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 30-07-02 09:31

Hej

Her er et par links, www.hunde-info.dk (se under hundenavne) +
www.sa.dk (se under gamle hundenavne gennem tiderne) og hvis du søger
på hundenavne på nettet, tror jeg du får masser af muligheder for at
finde lister med forskellige navne...og man kan jo også se om ikke at
der er et navn fra dens stamtavle, hvis den har en sådan, der kunne
bruges, det har jeg gjort med mine, der så hedder noget lidt specielt,
og derved undgår man jo også diskussionen om hvad hunden nu skal hedde

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 30-07-02 10:57

Der findes mange gode navne....

Men jeg har lige en lille kommentar: Jeg tror på at de bedste navne er på 2
stavelser.

Vh Pernille & Rocco (Rottweiler), Sofus, Bowie og Max
Http://Praxis-it.dk

Fra : Søren Houlberg

Dato : 03-08-02 19:17

Hej!

Jeg laver hundenavne ud fra 3 kriterier:
2-stavelsesord når de udtales ex. EIKO er egentligt 3 stavelser med e og i
glider sammen
Gerne med et i i navnet da det er mægtig godt at kalde på iiiiiiiii kom!
Sidst men ikke mindst skal navnet lyde blødt når man siger det for på den
måde vil du aldrig blive fristet til at brøle din hund ned i hovedet med
dens navn.
Du kan sagtens brøle KING!!!! det er sværere med Eiko, Milo, Fuji, Lima etc.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : LLC

Dato : 30-07-02 15:39

> [...]
> diskuteret meget herhjemme om navnet til vapsen.
>
> Har i nogen gode forslag til navne, men helst ikke ala: Fido, Buller, Nuser,

Hej Michael

Tillykke med hvalpen. 4 uger er meget lang tid, når man sådan venter
på sin nye hund, ikke?
Men så må man jo f.eks. fordrive tiden med at lede efter navne. Andre
har svaret med forslag om flere net-sider, og jeg vil bare supplere
med at foreslå Canis' hjemmeside - www.canis.no - der også har et
stort register over hundenavne.

venlig hilsen
Lene L.C.

Fra : Michael Frandsen

Dato : 30-07-02 22:02

prøv denne side der er alle de navne man kan tænke sig

http://www.bordercollies.nl/enames.shtml?q=c*&start=0&num=alle

mvh

Fra : Søren Houlberg

Dato : 03-08-02 19:13

Hej!

Fra : Søren Houlberg

Dato : 03-08-02 19:16

Hej!

Fra : Martin

Dato : 04-08-02 11:14

Vi har lige fået en lille schæferhvalp, den hedder attack, det er nok det
mest underlige navn til en hund, prøv at stå og kalde på attack. Hunden skal
trænes op til at være vagthund, og så er det vel heller ik så smart med
attack, da hunden så vil side i benet på den nærmeste fremmede..

MVH

Martin Christiansen

Fra : Webbitch

Dato : 07-08-02 08:24

Hejsa.
lige et par foreslag
Zaro
Zeus
Odin
Thor
Gere
Freke
Remus
Chivas
Dysse
Zippo
Indy
Django
Whiskey
Chaos
Twister
T-Bone
Chewbacca
Chewie
Jar Jar
Yoda
Qui Gon
Canis
Held og lykke med vovsen.
Søs og Pippi, der også snart får en lille ny i flokken

http://www.kandu.dk/