MS Windows
briani 27239
Xp og Linux
Fra : Mikael L

Dato : 27-07-02 13:53

Hej
Jeg kunne godt tænke mig hør om der nogen der har erfaring med Xp pro og
linux (red hat eller Suse). Hvordan det køre osv.

Fra : Stig Hansen

Dato : 27-07-02 17:26

Hej
Jeg kunne godt tænke mig hør om der nogen der har erfaring med Xp pro og
linux (red hat eller Suse). Hvordan det køre osv.

Hej Mikael.
Jamen begge operativsystemer kører rigtigt godt,
Kig lidt her og spørg hvis du vil vide mere www.box4700.dk/linux.html
Der står dog ikke noget særligt om Windows XP, men den er også rigtig god.

Stig.

Fra : Mikael L

Dato : 27-07-02 18:23

Hej
Linux og Xp på samme maskine.

Fra : Stig Hansen

Dato : 27-07-02 20:57

Hej
Linux og Xp på samme maskine.

Hej Mikael.

Ingen problemer i det, bare sørg for at der er en fri partition på harddisken til hvert system, det
nemmeste for dig er at installere Windows først og derefter Linux, brug så Grub eller Lilo som
bootloader, Grub er den nemmeste at bruge hvis du senere vil ændre noget i den måde systemet starter
op på.
Når du så tænder for din pc får du valget om du vil starte Linux eller Windows.
Hvis du installere Windows efter Linux overtager Windows MBR, så sørg for at lave en bootfloppy til
linux.

Stig.

Fra : Chris

Dato : 27-07-02 18:27

On Sat, 27 Jul 2002 19:23:27 +0200, "Mikael L"
<lassenmikael@hotmail.com> wrote:

>Hej
>Linux og Xp på samme maskine.

Se, det er jo kun et spørgsmål om at partitionere nok plads til begge
systemerne på harddisken.

De kan naturligvis ikke køre samtidig, men afviklingen bør være den
samme, selvom du både har en Linux-distribution og en Windows XP
installeret på samme maskine.

Hygge fra
Chris