MS Windows
briani 27239
Hvad er der galt???
Fra : \(4913\) Jørgen Mads~

Dato : 27-07-02 20:25

Har et stort problem med min computer, når jeg starter den,begynder den bare
at bippe,andet sker der ikke.
Der kommer ikke noget frem på skærmen heller.
Den har ellers virket upåklageligt,men pludselig var problemet kommet,har
Windows 98 installeret.
Hører gerne fra dem ,som kender til problemet.
På forhånd ,TAK.
Mvh.
Jørgen
4913.Horslunde
Lolland

Fra : Frans Jensen

Dato : 27-07-02 20:36

On Sat, 27 Jul 2002 21:24:47 +0200, "\(4913\) Jørgen Madsen"
<joergen.madsen@12move.dk> wrote:

>Har et stort problem med min computer, når jeg starter den,begynder den bare
>at bippe,andet sker der ikke.

af med låget og kontroller' at alle stik sidder ordentligt, pil
dem evt. ud og sæt dem i igen, kontroller' også stik til mus
tastatur og eventuelle andre ydre enheder som er forbundet til
computeren,

hvis ovenstående ikke hjælper, kan du forsøge med at afmontere
alt, som ikke behøves for at starte computeren(printer, scanner,
netkort, webcam, tvkort osv.)

hvis det derefter lykkes at starte, så sluk igen og monter de
ting du har afmonteret en af gangen, med genstart efter hver
ting, på den måde kan du finde ud af om en af tingene er defekt

PS. hvis der stadig er garanti på maskinen så lad forhandleren
løse problemet

--
Windows 95/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Salva

Dato : 27-07-02 21:09

> [...]
> ting du har afmonteret en af gangen, med genstart efter hver
> ting, på den måde kan du finde ud af om en af tingene er defekt

.... Husk at chekke dine ram klodser også... :)

Fra : Jimmy Lerche

Dato : 27-07-02 21:59

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ... Husk at chekke dine ram klodser også... :)

Hej Jørgen

Hvor mange "Bip" kommer den med ? Hvad er det for et MB/BIOS du har ? Mange
gange er der forskellige bip i forhold til hvad der er galt...! Du kan
tjekke http://www.bioscentral.com/ under "BIOS beep codes" menuen til højre
kan du læse hvad lydene betyder. Håber det hjælper.

Mvh

-Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-07-02 23:52

Antallet af bip fortæller dig hvad der er galt. Se manualen til din
BIOS (normalt bagest i bundkorts manualen).