MS Windows
briani 27239
Fejl i Explorer
Fra : Flemming

Dato : 27-07-02 15:54

Hej.

Når jeg i Win2000 bruger tastaturet i Explorer eller Internet Explorer
lukkes det pågældende program.
Er der nogen der har hørt om sådan et problem før?

Kan det være en virus?

Jeg har prøvet at genstarte, men problemet kommer igen. Ved en total
ominstallering forsvinder problemet for en tid, men kommer igen.
Jeg har skiftet næsten alt mit hardware, det er som om den står der på
gulvet og griner af mig.

/Flemming

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 16:14

"Flemming" <fwt@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Når jeg i Win2000 bruger tastaturet i Explorer eller Internet Explorer
> lukkes det pågældende program.
> Er der nogen der har hørt om sådan et problem før?

Hrrrrrrm, du kan altså slet ikke bruge tastauret i windows2000 ?? (jeg
opfatter explorer som kernen i win2000). Eller er det kun lejlighedsvis det
sker ?
Man kunne forestille sig at ved en bestemt taste kombination lukker et
vindue.
Kan det være et fejlagtigt shortcut der er sat op ?

Søren.

Fra : Flemming

Dato : 27-07-02 16:24

Hej Søren.

Det er det der på dansk hedder Stifinder og IE der er problemer i. Det er
fuldstændig lige meget hvilken tast jeg rør, lige så snart den er trykket,
kommer der et fejlvindue der fortæller at der bliver skrevet til en log.
Dernæst kommer den dejlige besked: "explorer.exe has generated errors and
will be closed by Windows". Fejlen opstår også hvis jeg prøver en
filsøgning.

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 16:40

> [...]
> kommer der et fejlvindue der fortæller at der bliver skrevet til en log.
Hvis du lige har installeret IE 6.0 er der noget her:

http://www.jsifaq.com/SUBK/tip5000/rh5045.htm

Søren

Fra : Flemming

Dato : 27-07-02 16:54

Tak Søren.

Jeg har installeret IE 5.5, men problemet var der også før. Det kunne tyde
på at et af de andre programmer jeg har, er i konfligt med explorer.exe.
Så er der kun den tunge vej, ominstallering og teste maskinen efter hvert
program, til man finder det er laver fejl.

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 17:20

> [...]
> Så er der kun den tunge vej, ominstallering og teste maskinen efter hvert
> program, til man finder det er laver fejl.

Hvis et af de andre programmer konflikter, så kører de vel i baggrunden !!??
Prøv at starte Taskmanager (ctrl-alt-del) og prøv så at lukke et program ad
gangen til du finder der der laver fejlen !!?

Hvis ikke dette kan hjælpe er jeg løbet tør for ideer, men mon ikke andre
har bud på det !?

Søren

Fra : IzNoGoUd

Dato : 28-07-02 10:07

>Kan det være en virus?
Når du er på nettet med et modem, er det et "must" at have et
antivirus program kørende, hvis du har FastOpkobling til nettet SKAL
du have antivirus og firewall installeret og kørende!!!

http://www.housecall.antivirus.com
http://www.zonealarm.com

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-07-02 11:13

IzNoGoUd wrote:

> hvis du har FastOpkobling til nettet SKAL
> du have antivirus og firewall installeret og kørende!!!

Nej.

Hvis man stopper unødvendige services og lader være med at dobbeltklikke
på alle de sjove filer man får i email, har man ikke brug for en firewall.

--
..signature

Fra : IzNoGoUd

Dato : 28-07-02 12:08

On 28 Jul 2002 10:13:16 GMT, Christian Andersen
<tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote:

>Nej.
Øhhh nå
>Hvis man stopper unødvendige services og lader være med at dobbeltklikke
>på alle de sjove filer man får i email, har man ikke brug for en firewall.
Hvem kan det! DU har måske en maskine som er så isoleret og kun DIG
der bruger den, DIG der er ekspert til ikke at dobbeltklikke, så vil
jeg give dig ret, med at undvære en firewall, men når du er flere om
en maskine, newbie eller eller, jå så vil jeg meget gerne have et
antivirus og firewall kørende

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-07-02 13:18

IzNoGoUd wrote:

> [...]

> jeg give dig ret, med at undvære en firewall, men når du er flere om
> en maskine, newbie eller eller, jå så vil jeg meget gerne have et

Ja selvfølgelig. Der er ikke noget der er sort og hvidt, og slet ikke i
computerverdenen.

Når man af den ene eller anden grund ikke kan lukke services eller ikke
kan holde pilfingre væk, så bliver man jo nødt til at gøre de ting

Så vil jeg dog gerne lige komme med et råd.

Køb en gammel computer (386er med 20 MB HD er fin) og smid Smoothwall på
den og sæt den foran dine andre computere.

Kombineret med et opdateret antivirusprogram på de enkelte computere kan
du sove (forholdsvist) roligt om natten.

www.smoothwall.com

--
..signature

Fra : Per Thomsen

Dato : 29-07-02 08:45

Hvad med amatør hackere, der prøver at komme ind på din maskine ?

> Køb en gammel computer (386er med 20 MB HD er fin) og smid Smoothwall på
> den og sæt den foran dine andre computere.

Er det ikke en Firewall ?

Per

Fra : Anders Lund

Dato : 29-07-02 14:17

Per Thomsen <pt@*REMOVE*THIS*monacor.dk> wrote:

> Er det ikke en Firewall ?

Nej... det er en .. øhhhh.... en Smoothwall.

(okay, jo, det er en firewall!)

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-07-02 23:25

Per Thomsen wrote:

> Hvad med amatør hackere, der prøver at komme ind på din maskine ?

Ja, hvad med dem? Hvis der ikke kører nogle services, har de ikke noget
at angribe.

> Er det ikke en Firewall ?

Har du læst tråden? Spørgeren sagde at han ikke havde mulighed for at
lukke portene.

--
..signature