MS Windows
briani 27239
System tager 99% af resouser
Fra : Dan MOrtensen

Dato : 27-07-02 20:06

Hej

Jeg har i aldrig haft problemer med at installere Win2000Pro, men nu
er jeg rendt ind i et "sjovt" problem:

Efter nogle timer/dage drift, begynder "system" at tage alt
processor-tid. Først på et bundkort (epox) med en AMD 1700+. Dette
blev hurtigt udskiftet med et nyt bundkort med en P4/2.0 GHz. Samme
problem, men der går længere tid før problemet opstår.

Win2000 er slevfølgelig patchet het op, og der er ikke installeret
nogle programmer på maskinen.

Det er underligt at det sker på to forskellige systemer.

Har I nogen idder til havd der er galt?

--

/Dan MOrtensen

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 20:21

"Dan MOrtensen" <dd@bagggesen.dk> wrote in message
> [...]
> er jeg rendt ind i et "sjovt" problem:
>
> Efter nogle timer/dage drift, begynder "system" at tage alt

Undskyld men du tager vel ikke fejl, at det er system idle process der
optager 99% ??
System idle ('tomgang') process er det omvendte af system process.

Søren.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-07-02 11:20

On Sat, 27 Jul 2002 21:21:07 +0200, "Søren" <pc@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>optager 99% ??
>System idle ('tomgang') process er det omvendte af system process.

Nej. Det er en process ved navn "System". Den starter ved 8-10% ved
opstart, og falder til 1-4% når maskinen er faldet til ro.

Jeg har selv mistænkt IDE-interfacet, men det blev jo skiftet med det
nye bundkort...

--

/Dan MOrtensen

Fra : Kong Kent

Dato : 28-07-02 11:21

> [...]
> opstart, og falder til 1-4% når maskinen er faldet til ro.
>
> Jeg har selv mistænkt IDE-interfacet, men det blev jo skiftet med det

Kan det være Klez-virus du har? Den har jeg lige haft, og den sugede mellem
80% og 97% af min processor-kraft i perioder. Skide irriterende.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-07-02 11:44

On Sun, 28 Jul 2002 12:21:08 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

>Kan det være Klez-virus du har? Den har jeg lige haft, og den sugede mellem
>80% og 97% af min processor-kraft i perioder. Skide irriterende.

Hmmm, jeg *tror* det ikke. Der er godt nok ikke noget AV-program
installeret, men da det kun er ca en uge siden jeg installerede
WIndows2000 incl alle patches, så tror jeg det ikke. Der er ikke opsat
noget mailsystem, ingen programmer no nothing.

--

/Dan MOrtensen

Fra : Kong Kent

Dato : 28-07-02 12:32

> [...]
> WIndows2000 incl alle patches, så tror jeg det ikke. Der er ikke opsat
> noget mailsystem, ingen programmer no nothing.

aahh... nej, så er chancen for en Klez-worm godt nok ikke særlig stor :)