MS Windows
briani 27239
XP installation
Fra : Jacob

Dato : 29-07-02 17:33

Hej NG

Jeg har lige fået fat i Win XP. Nu skal jeg så til at installere den og så
spurgte den om jeg ville opgradere fra ME eller jeg ville installere XP fra
ny.
Inden jeg fortsætter vil jeg lige spørge om det kan betale sig at opgradere
fra ME? Altså med hensyn til fejl osv.

Jeg har partitioneret min harddisk: C: 5 gb D: 25 gb, men da begge versioner
af Windows (ME og XP) er på dansk går det vidst ikke at installere en ren XP
på den samme partition. Jeg vil gerne forsøge at have Windows på C drevet.

--
Mvh Jacob
www.pfu-web.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-07-02 17:40

On Mon, 29 Jul 2002 18:33:18 +0200, "Jacob" <webmaster@pfu-web.dk>
wrote:

> [...]
>på den samme partition. Jeg vil gerne forsøge at have Windows på C drevet.

En ren installation er altid at foretrække - måske især når det er
ovenpå skodME
Du kan under installation af XP slette partitonen med ME.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jacob

Dato : 29-07-02 17:56

> Du kan under installation af XP slette partitonen med ME.

Hvor gør man det henne? Er det der når man har kopieret filerne og så man
genstarter og Boot menuen kommer frem hvor man trykker på Microsoft Windows
XP setup, når den installere i dos? Jeg mener at man kan vælge at lave
formatere disken til NTFS, men kan man oxo vælge at formatere?

--
Mvh Jacob

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-07-02 19:06

On Mon, 29 Jul 2002 18:56:22 +0200, "Jacob" <webmaster@pfu-web.dk>
wrote:

> [...]
>XP setup, når den installere i dos? Jeg mener at man kan vælge at lave
>formatere disken til NTFS, men kan man oxo vælge at formatere?

Formatere er det samme som at slette
Du genstarter fra cdrommen(xp).
Du kan vælge hvilken partition du vil lægge XP på. Her får du så
muligeheden for at slette.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jacob

Dato : 29-07-02 19:48

> Du genstarter fra cdrommen(xp).

Nu har jeg jo så bare det problem, at jeg ikke har XP på en cd-rom og ikke
har mulighed for at lægge installationen over på en cd... Findes der ikke et
alternativ?

--
Mvh Jacob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-02 20:06

Mon, 29 Jul 2002 20:48:28 +0200, skrev "Jacob"
<webmaster@pfu-web.dk>:

>Nu har jeg jo så bare det problem, at jeg ikke har XP på en cd-rom og ikke
>har mulighed for at lægge installationen over på en cd... Findes der ikke et
>alternativ?

DVS. sige, at du har en ulovlig version?

Det skal du ikke forvente hjælp til herinde (håber jeg).

Fra : Pico

Dato : 29-07-02 21:42

Knud Gert Ellentoft wrote:

> DVS. sige, at du har en ulovlig version?
>
> Det skal du ikke forvente hjælp til herinde (håber jeg).

Der brændte jeg mig nok det burde jeg have tænkt på.
Pico

Fra : Pico

Dato : 29-07-02 20:29

Jacob wrote:

> Nu har jeg jo så bare det problem, at jeg ikke har XP på en cd-rom og
> ikke har mulighed for at lægge installationen over på en cd... Findes
> der ikke et alternativ?

Da den nok heller ikke er på disketter er den nok på din HD og så starter
du den da bare derfra. Evt. kan du bruge en boot diskette men du kan også
starte inde fra ME mener jeg.
Pico

Fra : Jacob

Dato : 29-07-02 20:47

> Da den nok heller ikke er på disketter er den nok på din HD og så starter
> du den da bare derfra. Evt. kan du bruge en boot diskette men du kan også
> starte inde fra ME mener jeg.

Den kan KUN startes fra en Windows version.
Jeg har desuden fundet en løsning. Jeg bruger en anden harddisk med Windows
og så formatere jeg den ene partition og installere XP fra den anden
harddisk, selvfølgelig på den formaterede partition.

--
Mvh Jacob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-07-02 11:08

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev:
> Evt. kan du bruge en boot diskette men du kan også
> starte inde fra ME mener jeg.

Man kan starte XP installationen fra Dos via filen
[..]\I386\winnt.exe

/Mikael

Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 12:57

Okay. Det skal jeg huske, men nu har jeg fået installeret XP...
Tak for hjælpen...

--
Mvh Jacob

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 29-07-02 17:45

Jacob wrote:
> [...]
> Inden jeg fortsætter vil jeg lige spørge om det kan betale sig at
> opgradere fra ME? Altså med hensyn til fejl osv.

Det kan ikke anbefales at opgradere. Det gir kun problemer (med gamle
..dll-filer og dårlig ydelse)
Slet ME, du vil ikke fortryde det :)

--
/Kasper Guldmann Kasper@N0SPAMjellingnet.dk
{Hvad hvis man bare tror man er hypokonder?}