Vandtank rens
Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 29-07-02 16:25

Hejsa!

Er der nogen der har prøvet at bruge det hersens "Vandtank rens" (det hedder
det) de påstår at man skal lade hanerne være åbne indtil der kommer skum
hvorefter at det skal stå i 2-5 dage..... MEN efter næsten at have tømt
vandtank beholderen kom der stadig intet skum, nogen der har prøvet at bruge
det og fået skum eller intet skum??

Mvh
H. Hvidberg
www.toyota-forum.dk

Fra : Jens Rosenberg

Dato : 29-07-02 18:38

Jo jeg har prøvet Vandtank rens og med held. Meeen man skal bestemt skylle
godt igennem, mere end 20 - 30 liter for det skummer fælt længe efter, og
måske er det ikke giftigt, men det smager ikke særlig godt.
Det skal dog siges at efter man har skyllet godt, er alt OK og ingen alger
m.v.

Jens

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-02 21:31

Jeg formoder det er det samme man bruger i både. De fleste af produkterne er
bare verdens dyreste solgte brintoverilte. Det "skum" der kommer ud er det
sammen, som der skummer når du kommer brintoverilte i en sår. Hvis anlægget
er 100% ren skummer det ikke.

Bjarke

Fra : sogs

Dato : 29-07-02 22:01

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare verdens dyreste solgte brintoverilte. Det "skum" der kommer ud er det
> sammen, som der skummer når du kommer brintoverilte i en sår. Hvis

Vi har en 20 liter transportabel plastik vanddunk m en pumpe på en stump
slange på vognen og "service-personalet" var så uheldig at tabe slangen m
pumpe ned i noget rigtig snasket svineri. på jorden under vognen. S.....
og alle smådjævle. Og oven i købet så de så det -alle de sarte maver . hvad
nu ?
Vi skulle videre med livet og efter nøje granskning opdagede vi, at der i
forvejen igen var en ganske tynd belægning inde i dunken - ellers renset i
foråret. Her, ude i felten, blev der lynhurtigt skaffet lidt klorin hos den
almindelige købmand. Efter afskylning af det synlige snask af pumpen, blev
systemmet fyldt op med 1 dl klorin og toppet med vand. Pumpen sat i og
startet så der kom "rens" ud af hanen i køkkenet. Herefter vi ventede en
fire fem timer på at "snegle og frøer" skulle forsvinde. Dunken blev
derefter skyllet meget grundigt 6-8 x og hanen fik så lov at til at løbe en
dunk rent vand, så det hele duftede fint igen.
Der var selvfølgelig ikke fyrrenåle duft tilsat, og familien mente, trods
alt, ikke at kunne sammenligne oplevelsen med en tur i svømmehallen.
"Biofilteret" inde i dunken var væk igen.og kaffen fejlede jo ikke noget,
så........

Klor kan misfarve nogle typer rustfrit stål, og man må formode, at der så
udskilles et eller andet metal i vandet. Om der trækkes noget ud af plastik
i camping vandtanke, har jeg svært af forestille mig, - men så er der lige,
hvis der er metaldele i pumpen.
Hanen hos os er af plastik internt, og da det er en temmelig svag opløsning
i kort tid, kan jeg ikke forestille mig at pumpen ruster så det gør noget.-
Må selvfølgelig inspiceres til vinter.
Det er nu en måned siden og vi lever endnu -.
mvh sten

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 30-07-02 01:21

Jeg har i flere år brugt vandtank rens, både til vandtanken i cv og den
ekstra 40 L. dunk vi har.
I år har jeg med held forsøgt noget nyt og billigere, på apoteket har jeg
købt Rodalon (bruges bl.a. til sutteflasker), og brugt det. Det er lige så
godt som det mega dyre hos campingforhandleren, og jeg har renset begge
dunke for 1/4 af den pris jeg plejer at give.
Det har ikke nogen afsmag.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Bo Larsen

Dato : 30-07-02 07:39

"Bente Jørgensen" skrev;
> [...]
> godt som det mega dyre hos campingforhandleren, og jeg har renset begge
> dunke for 1/4 af den pris jeg plejer at give.

Hvilken fremgangsmåde brugte du?

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen