Der var engang..
Fra : Holm

Dato : 28-07-02 14:36

Hej ...

Jeg følger opmærksomt med i debatten om racehunde/opdræt og gadekryds.
Jeg synes faktisk det er en spændende debat med mange nuancer og meninger.

Jeg forstår godt at man som seriøs opdrætter, bruger mange penge og meget
tid på målrettet avl , og derfor tager en god pris ( ikke urimelig ) for
sine hvalpe.
Det er et godt stykke arbejde der udføres af de fleste opdrættere , og al
respekt for det .

Jeg er bare ked af at mennesker altid skal dømme hinanden så hårdt.....og
hundene med !
Kærlighed til hunde er unikt for alle de som udfører den.

Der var engang hvor der ikke fandtes en hund med en stamtavle.....Vi
mennesker har ikke engang en stamtavle...( eller en der er til at stole på
hmm..? ) Det er noget vi har opfundet , måske endda med det ene formål at
tjene penge.......
En hund er en ven.
Venner har man heller ikke stamtavle på.

Jeg håber at I kan se det morsomme bagved al alvoren ???

Jeg tror ikke en god hund har en pris , en stamtavle , fine papirer ,
perfekte forældre , perfekt farve og fejlfri fysik , gadekryds eller
ægte.......
En god hund er den der beriger dit liv , giver dig glæde og er din ven...på
trods af alt.

Hvad er racerent ?
Det vi har besluttet, der skal være racerent !
Flere racer er da opstået ved målrettet "blandings-avl"...lidt sjovt at
tænke på ??

Jeg respekterer avlere der ønsker det bedste for deres racehunde , eller
deres blandingshunde...
jeg synes også det er vigtigt at at avle på sunde dyr med gode knogler og et
godt sind......gid vi mennesker avlede de samme egenskaber hos os
selv.....lol...lol !!!

Hilsen Holm .....
PS...nu er sommeren her...juuubiiiii!!!!

Fra : Kosmonauten

Dato : 28-07-02 16:19

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ...
<SNAPZ>
Selv Hej
> Kærlighed til hunde er unikt for alle de som udfører >den.
Smukt ;c)
Alle hunde er "ægte" hunde.
Jeg troede en gang at grunden til at mennesker ville have en racehund med
stamtavle var at hunden var perfekt hvilket så skulle dække over deres egen
"uperfekthed" ;c)(nyt dansk ord.)
Heldigvis bliver man klogere og kan kun støtte dit indlæg.

> Hilsen Holm .....
Hilsen M & L
> PS...nu er sommeren her...juuubiiiii!!!!
Yeeeees ;c)