MS Windows
briani 27239
WindowsXP og Norton Ghost
Fra : Sven

Dato : 29-07-02 18:53

Hej.
Efter opgradering til Windows XP vil jeg gerne skifte til NTFS istedet for
FAT32, men så virker min Norton Ghost boot floppy jo ikke mere. Findes der
et andet program end Norton Ghost der har samme funktioner, men som samtidig
understøtter WindowsXP og NTFS?

Jeg ved godt, at Norton kan køres fra windows, men den kan ikke genskabe
bootpartitionen på denne måde uden at boote fra floppy-disken, og så kan den
ikke læse imaget fra en NTFS-partition.

Sven

Fra : Snuden

Dato : 29-07-02 20:55

On Mon, 29 Jul 2002 19:52:34 +0200, "Sven" <burgurne@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>et andet program end Norton Ghost der har samme funktioner, men som samtidig

Ehhhmm.. din floppy vil da fungere fint. Ghost kan sagtens håndtere
NTFS partitioner, og hvad XP angår kan Ghost 2002 klare ærterne.

>Jeg ved godt, at Norton kan køres fra windows, men den kan ikke genskabe
>bootpartitionen på denne måde uden at boote fra floppy-disken, og så kan den
>ikke læse imaget fra en NTFS-partition.

Ah, nu er jeg med. Dit image ligger på en NTFS partition. Du har
umiddelbart to muligheder, hvis det skal være så nemt som muligt:

1. Læg dit image på en FAT32 partition.

2. Brænd imaget på en/flere CD('er). Ghost understøtter on-the-fly
brænding - også over flere skiver.

Lidt mere besværligt (men stadig til at have med at gøre): Sæt en
gammel slave af en PC op som fil-server, og hent dine images derfra
(via en boot-disk med netværksunderstøttelse). Så er det fløjtende
ligegyldigt om imaget ligger på en FAT, FAT32 eller NTFS partition.

--
Snuden

Fra : Sven

Dato : 30-07-02 11:45

> 1. Læg dit image på en FAT32 partition.

Hmmm, ja, jeg kunne selvfølgelig lave en partition med FAT32 til kun at
indeholde selve imaget. Dette er nok den nemmeste løsning.
Tak for hjælpen.

Sven

Fra : Anders Lund

Dato : 30-07-02 20:49

> [...]

> et andet program end Norton Ghost der har samme funktioner, men som
> samtidig understøtter WindowsXP og NTFS?

Du kan forsøge dig med NTFSDOS fra www.sysinterval.com (freeware, hvis det
kun skal læse NTFS drev).
Det har dog givet mig nogle problemer med Ghost, idet at Ghost kan melde om
fejl under Ghostingen.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix