Hund og Cykel
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 28-07-02 17:13

Hejsa Alle

Jeg overvejer at begynde at tage min vuffer med når jeg cykler en tur..

Det er en Golden Retriever (han) på ca. 15 måneder..

Er det for tidlig at begynde at cykle med ham ??

eller er det slet ikke "godt" for hunden ??

Hvor langt kan man "tillade" sig at cykel med ham ?

MVH

Peter

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-07-02 20:12

Med 15 måneder skulle du nok kunne begynde at cykle. Start med en lille
tur på et par hundrede meter. Hvor langt du kan cykle med din hund
afhænger af dens personlige kondition, og også af vejret. I den
nuværende varme kan man ikke cykle med hunden om dagen, kun tidlig
morgen eller sen aften. Og ikke så langt som i køligere vejr. Prøv dig
langsomt frem, og vær opmærksom på at ignoranter fra kommunerne sætter
skilte op der hvor snoren mellem hund og ejer forløber når man cykler...

Hilsen Kim

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 28-07-02 21:57

Hejsa

okey jeg bruger min fornuft og prøver mig frem..

jaa snoren skal man lige holde styr på

Peter

Fra : Ann K

Dato : 28-07-02 23:20

Hej Peter.
Hvis du er rigtig smart, så investerer du i en "Springer".... Dvs en
slags stang som kan monteres på cyklen og som vovse's sele/halsbånd så
spændes fast til... Totalt umuligt at forklare! Bedst at bruge sele,
så undgår du at vovse bliver rykket hårdt i halsen...
Er selv lige begyndt at cykle med min Sheltie - og fandt i løbet af ½
time ud af at sådan en lille hund faktisk er utroligt stærk, når den
lige pludselig hiver i snoren... og drejer cykelstyret ;)
Prisen for Springeren er måske nok lidt pebret (jeg gav 400 kr!), men
jeg må indrømme at de penge hurtigt er sparet, hvis det betyder at jeg
undgår at vælte med cyklen - og dermed også slipper for en solid
dyrlægeregning eller en sygemelding til mit job

Mvh Ann

Fra : Annika Pedersen

Dato : 29-07-02 05:36

> [...]
bruge sele,
> så undgår du at vovse bliver rykket hårdt i halsen...

Du kan vel ikke fortælle hvad længden på sådan en er?
Vil straks søge online efter den, men hvis du har et hurtigt
link/billede man kan se, er jeg interesseret.
Forestiller mig den sættes på selve cyklens stel, og dermed kan
den måske med lidt modifikationer bruges på min kørestol, så den
lilles snor ikke rammer dækket og slides konstant når vi går :)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : LLC

Dato : 29-07-02 16:35

Annika Pedersen <newsgroup@annika.dk> wrote in message news:<Xns925A432E766EAnnikaPNewsgroup@212.54.64.149>...

(om Springer)
> [...]
> den måske med lidt modifikationer bruges på min kørestol, så den
> lilles snor ikke rammer dækket og slides konstant når vi går :)

Hej Annika

Prøv følgende link (jeg er også ved at gøre klar til at invester i sådan en):
www.fwm.dk/springer.htm

mvh Lene L.C.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 29-07-02 23:24

hugin02@yahoo.com (LLC) wrote in news:6e5e1b34.0207290734.2065ffa9
@posting.google.com:

> www.fwm.dk/springer.htm

Tak - jeg springer straks derinde og tjekker :)
Det lykkedes mig ikke selv at finde noget på Google, så dejligt :)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 28-07-02 22:51

Husk også at hunden ikke må gå i "galop", men skal trave hele tiden, så det
er noget med at afpasse hastigheden.

Thorleif

Fra : Mads og Mette

Dato : 29-07-02 12:41