MS Windows
briani 27239
Automatisk bibliotek med digikamera
Fra : Finn I

Dato : 29-07-02 19:29

Engang var det sådan at når jeg satte min Olympus til en computer med XP
kom der en menu op hvor der blev foreslået et nyt bibliotek med dags dato
osv. Når jeg tilslutter den nu siger den bare at der et tilsluttet et ekstra
drev.

Hvordan får jeg den til at komme med den gamle menu igen?

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Asle Bjerva

Dato : 29-07-02 21:16

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i melding
> [...]
ekstra
> drev.
>
> Hvordan får jeg den til at komme med den gamle menu igen?
Koble til ditt kamera.
I Windows utforsker, høyreklikk på kameraet og velg egenskaper fra menyen.
Velg fanen Autokjør, og velg filtype bilder. Da skal du få se den ønskede
menyen.
Pass på at det står markert radobutton for 'Spør meg hver gang..."
OK
Dette fungerer også for å sette kortleser i samme stilling. I tillegg har
jeg funnet det praktisk å ha en snarveilink på skrivebordet direkte til
kortleseren, med underliggende katalogstruktur.
--
Asle Bjerva,Oslo
(Fjern spambait '9' for Email)

Fra : Finn I

Dato : 29-07-02 21:31

Asle Bjerva <asle.bjerva@oslo9.online.no> wrote:
> [...]
> se den ønskede menyen.
> Pass på at det står markert radobutton for 'Spør meg hver gang..."

Det har jeg lige prøvet. Når jeg så kobler kameraet fra og til sker der
ingenting og under egenskaber står der igen "Musik" selv om jeg lige har
ændret det til Billeder.
Når jeg lige har sagt OK til egenskaber og går ind i menuen igen er det også
ændret til Musik.

Mvh
Finn

Fra : JPo

Dato : 30-07-02 19:50

Har du fået nyt eller større kort i kameraet?

Det er ikke nok du kvitterer med ok. Vælg nogle muligheder og klik så på
anvend. Ændre det så igen, så der er prik i spørg hver gang og afslut med
anvend og ok.
Drt virker sådan også hos mig.

Mvh
jpo

Fra : Finn I

Dato : 30-07-02 20:41

JPo <spamfri_pregeh@adslhome.dk> wrote:
> Har du fået nyt eller større kort i kameraet?
Jeg har i mellemtiden fået andet kamera men stadig et Olympus. Jeg har ikke
installeretsoftwaren som fulgte med kameraet men det gjorde jeg heller ikke
til det forrige. Her fandt XP selv ud af hvilket kamera det drejede sig om
og kunne til at begynde med overføre billeder via popup vinduet med
overførselsguiden.
Det ny kamera finder XP også godt nok og skriver det rigtige navn og det
hele - men stadig ikke noget med automatisk popup.

> Det er ikke nok du kvitterer med ok. Vælg nogle muligheder og klik så
> på anvend. Ændre det så igen, så der er prik i spørg hver gang og
> afslut med anvend og ok.
Jeg tror jeg har prøvet alle kombinationsmuligheder i menuen men det bliver
det samme hver gang.